Reflexions absurdes sobre la màquina de cafè (o avui, com que m'avorria a l'hora d'esmorzar, he escrit això perquè veieu que sóc capaç d'escriure sobre qualsevol cosa i, a sobre, posar-li un títol ben llarg aprofitant que ara està tan de moda)

Un relat de: Àfrika Winslet

Asseguda al costat de la màquina de cafè
es poden fer moltes coses…

Es pot pensar, per exemple, quant fa que no hi ets
i tornar-se boja.
(Xocolata calenta)

Es poden admirar els quadres de la paret
i les llums del sostre.
(Tallat descafeïnat)

O badallar sense parar i no pensar en res.
(Expresso llarg, amb poc sucre)

També es pot llegir el diari (cafè sol)
o la revista de sobre la tauleta (cafè amb llet).

O gaudir de bona música
mentre ens distraiem mirant la gent
que passa pel carrer.
(té amb sucre)

Fins i tot hi ha gent
que s'asseu i no pren res…
(la seva vida és buida?)

Comentaris

  • hola![Ofensiu]
    xaropdetu | 09-09-2006 | Valoració: 7

    jajaja molt original, mai hagués pensat en escriure sobre una maquina de cafè, deu ser perquè no en prenc gaire... continuo remenan el teu calaix...

    xarop

  • sempre m'ha agradat...[Ofensiu]
    Capdelin | 29-08-2006 | Valoració: 10

    la poesia sense grans missatges, el poema antipoema, l'escrit transgressor i l'escrit agosarat que converteix en tema central allò que quasi no té ni tema.
    Aquesta vegada has romantitzat amb la màquina de cafè (tant dins de les nostres vides).
    Per cert: hi ha màquines intel-ligents de cafè que si demanes "cafè-sol", surt el cafè sense got, a raig pur? je je...
    Ja he tornat de vacances i intentaré a poc a poc anar contestant tots els comentaris.
    Espero que t'ho hagis passat bé aquest estiu i que segueixis amb el mateix somriure que en la foto. Quina passada de dents? (per a anunci d'ortodòncia)
    Petons i una abraçada fresca i llarga... Et seguiré llegint: crees adicció!

  • Tiamantí o no,[Ofensiu]

    el cert és que el títol també m'ha cridat l'atenció.

    Llegir-te, fa temps, però sí, el que em sembla és que no t'havia comentat mai. De fet, aquests dies intento posar-me una mica al dia llegint i comentant, perquè fa la tira de temps que estic desconnectat d'RC i ja tenia remordiments de consciència i tot.

    Els paral·lelismes que fas entre una situació i el seu "equivalent" servit en tassa (o en gots de plàstic, com estic més acostumat) és una idea diferent (original) i divertida. Això pel que fa al concepte del poema en si.

    Si entrem a analitzar cada una de les similituds, crec que totes són força encertades i són molt curiosos els matisos que fas ("També es pot llegir el diari (cafè sol) /
    o la revista de sobre la tauleta (cafè amb llet)..."). Aconsegueixen (almenys en el meu cas) que el lector s'aturi a pensar un instant el perquè. És un bon joc de similituds.

    Una abraçada, Laia, i gràcies pel teu comentari!!!

    Vicenç

  • relat tiamantí (o tiamantenc)[Ofensiu]
    neret | 18-08-2006

    m'ha recordat, suposo que pel títol sobretot, i pel fet de fer un relat sobre quelcom quotidià, a l'estil de la tiamat.. i des del meu punt de vista això és més que positiu

    felicitats

  • ambre | 18-08-2006

    Com és que la màquina de cafè sempre dona cafè i les màquines de refrescs sempre s'encallen?

    Creus que la màquina de cafè té més sort que la màquina de refrescs ? la sort s'encomana ?
    Estaves mirant la màquina de cafè per que la màquina de refrescs dona mala sort? o és que les màquines de refrescs no t'inspiren? Ahhhh !!!

    Jo crec que això és apologia del cafè bullint aquell que et crema la llengua a les set del matí, és apologia del cafè fred a les cinc de la tarda i és un complot contra les màquines de refrescs que ben segur que s'hi esforcen a fer la seva feina ben feta tot i els Homers que les sacsegen cada dia sense pietat...

  • És estrany...[Ofensiu]
    Orawa | 10-08-2006 | Valoració: 9

    És estrany que jo, sent el president fundador, membre honorífic, tesorer i vocal del grup als qui no els agrada la poesia, trobi que aquest poema teu es llegeix com si res. és una lectura amena que poques vegades he trobat en un poema. I a més original! M'ha agradat.

  • imaginatiu[Ofensiu]
    marco3434 | 10-08-2006

    Una curiosa idea: relacionar begudes i actituds.

Valoració mitja: 8.67

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159313 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.