PERQUÈ ET PENSO

Un relat de: aurora marco arbonés
PERQUÈ ET PENSO

Perquè et penso, vius en mi.
Existeixes perquè t’he obert la porta
i t’he acollit, il•lusionada,
en el palmell de les mans.
T’imagino i prens vida
en el món de les idees.
Les teves passes pausades
freguen el llençol del pensament,
sense fressa, amb cadència i ressò
de campanetes gronxades per la brisa.

Perquè et penso, vius en mi.
Tens el rostre dels somnis
que pouen en la ment,
la pell d’espurnes quimèriques,
els dits cosits al besllum.
Quan et convoco,
la teva ombra s’allarga
com els pollancres del riu
sota el sol de la vesprada.
Quan t’oblido,
desapareix la teva imatge
i tornes a l’àmbit del no ser, del no-res.

Només vius perquè t’imagino,
perquè et penso, vius en mi.



Comentaris

  • Tan maço i tan cert----[Ofensiu]
    Annalls | 19-01-2013

    ...les vivències internes i mentals, en un altre nivell però son vives i certes. Tu ho expliques molt bé. Es difícil escapar d'aquí a la que comences els llegiries tots..i el dinar per fer..de mica en mica us vaig coneixen...i llegint.
    Anna

  • Dins teu[Ofensiu]
    Naiade | 25-10-2012 | Valoració: 10


    Un poema exquisit, que descriu vivències d’una gran sensibilitat.
    Tan sols algú que posseeix la capacitat d’assaborir aquets sentiments profunds i autèntics pot donar-hi forma com tu ho fas.
    Enhorabona Aurora, com ja ens tens acostumats has brodat una altre joia

    Una forta abraçada

  • Primer de tot: ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 18-10-2012 | Valoració: 10

    M'ha emocionat molt la teva biografia.

    Així que poètica naturalista... bé, n'acabo de llegir d'en Vicent una prosa petita.

    Jo em sento com la vaca que somnia, com una paràbola de Adiós, Cordera, de Leopoldo Alas "Clarín".


    Sergi : )

  • Molt bonic[Ofensiu]
    elenam | 16-10-2012 | Valoració: 10

    Un poema preciós i ple de pensaments, de pensaments bons, positius i plens d'amor.
    La veritat es que he llegit molts dels teus poemes i m'han agradat molt però no tinc temps de comentar-los tots.
    Et felicito!!!

  • Deliciós[Ofensiu]
    Josep Ventura | 15-10-2012 | Valoració: 10


    i delicat poema, com poden ser els pensaments que deixem
    que visquin en nosaltres
    Salutacions
    Josep

  • I també...[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-10-2012 | Valoració: 10

    Relat suggeridor sobre el pensament i faig...
    M'agrada molt la frase: "Existeixes perquè t’he obert la porta".... m'anima a obrir portes...

  • Qui sap? [Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 09-10-2012 | Valoració: 10

    Preciós poema. Aurora! I molt suggerent per la diversitat de possibles interpretacions. Qui pot viure dins el pensament de cadascú: un infant, un oratge, un ideal utòpic, qui sap? Enhorabona!

  • Perquè és necesssari pensar-te[Ofensiu]
    Mena Guiga | 09-10-2012

    a qui sigui que es pensi perquè visqui en qui sigui.
    Dóna ganes de viure, dóna il·lusió, positivisme.

    Els somnis també són.


    Mena

  • Evocació o creació[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 08-10-2012

    La lectura del teu preciós poema em deixa en un dubte que segurament tu en saps intimament la resposta.

    Però a qui llegeix el teu text ens pot deixar amb el regust de l'evocació d'algú estimat o el de un ideal encara per descobrir.

    Deixem oberta la incògnita?

  • Viure en el pensament[Ofensiu]
    Carles Ferran | 04-10-2012

    Una meravella de poema, eteri, delicat com la porcellana, com un somni, que obliga a llegir-lo de puntetes perquè no s’esvaeixi. M’ha captivat.

  • Pensament a la mà[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 03-10-2012 | Valoració: 10

    Un pensament efímer, una espurna a les mans, un desig que voldria. L'altra cara de la vida que no es veu, però que batega dins el cervell, de nit, en somnis, amb els ulls tancats o badant al moll. aquell pensament, aquell amor, aquell gran motiu per escriure i posar-nos la pell de gallina amb unes paraules bellíssimes i un títol de poesia. Una meravella Aurora. Una abraçada.

    Aleix

  • PRECIÓS!!![Ofensiu]
    Núria Niubó | 03-10-2012 | Valoració: 10

    Oh,Aurora, m’has deixat bocabadada amb aquest poema ple d’amor, somnis i il•lusions. Tot un cant al desig de viure en un somni constant, de no perdre la il•lusió de sentir i estimar.
    Em colpeix però, el despertar d’aquest somni, en els cinc darrers versos.
    I és que la vida és així, com tu ens ho gloses. Un somni, una il•lusió i a la fi, una realitat .

    És d’un lirisme exquisit, senzillament preciós!
    M’agrada moltíssim!
    FELICITATS!!!

    Una abraçada,
    Núria

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251506 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.