PER SANT JORDI, ESQUIFIT POMELL DE...

Un relat de: rnbonet

PER SANT JORDI, ESQUIFIT POMELL DE ROSES JOGANERES QUE PODEN ESDEVENIR LLIBRES.
O APUNTS BREUS I CONDENSATS PER FABRICAR -AIXÒ SÍ, DE FORMA ARTESANAL I SENSE MASSA EMBUTS- ALGUNES HISTÒRIES I POEMES.

(Títol dedicat a ROSASP, a la qual done permís per fer-ne ús, en tot o en part).

(Agafant al vol -concretament per l'ala esquerre i la cama dreta- la idea de ‘EmmaThessaM', va el meu oferiment de "rosa virtual" per algunes/ns relataires dels quals, per diferents motius, llegeix els treballs, encara que no sempre els faça comentaris.
De fet, més que no roses, són capolls. Simplement una "brometa" de les meues, amb tota la bona intenció. Demane clemència si us sentiu ofesos/ses.

I, com l'any passat, m'acomiade fins que els primers esclata-sangs -rovellons- de la pròxima tardor comencen a moure). Que passeu meravellosament el que resta de primavera i tingueu un bon estiu.
Bo. De tant en tant, trauré el nas per la pàgina o el fòrum. Per llegir i comentar.


* Primera rosa. - JOIA MANIFESTA ( A Subal. M'ho passe "pipa" amb la seua ‘perifèria de la "idem".)

Es troben Ocap i Nomar, després d'un temps sense veure's:
- Com va?
- Fotut!
-Quant que m'alegre! Ni t'imagines l'alegria que m'encomanes!
- Per què?
- Ja em som dos!
- Seràs...!!!



* Segona rosa.- ACUDITS I FOLOSOFIES (A T. Cargol. Em recorda un company de servei militar, allà pel nord d'Àfrica)

No ens enganyem. Això de "l'aldea global", "la gran família", "salvem la ....", etc. són invents. Com molts altres que corren pel món. Massa.
Muntem la teoria: D'un fet qualsevol, un enginyós inconstant- com jo mateix-, farà un acudit; un intel·ligent constant -jo m'abstenc!- pot fer-ne fins i tot un tractat de filosofia.
Esteu d'acord? Confeccionem, sense mida i sense patró, una altra teoria?



* Tercera rosa.- PROBLEMA METAFÍSIC DE L'HOME DEL CARRER (A Jordi Domènech. M'encanten els seus "truquets" matemàtics!)

1era. qüestió: Si un quilo de carn de vedella em costa a la carnisseria del barri 17 euros, ¿quantes vegades podré sopar carn de vedella en aquest mes, guanyant 890 euros, si em cal dedicar el 40% del sou a la hipoteca de la vivenda, el 10% a electricitat i telèfon, el 5% a despeses fixes (clavegueram, aigua, gas, ...), el 15% a la lletra del menut utilitari, el 5% a benzina i un altre 5% per a roba?

2ona. qüestió : ¿I com co... m'ho arreglaré per menjar fins a final de mes, si som a 21 i ja no tinc ni un clau?




I com no hem d'oblidar que RC és, per damunt de tot, una pàgina poètica, allà va la...


* Quarta rosa.- (Ramell de tres) - SEGURETAT INVERSA

PRIMERA:Apunt per començament de poema (A ‘sílvia_peratallada'. Lluitadora i valenta)

He vingut de no sé on
-llarg és el camí
i l'espera-.

SEGONA: Esbós de meitat de poema (A ‘angie'. Realista i irònica)

Camine amb ulls closos
-passa llarga
i el cap dret-.

TERCERA : Versos finals de poema vital (A ‘mar'. Sensible i treballadora)

Arribe a qualsevol lloc
sense seguir cap drecera.
I segurament no és l'arribada.

Comentaris

  • | 20-06-2006

    Estic una mica desconcertat pel teu relat. De tota manera, la forma dialectal que utilitzes m'encanta.
    Agrait pel teu comentari. Confesso que he vingut intrigat per allò de "molta rebolica" no estava segur si era un insult o què.
    Salut

  • Extracte d'una primera lectura.[Ofensiu]
    Bonhomia | 04-05-2006 | Valoració: 8

    Tan romàntica com realista, però no hi trobo gaire el senit de l'humor. Penso que són coses serioses, i caldria repassar cada fragment mil.limètricament.

