Retall temporal

Un relat de: manel

Absorbit pel pes de la pressa,
el til·ler es desfulla a una velocitat
vertiginosa, vorejant la irrealitat.
En pocs minuts una frondosa catifa
de mil tons de marrons tardorencs
dóna fe de l'alopècia temporal
que ha conquerit el cim de l'arbre,
fruit dels designis climàtics de l'època.
Sense previ avís, un clic sofisticat
ha gosat perforar el magnètic contrast,
decidint un abans i un després aleatori
i retallant amb perfecció d'imatge
un bocí d'aquest meravellós instant.
Els ulls caçadors comproven la peça,
càpsula de temps per a la posteritat,
les fulles reprenen el plor de la vida
indiferents a la rutina del furt temporal.

Comentaris

  • De fotografies i quintes[Ofensiu]
    ciosauri | 06-12-2007 | Valoració: 10

    Hola Manel! Aprofito aquest teu relat de fotografia i temps, per explicar-te això de la quinta. El comentari venia del que m'havies dit tu en el relat "Fotografia de carnet", de fotografia i temps, també: "Els que ens movem per aquestes edats...". Vaja, que ni a tu ni a mi no ens donarien el carnet del club super 3 si el demanéssim, no? Una abraçada!

  • De temporada[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-12-2007

    Bell poema, amb un punt irònic ( quin bon detall, l'alopècia arbòria! ) que el fa més lleuger, sense perdre la densitat pròpia que li atorguen els mots.
    M'agraden molt les imatges que has creat i com les has anat enllaçant, sense trencaments, amb suavitat, eternitzant el que, en realitat, succeeix en un instant...

    Molt adequat aquest moment en què l'he llegit, quan les fulles cobreixen el carrer d'una catifa cruixidora, delatora del nostre pas accelerat per les presses...
    Parlant de presses i temps, aquest : "El temps segueix implacable el seu curs, indiferent a la insistència humana per a retenir-lo.", se m'acut que podries presentar-te al Repte Poètic en curs: Tic - Tac!. De fet, tu el vas donar corda i des què es va posar en marxa, no s'ha aturat...

    T'envio una abraçada ben sincera, i un petó de tardor, és a dir, càlid,
    Unaquimera

  • Bon poema[Ofensiu]
    llamp! | 02-12-2007

    Haig de dir que la tardor és, junt amb la Primavera, les estacions que m'agraden més. La tardor té d'especial les fulles que cauen dels arbres caducs, però tb té una màgia per a mí i per molta gent.

    Aplaudeixo els poemes que parlen de natura, de les estacions, del temps, etc.

    D'altra banda, dir-te que si és veritat que tú vas proposar fer els Reptes Poètics Visuals, vas tenir una gran idea. Des de fa unes setmanes m'he aficionat a participar-hi i ha passat a ser una prioritat meva.

    Salut!

  • L'instant congelat[Ofensiu]
    franz appa | 22-11-2007

    Sempre hi ha un misteri per explorar en la fotografia. Cortázar venia a dir que la fotografia és al relat com la pel·lícula és a la novel·la. En el relat, i en el poema -si més no en poemes com aquest- lluitem per condensar la successió de l'esdevenidor en un sol instant revelador. Ens apartem per un moment de la folla cursa i aixequem acta.
    Molt bell poema, molt bell retall del temps.
    Salutacions,

    franz

  • amb sorpresa[Ofensiu]
    ANEROL | 22-11-2007 | Valoració: 10

    perquè he entés el poema, tot i les imatges i m'ha agradat l'ús que ha fet d'algunes paraules per crear aquestes imatges (metàfores, si no estic errada)

  • Bella reflexió[Ofensiu]
    Anagnost | 22-11-2007 | Valoració: 10

    Bellíssima reflexió. A vegades, la imatge copsada en un moment d'inefable bellesa ens sembla "la cosa", però la cosa és la vida, és la realitat, és el tacte i el perfum. La bella imatge mai no ho podrà abastar.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de manel

manel

97 Relats

432 Comentaris

103730 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Potser ja ha arribat el moment de canviar la meva biografia.
El problema és que encara vaig néixer al 66 i encara visc i treballo a Girona.
Per tant, des d'aquí us convoco a una pròxima revisió dels fets.

"Plaers:

El primer esguard per la finestra al matí
El vell llibre retrobat
Rostres plens d'entusiasme
Neu, el canvi de les estacions
El diari
El gos
La dialèctica
Dutxar-se, nedar
Música antiga
Sabates còmodes
Comprendre
Música nova
Escriure, plantar
Viatjar
Cantar
Ser amable."

Bertolt Brecht