El preu d'una nit d'amor etílic.

Un relat de: manel

relatsencatala.com adverteix que aquest relat contè llenguatge que pot ferir algunes sensibilitats. No recomanat per menors de 18 anys.

Estava asseguda a la barra, empassant-me el whisky com aigua i cremant un Ducados rere l'altre. No em treia del cap el cul pelut i blanc del meu home movent-se obscenament a sobre d'aquella mala pècora. Havia arribat al bar després de girar la cara d'aquell cabronàs amb una bona plantofada i rebotir la porta de casa.
Et vaig veure en una taula, assegut tot sol, amb una canya a mig fer. El cabell recollit en una cua, la barba de quatre dies i una caiguda d'ulls carregada de melancolia. Et vas apropar. Confesso que et tenia vist d'alguna banda. Era evident que l'alcohol estava fent el seu efecte, i no vaig dubtar en obsequiar-te amb un somriure descaradament explícit. Encara estava emprenyada com una mona, però de ben segur que semblava una femella en zel.
Vés a saber el que et vaig explicar. La ment se'm resisteix a rememorar la conversa, construïda amb paraules massa atrofiades per l'acumulació de copes. L'últim que recordo és una impossible visita al lavabo. Vaig relliscar només de posar el peu a terra i em vas haver d'ajudar. Quina fila deuria fer! Però ens vam fotre a riure com bojos i abans d'arribar als urinaris ja ens estàvem morrejant i grapejant per tot arreu. Suposo que poc després sortíem del bar.

Els crits i amenaces del guàrdia de seguretat em van despertar. La claror omplia la sala. Davant meu un vidre immens, de pany a pany de paret, donava al carrer, on una dona gran m'observava amb evident cara d'indignació. Eres al meu cantó, ajagut sobre uns cartrons, indiferent al ruixat que aquell paio uniformat ens estava fotent. Recolzada en el caixer automàtic hi havia l'atrotinada guitarra que em va obrir els ulls. T'havia reconegut, per fi. Vaig bufar per evitar una inesperada sensació d'ofec, barreja de confusió i ressaca, i després d'arreplegar tota la roba escampada, vaig fugir sense dir res. Des d'aquell dia, cada vegada que et veig tocar en aquella cantonada et deixo alguna moneda, però passo de llarg, avergonyida, sóc incapaç d'aguantar-te la mirada.

Comentaris

  • m'agraden[Ofensiu]
    perunforat | 31-01-2009

    aquestes històries breus i plenes d'instants fotografiats per la nostra ment capaç d'imaginar amb rostres i tons de veu!
    Ens trobem al dinar!

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Tant fàcil com sempre....[Ofensiu]
    4punts | 29-12-2008 | Valoració: 10

    .... i des de l'altre cantó.
    I el tema de tirar monedes sempre m'ha encantat.
    Tinc un text que.... bé és igual, que aconsegueixes fer-me rememorar bons moments.
    Gràcies i endavant

  • He vist al fòrum que l'allan lee recomanava aquest relat...[Ofensiu]
    Flanagan | 16-09-2008

    i efectivament, està molt bé:)
    És un relat ben escrit, que m'ha portat al bar on passa la història. M'ho he imaginat com si fos allà.

    A més, per mi té un bon final. Crec que jo l'hauria acabat d'una manera semblant.

    un plaer llegir-te,

    potolet

  • No entenc una cosa...[Ofensiu]
    angie | 16-09-2008

    Com és que hi ha l'avís de Relats al començament???. Bé, cadascú té els seus barems...
    Un relat que recordo perfectament, és dels que recordes encara que passi el temps.
    Ets un reptaire dels meus preferits!

    Salut (molta) i birres (no tantes, jojojojojo)!

    angie

    PS: Avui en Jaume em deixa estar per aquí una estona superior a 10 minuts, no m'ho puc creure!

  • Clar de lluna | 21-07-2008

    ...ei manel! Quants dies! I aquest canvi de nom? He tingut feina a trobar-te!

    Els teus relats sempre em sorprenen de bon grat! M'agraden molt els girs que dónes a les històries i els sentiments que em desperten quan les acabo de llegir. No m'estranya que guanyessis el repte, doncs està molt ben trobat! Un plaer!

    Petonarros i espero, fins aviat!

  • Part de la competència...[Ofensiu]
    deòmises | 30-06-2008

    ...et ve a visitar (sense permisos judicials ni rancors). Com molts dels teus relats i poemes, aquest és una mostra del que penges habitualment al teu espai: prosa de la bona i original.

    M'afalaga ser competència si ha de ser d'aquesta qualitat (agafo paraules del jutge...).

    Gràcies, d.

    PS: Ja veus, sempre en horari intempestiu...

  • jajaja[Ofensiu]
    Nurithy | 29-06-2008

    molt bo el relat!

    I és veritat que s'ha d'anar en compte amb l'alcohol i el seu excés. He disfrutat llegint-te! a partir d'ara ho faré :)

    Núria Badia Sanabra

  • Història concentrada,...[Ofensiu]
    rnbonet | 28-06-2008

    ... com la sopa americana de la imatge-bio. I amb uns adjectius potent i ben utilitzats (com els d'aquell gran escriptor i mitjana persona, paisà teu).
    Salut i rebolica, company!

  • bon relat!![Ofensiu]
    borrissol enganxifós de sota el llit | 28-06-2008 | Valoració: 10

    ei!! m'ha agradat aquest relat, la veritat es que ès una mica com escric jo (més aviat com magradaria escriure)i per això m'ha cridat l'atenció!! desde que comences a llegir saps que el final serà sorprenent, i per aixo t'enganxa!!!
    Salud!!!!

  • No sé, no sé...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 27-06-2008

    La veritat és que no he entès gaire aquest conte... I, davant la falta de comprensió, he optat, en contra de la meva costum, per no puntuar-lo.

    No veig el fil argumental en l'anècdota... Potser la gràcia és precisament que no n'hi hagi... Però no sé, eh? No és el meu estil de relats.

    Però apurant una mica... Crec que no està malament.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de manel

manel

97 Relats

432 Comentaris

103664 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Potser ja ha arribat el moment de canviar la meva biografia.
El problema és que encara vaig néixer al 66 i encara visc i treballo a Girona.
Per tant, des d'aquí us convoco a una pròxima revisió dels fets.

"Plaers:

El primer esguard per la finestra al matí
El vell llibre retrobat
Rostres plens d'entusiasme
Neu, el canvi de les estacions
El diari
El gos
La dialèctica
Dutxar-se, nedar
Música antiga
Sabates còmodes
Comprendre
Música nova
Escriure, plantar
Viatjar
Cantar
Ser amable."

Bertolt Brecht