Promeses

Un relat de: silvia_peratallada

Submergida en un mar de foc
Penso...
El teus ulls negres com la nit em miren de reüll
Intentant trobar un somriure que aprovi la situació.
No recordo el que em deies ahir,
Immers en la violència de les teves paraules,
No sé què et feia lluitar
Contra la teva pròpia ràbia.
El sol del dia et fa amable,
Tendre i seductor
M'enganyo pensant que no sortiré del mar on sóc?
Potser si...
Potser ara el detonant és el somriure que busques en mi
Potser el malinterpretes i tornem a començar.
Estic lligada a tu, no sé com, però ho estic.
T'odio quan busques en mi una excusa,
Quan em fas sentir vulnerable a tot,
Quan crec que m'estimes i jo sóc l'excusa
Quan sóc la culpable de tot el que sents
Tot el que et passa
I tot el que no et passa.
Si, m'enganyo...
Et regalo el meu somriure...
I em tornes a treure la vida.
M'agradaria sentir un minut de llibertat,
Lliure de promeses falses,
Lliure de vergonyes,
Lliure de culpabilitat
Lliure d'un home que no accepta el meu rol
De dona lliure,
Persona lliure.

Comentaris

  • Simplement genial[Ofensiu]
    apolo2010 | 14-05-2008 | Valoració: 10

    Moltes gràcies per aquestes paraules. NO sé que dir. Gràcies de nou. M'has emocionat.

  • el principi[Ofensiu]
    neret | 25-05-2005

    després de comentar el darrer relat, volia comentar el primer, per allò d'on venim i cap on anem...

    Noia, la veritat és que està molt escrit, hi ha les paraules justes per a expresar la història, amb un llenguatge planer, però que jo trobo poètic. Potser l'únic però, alguna paraula que jo no hauria emprat... per exemple rol, al final de tot, però això ja és molt personal. Tret d'aquesta frase m'ha agradat molt tot.

  • molt ben dit[Ofensiu]
    Shu Hua | 23-05-2005

    ben estructurat el poema, on parles clar i concisa i alhora poèticament, del fet del masclisme dut a unes mides insostenibles.
    Som les dones les primeres a ser masclistes i som les dones qui hem de conviar aquesta situació, no acceptant mai un home dominant i no ensenyant mai a cap nen ni nena a acceptar el masclisme

  • HI HA UN ALTRE MAR...[Ofensiu]
    Capdelin | 11-01-2005 | Valoració: 10

    que és DE FOC, també... però...
    on no t´hi cremes les ales... on les passions no són unilaterals ni premeditades ni imposades, sinó bilaterals i consentides...
    on els tons de veus són suaus i igualitaris...
    on la culpabilitat i l´èxit són compartits a parts iguals...
    on els cossos junts també tenen les ànimes pegades...
    on el cos no només és per satisfer-se, sinó per satisfer...
    on els diners no asseguren projectes egïstes i personals...
    on els llavis no són només per xuclar sinó per donar afecte...
    però... aque´st mar... s´ha de conquerir dia a dia, pam a pam, instant a instant...
    sense ofegar-se el Jo i les meves circumstàncies... que són l´únic que tenim al néixer... la resta són coses prestades o robades.

    M´agradat moltíssim aquest poema... tant la part física o visual ( majúscules a l´inici de cada vers que li dóna un aire clàssic... com la estructura dels versos llargs i curts, sense mètrica ni rima premeditades.. que li donen un aire juvenil i lliure )

    ets una poetessa de collons... original (ja t´ho he dit altres vegades ) que dius el que altres no diuen i amb un estil propi...

    Gràcies pels teus comentaris que són per enquadernar ( fent suggeriments de retocs sempre encertats ) i també amb originalitat... és que la que té poesia... l´usa fins i tot... per riure i somriure...
    ptons, wuapa i una abraçada! ja saps que t´aprecio molt i que sóc un fan teu.

  • Tot un seguit...[Ofensiu]
    Llibre | 11-12-2004

    ...de sensacions, de petites accions, d'intensos sentiments, per arribar al punt clau: "dona lliure, persona lliure."

    I és cert: no fa tant anys, i encara avui, va existir una cultura, i existeix, en què l'amor era entès com a submissió. Submissió? Sí, és clar: però només submissió d'una banda cap a l'altra, no pas en les dues direccions. I com era d'esperar, la persona submissa havia de ser la dona.

    I una merda! (perdó per la grolleria directa).

    Un bon poema reivindicatiu, que no tan sols es contenta a reclamar la llibertat de la dona, sinó de la persona. De l'ésser humà.

    Et llegeixo.

    LLIBRE

  • silvia_peratallada | 14-10-2004

    merci pel comentari, i no és pas cap sacrifici el del teu poema...més aviat al contrari, és un plaer. i no...per desgràcia quan es va fer la trobada de relatsencatalà, jo estava fora de barcelona treballant, i em va ser impossible assistir-hi..a veure si se'n fa una altra que procuraré, per tots els mitjans, anar-hi.

  • Hola Sílvia![Ofensiu]

    La complexitat de moltes coses a la vegada però amb una idea clara és la meva conclusió després de llegir aquest poema. La idea és la necessitat de tota persona, pel sol fet de ser persona, d'omplir-se els pulmons de llibertat. De dir simplement a l'home (aprofito l'avinentesa per dir que no tots els homes som iguals) que, apart de la seva vida, de la seva feina, de la seva manera d'interpretar l'amor, hi ha també la d'una altra persona que és ella.
    Suposo que encara convé massa sovint deixar clares aquestes coses.
    Una abraçada i gràcies pel teu comentari al poema àlbum de fotos.
    Fins aviat,

    Vicenç

    PD: perdona si sóc massa indiscret, però la foto és del dia de la trobada relataire?

l´Autor

Foto de perfil de silvia_peratallada

silvia_peratallada

507 Relats

1383 Comentaris

581770 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Crida ben fort
dona lletres,
versos i acords.
Dona'm aire,
dona'm petons,
dona'm el roig,
vull foc al cos.
Dona'm un somriure
i un parell d'il·lusions,
només una mirada
lliure de malsons.

Dona'm alegries
dona'm un mesclat,
un mai de maria
i una tarda al teu costat.

http://silvianimfa.blogspot.com/

silvianimfa@gmail.com