Sonoritats (macedònia i carquinyolis)

Un relat de: L'anònim GharN

Fulles caigudes sobre carquinyolis damunt d'un plàtan daurat.
Pastís de poma i agules clavades als pulmons, sortint respirar.
Infinitat de sorolls, a l'esquena entre vèrtebres, damunt l'estómac.
Fines mesures del bé i del mal, ponderades amb les mans.
Verds i fregits en forma d'estrella, i els estels fugaços variats pel vent, senyor gregal, tot enfadat.

Lluentes llunetes que miren cargolades en filferro. Bonics sons, pasqües fetes d'ou, i rovells de color carbassa.
Pipes pelades amb obrellaunes, gemecs incontrolats del bebè, que vol xarrupar del mugró.
I els biberons mai descuidats, a part al racó, a punt de ser quasi un mitjó.
Infusions de coses no infusionables; per exemple, un petó.
Pilotes alades, carn de vedell i mosques, moltes mosques.
Cianur en vena, o no.
Simpàtics gnoms de jardí, que et saluden en entrar.
Figuretes de plom, desades i amb pols-sucre glacé quasi talc.
Idil·lis en roques, i roques rossegades del cel i per la mar.

Finalment, llanegues i bassalt, junts formant parella. Sonoritats

Comentaris

  • Sonoritats...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 12-07-2007

    El llegeixo. El rellegeixo. El torno a llegir.

    Em sembla sentir sorolls a la meva esquena, però no hi ha ningú. Sola.

    Però hi ha sorolls. Sorolls per tot arreu. Surten d'aquests mots? Tot és possible, diuen.

    La veritat és que no me n'he pogut estar de deixar aquest (absurd) comentari (?), i penso que en el fons em sap greu, perque aquest escrit em deixa tan desconcertada que m'és massa difícil.

    Un poema ben curiós... De fet, crec que potser caldria desgaranar-lo lentament, gaudint de tots els sorolls i colors (jo el veig ple de colors!) que té en els seus versos.

    Els sorolls fan la vida. I m'agrada el silenci, però sense sorolls no hi hauria silenci.

    Abraçadotes.


    Salz, brandant sorollosament la llarga cua.

  • M'han pillat[Ofensiu]
    RATUIX | 13-06-2007

    els carquinyolis (una gran passió sonora meva) però la resta del relat no desmereix gens ni mica.
    Et llegiré naltra estoneta.

l´Autor

Foto de perfil de L'anònim GharN

L'anònim GharN

35 Relats

112 Comentaris

43629 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Els núvols de pluja i de llamp queden pertot arreu, al meu voltant. Llamp que ens espanta i ens fascina, núvols que alhora prometen dur i endur-se els pitjors malsons que tinguem. La pluja ens ajuda a dormir, i després d'acompanyar les nostres veuetes que pensen i es tornen vives, després de deixar el planeta dels somnis aleshores ens llevem, i de tornada a la rutina ens pensem que tot serà per sempre. M'agrada mirar els teus ulls, al metro... són... són com els núvols de pluja i de llamp.

Jordi

Aquí hi teniu moltes més coses meves, tot i que no sempre en català... coses del guió.
Núvols de pluja i de llamp

O bé, si voleu dir-me quelcom, jordi.gharn@gmail.com