RE-CONSTRUCCIÓ? (Text trampós sense déus ni dimonis)

Un relat de: rnbonet

Visc atrapat en un cos que em constreny
i l'ompli sovint d'un desig etern i culpable,
de murmuris espirals que cargolen foscor
encadenant els crits al vent de les ombres.

Despulles d'un somni badat al cel blau
acostumen els llavis a filtres infames,
cos visible penetren, vetust fragment d'ànima.

Com un tro, com un cop de força contra el rostre;
com un fred que m'atansa l'esperit
removent les sangs dins el lloc més sagrat.

I no em queda res més a les arestes fines.

Tanquem doncs ja aquesta finestra
fins els migdia del dia següent.


NOTA.
Només el títol és ‘autoria personal'. Excepció feta dels versos 2 i 6 (que corresponen al poema ‘La destrucció' de Baudelaire, -il·lustració del qual és el tema del RPV93-) els altres són extrets (alguns amb xicotetes variacions) de poemes que formen part de ‘Primer llibre de poemes' -Emboscall/RC-. Demane excuses als companys relataires per treure'ls fora context. I cite els autors: vers 1 (mar), 3 (Bruixot), 4 (quetzcoatl), 5 (brumari), 7 (RosaSP), 8 (Thalassa), 9 (OhCapità), 10 (Lavínia), 11 (Carme Cabús), 12 i 13 (angie).
Considereu aquest 'renglons curts' com un homenatge, que és com els vaig concebre.

Comentaris

  • Com va tot?[Ofensiu]
    F. Arnau | 26-08-2009

    Bon dia Ramon!

    M'he trobat amb aquesta RE-CONSTRUCCIÓ? que vas fer abans de mamprendre les vacances i que no havia tingut el plaer de llegir. Crec que has fet com el Dr. Frankestein, agafant un tros de cada autor i posant-lo al costat d'un altre. De totes les maneres, no t'ho prengues malament, que a tu no t'ha eixit cap monstre...
    Has aconseguit un gran poema.

    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    PS 1: Ahir vaig començar el "nou curs" laboral.
    PS 2: Gràcies per la teua oferta de col·laboració en les il·lustracions del llibre. Quan hi haja alguna cosa en concret ja t'ho diré...

  • S'ha de tenir gràcia [Ofensiu]
    Xantalam | 25-08-2009

    i... quelcom més per fer una Re-construcció com aquesta. Però els artistes rai, que ja ho teniu això, d'idees i competència no us en manquen.

    A reveure, Ramon!

  • Un malabarista![Ofensiu]
    brumari | 08-08-2009

    Amic rnbonet
    Ets un malabarista de la llengua, quelcom que ja sabia. Gràcies per incloure un vers meu a la teva RE-CONSTRUCCIÓ, un agraïment que arriba un xic tard, perquè entro poc a RC, menys del que desitjaria.
    I ara, si m'ho permets, vull demanar-te una adreça electrònica a fi de fer-te una proposició que, tot i ser honesta, crec que t'ha d'arribar al marge d'aquesta estimada pàgina de Relats. Serà possible?
    Una forta abraçada,

    Joan

  • REholes...[Ofensiu]
    Paraula | 07-08-2009

    Baudelaire és gran, molt gran. I això que has fet està molt rebé. Enhorabona, xiquet. Et seguiré! ;-)

    Un beset ben fort!

  • trampes o no, es mereix un comentuar[Ofensiu]
    angie | 29-07-2009

    Un exercici bo aquest. Suposo que ja sabràs que jo feia el mateix en el forumnit, amb algun vers "tunejat" d'autors coneguts i la meva "salsa nocturna".
    M'ha agradat, xaval. Ah, i has agafat un vers de la meva "Migdiada"!!!, el primer poema eròtic que vaig escriure!!!!. Que passis i suportis com millor puguis, aquest coi d'estiu incandescent.

    PEtons!!!!!

  • gypsy | 28-07-2009

    doncs t'ha eixit (jeje) ple de sentit, vol dir que alquímia literària n'hi deu haver. Les coses xules no surten per casualitat, més aviat hi ha ofici i la mirada d'un artista complert, que és el que ets, amic bonet.

    És un luxe que voltis per aquí i donis tanta rebolica i tanta bona literatura i pintura!

    L'homenatge te l'hauríem de fer nosaltres a tu, amb tot el que aportes a RC!

    gràcies, company!

  • Primens, primens!! [Ofensiu]
    Màndalf | 28-07-2009

    Sóc el primer!

    Volia demanar-te com ha aconseguit la formigonera versícola. Jo fa temps que en busco una i no l'he trobat enlloc. I mira que tinc versos per barrejar.

    Quantes marxes té?
    Va amb corrent de 125 o de 220?

    Acades de demostra que si un vers és bo sempre té el seu lloc en l'espai ei el temps... o no?

    Salut amb un canut!

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357156 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!