RECORDS DE NADAL

Un relat de: aurora marco arbonés
RECORDS DE NADAL

Davant de l’arbre guarnit, es desvetllen els records
del temps que fórem infants, crèduls i amb joia estrenada:
el fred cosit a la pell i el nas rajant aigüalera
però els ulls esbatanats davant dels llums de colors;
la boca que es feia aigua mirant les pastisseries
que exposaven dolces menges amb llaços artesanals;
les botigues de joguines que demanàvem als Reis
i que mai no aconseguíem perquè eren pels nens rics;
els càntics tradicionals que sonaven pels carrers
i ens omplien d’il•lusió i esperança renovada;
les menjades familiars amb padrins, oncles, cosins
on fèiem un gran xivarri i els grans prenien licors.

Ara que ja som adults, no ha minvant del tot l’encant
de les festes que ja arriben,
però hi ha un cert buit per dins, una pessigada al cor
pels infants que ja no som i no tornarem a ser.
Enyorem enganxar el nas a les botigues de dolços
i creure que els Reis també ho són pels nens més humils.
Trobem a faltar el neguit que ens feia obrir la boca
davant de les abundàncies d’aquell món de meravelles.
Recordem minsos regals que ens deixava el vell tió
però que ens feien saltar el cor, il•lusionats i agraïts.
Tant de bo tots els infants puguin rebre el gran regal
d’unes festes en família davant d’un arbre guarnit.





Comentaris

  • Per uns moments...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 14-02-2014 | Valoració: 10

    Per uns moments he retornat a la infantesa. Vivim de records i els records ens donen vida però, per més que intentem reviure aquells instants —almenys parlo per mi—, aquells moments en que érem feliços perquè no ho sabíem que ho érem, només els revivim uns instants fugaços.
    Felicitats, Aurora!
    —Joan—

  • Aquells temps...[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-01-2014 | Valoració: 10

    És bonic recordar amb un somriure als llavis, amb aquella il·lusió tan ingenua. Recordar és deixar anar, en aquest as, bons sentiments. I fer-ho, per tant, és bo. El teu poema, de magnífica forma, és ple de tots aquells detalls que tot nen i tot adult ha de tenir en compte a l'hora de viure el Nadal. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Aquells temps...[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-01-2014 | Valoració: 10

    És bonic recordar amb un somriure als llavis, amb aquella il·lusió tan ingenua. Recordar és deixar anar, en aquest as, bons sentiments. I fer-ho, per tant, és bo. El teu poema, de magnífica forma, és ple de tots aquells detalls que tot nen i tot adult ha de tenir en compte a l'hora de viure el Nadal. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Records del Nadal[Ofensiu]
    Gemma Matas | 26-12-2013 | Valoració: 10

    Una història molt maca i real.
    Crec que som tots els que quan arriben aquestes dates recordem la nostra infància i els temps passats...
    Ja qui diu que també ho podem guarnir amb la nostra mateixa imaginació, jo, sincerament crec que no, al contrari, em revenen detalls inoblidables que no em fa falta guarnir, són records molt estimats viscuts llavors.
    Tot i que no vulgui sentir tristesa, dins del meu cor sí que en hi ha. Així i tot, és molt íntima i el que procuro és viure la vida actual amb el marit, els fills i els nets, però una cosa no treu l'altre.
    Moltes gràcies pel teu comentari i per la felicitació d'aquestes dates.
    El que si vull dir-te és que vaig tenir problema amb la meva pàgina al entrar la clau, no sé que va passar i RC hem van dir que n'obris una altra. Així ho vaig fer i ara ho tinc d'entrar per allà, Diu Gemma Matas, tot i que hi he afegit el mateix que dic a l'altre, però comentant que no hi puc entrar. Per això no en puc fer constància, només ho vaig passar al Fòrum en aquell moment.
    Una abraçada Aurora i bones festes!

    Gemma

  • L'esperit del Nadal[Ofensiu]
    Mena Guiga | 21-12-2013

    Es parla molt de l'esperit del Nadal i, és clar, per Nadal.
    Com si hagués de caducar.
    Com si només fos degut a les característiques del Nadal (neu, arbre, reunió, regals, àpats, cançons, tió, ...).
    Com si només fos el Nadal occidental.

    El que hem viscut de petis i el que, de retruc, hem fet viure als nostres fills. No és el mateix, perquè hi ha més abundància, però alhora hi ha més buidor (social).

    El Nadal hauria de tenir una accepció més gran: mundial i diària i basada en l'essència (l'esperit): la trobada, el compartir, els somriures, el recolliment, i sí, decoracions, perquè no, i algun regalet no fa mal, mentre en tingui tothom.

    Jo crec que s'està degradant molt, Suposo que agafo la visió negativa. La barreja de Pares Noels als balcons, l'excés consumista, els àpats de fàbrica passa com puguis per la gran massa.

    La visió que ha d'imperar és la positiva, la que he dit abans. Nadal pot ser senzillament amanyagar un gat i dir-li com l'estimes, només pel fet de ser com és (per exemple).

    Un bonic poema, el teu, entranyable, que ens mostra com copçava el Nadal una nena (que encara hi és i hi serà sempre) que sap estimar i valorar, que es fixa en les coses i que ens regala la subtilesa dels records, el caliu.


    Bones festes a tu també, cada dia. Una abraçada!!!!!!!!!!!!!!!

    Mena (Lídia)

  • Tot i que[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-12-2013

    procurem disfressar-les amb somriures ,sempre deixen un petit pessic de melangia, oi Aurora?
    Molt bones festes,estimada amiga ,en companyia de tots els teus.
    Una gran abraçada.

  • vivim entre ...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-12-2013 | Valoració: 10

    els records i el futur i disfrutem del present també !

    molt bon nadal Aurora !!
    petonets i records

    joan ;-)

  • Aquí i ara, entre records[Ofensiu]
    rautortor | 18-12-2013


    Davant d’aquest arbre guarnit de records, amb el somriure abstret pels pensaments i la nostàlgia, sempre hi ha algun infant que t’estira de la jaqueta i et desitja amb paraules a mig fer, BON NADAL!.

    Justament això, aquí i ara, Aurora, bones festes!

    Raül

  • BONICS RECORS![Ofensiu]
    Núria Niubó | 17-12-2013 | Valoració: 10


    Tant de bo, estimada Aurora, aquest dolços records visquin en els nostres cors per tornar a néixer cada Nadal amb harmonia i amor.

    Visquem aquest magnífic parèntesi amb la Joia de poder-hi ser i poder recordar.

    Un poema ple de vivències que m'ha transportat a la infància plena d'il.lusions; ara veiem com n'eren de senzilles i recordem com n'eren de boniques.

    Que aquesta il.lusió sigui sempre al teu cor i amb els teus estimats.

    MOLT BONES FESTES!!!

    NÚRIA

  • exactament[Ofensiu]
    Josep Ventura | 17-12-2013 | Valoració: 10


    el que penso i el que sento, sort que encara ens queden el records
    de la infantesa . Cada temps es viu de manera diferent.
    BON NADAL I BON ANY NOU.
    J.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251195 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.