Quina ràbia!

Un relat de: Jan des Val

Quina ràbia! El primer dia, en entrar la mestra, vàrem picar de peus a terra i de mans sobre la taula, bo i fent-li "buuuuuuuuh!". Volíem mostrar la nostra protesta per la gran injustícia: sis hores al dia de classe! Però a qui se li havia acudit aquesta bajanada? M'agradaria tenir-lo al davant per estossar-lo i no deixar-lo alçar! Mira que li n'engaltaria de bufes fins fer-li retirar un càstig tan injust! - Té sisena hora! - Es veu que sobraven diners i no sabien què fer-ne! Però a la classe som vint-i-vuit alumnes! La mama està disgustada: diu que li havien explicat que només podíem ser vint-i-cinc nens com a màxim! En comptes de posar menys alumnes a la classe, més hores per a nosaltres! Ara, jo no voldria que fessin marxar cap company perquè fóssim menys: me'ls estimo tots. Si de cas la Jessi, que sempre em va al darrera perquè siguem nòvios. Jo ja li vaig dir que, als meus deu anys, no vull tenir nòvia i que vaig quedar molt tocat quan vam trencar amb la Llum - ara ja fa tres setmanes, però encara apareix als meus somnis! La mestra es queixa que estem tot el dia enjogassats, sense ganes de fer res ni estudiar. I què vol? Mira que li obliguessin a ella a treballar cinc hores més setmanals, així, perquè sí! La mestra rai! Diu que ella no hi pot fer res. Ha! No farien res ells si els obliguessin a estar al col·legi una hora més cada dia? Quina en muntarien!

Comentaris

  • Je, je[Ofensiu]
    venuseva | 03-03-2007 | Valoració: 10

    Que real!!!!

  • Unaquimera | 15-02-2007 | Valoració: 10

    Vaja sorpresa! Resulta que tenim un relat amb el mateix títol: en el meu cas, va seguit d'un parèntesis... Per suposat, estàs invitat a visitar-ho quan ho desitgis; són diferents ambdós textos, però el meu també correspon a Social, Crítica, Humor...

    Interessant el punt de vista que tu exposes en aquestes poques línies, ben aprofitades!
    En efecte, aquesta sisena hora que sembla la joia de la corona del Pacte Nacional per l'Educació ( hauria de ser "per a"? ) és una espècie de pedaç de contingut no massa rellevant i no lectiu que en canvi afegeix cansament als alumnes que romanen més temps entre les mateixes parets assentat a les mateixes cadires... amb una altra cara diferent del tutor/a, mestre especialista, de reforç o suport o desdoblament, etc., davant d'ells.

    Com sempre que passo per aquí, ha estat un plaer llegir-te i en aquest cas concret a més, m'has fet somriure!

    T'envio, doncs, una abraçada enriallada,
    Unaquimera