  • m'he quedat impresionada[Ofensiu]
    Baiba Liepa | 03-05-2006

    M' agrada molt la capacitat que tens per trobar adjectius i enllaçar les frases.
    estic contenta de que m' hagis llegit i aconsellat. Espero anar controlant aquest atac que m' ha agafat per escriure despres des de tant temps que aquests personatges només existien en la meva imaginació.
    Gràcies.
    Baiba Liepa

  • Mon Pons | 02-05-2006

    És un escric primaverenc, fresc, propi d'una diada típica... amb un plantejament jovial, alegre i sempre "amb un xic de sal" i sarcàstic. Ja m'entens... M'agrada aquest "to" irònic que hi traspua.

    Per altra banda, fa temps que vaig llegir un llibre interessant de Ludovic Massé: "Els trabucaires". No sé, doncs, i per aquelles coses de la vida que ens passen, venen i van... m'ha fet pensar-hi de nou al llegir: "Per Sant Jordi, esquifit pomell de.." Un paràgraf, del llibre, diu: "Molt estimat Cristòfor Bernadac, seria encantat si aquestes quatre ratlles us trobéssiu bo de salut, com jo, gràcies a Déu. Em convindria molt d'acollir-vos ací el més aviat possible per l'assumpte que ja sabeu, car Jaume de les Preses ha arribat amb l'Enriqueta Lacosta, Félix de Santa Bàrba també..."


    PS. Ah, dir-te que Déu me'n guard; no crec pas que m'ofego en cap vol antic de Montparnasse...

    Salutacions!

  • Ei, company![Ofensiu]
    ROSASP | 24-04-2006

    Quina sorpresa! No he llegit el relat fins ara, ahir vaig anar d'excursió a Barcelona per estar a la paradeta de RC. Ens ho vam passar d'allò més bé i vam arrassar; erem els més alegres i cridaners...
    Vinga fotos i signar llibres, ostres; fins i tot m'hi podria acostumar!!!

    Arribo al teu relat amb un somriure d'orella a orella només veure el títol. I vaja, me l'ofereixes fraccionat o enter per fer-ne ús! No m'havien regalat mai un títol ni per Sant Jordi ni cap altre dia. I mira per on me'l guardo sencer prop del cor i ple de somriures trapelles.

    Si que et retires a prendre la fresca aviat aquest any; home, que tot just ha començat la primavera.
    No t'oblides d'anar treient el cap i escriu molt, tot contemplant aquells inspiradors "paisatges" que descriu el Xavier Valeri. Ja ens en faràs cinc cèntims...

    Espero poder-te conèixer en persona algun dia...

    Molts petons!

  • Molt bones vacances[Ofensiu]
    T. Cargol | 23-04-2006

    I moltes gràcies per la menció.

    Practica aquesta actitud sense apriorismes ni prejudicis del teu protagonista extraterrestre que tan bons resultats et dona, tot expressat amb el llenguatge descriptiu a joc.

    (Els que heu estat a la mili i a Àfrica per a mi guanyeu encara més prestigi!)

  • Una diada molt especial[Ofensiu]
    angie | 23-04-2006

    Estava pendent de la publicació d'aquest relat, ho vaig anar seguint pel fòrum i abans de res dir-te que espero aprendre molt més de tu.
    Entens la vida com un joc meravellós on participar i on ets fas sentir i abraçar.
    M'han encantat els pètals de rosa que ens has regalat, i particularment dir-te que la quarta rosa fa una olor senzillament fantàstica i que m'ha emocionat, duent-la ja per sempre al meu cor.
    Em tens totalment clitxada, jeje...

    Visca la ironia, l'humor i el terra que trepitgem,

    Una flor jo avui et regalo,
    no és vermella ni fa olor,
    però té allò que més aprecio
    una abraçada i un sincer petó.

    angie

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

356994 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!