Ollehto (Ius Connubium)

Un relat de: Dorian

Ollehto, essent el fill de Narcís i Carme, duent el nom d'algun brahmán Indi que els dos progenitors conegueren en successius viatges de plaer, de professió agent d'assegurances, arriba a casa seva. La seva dona no ha arribat però troba al saló el seu ordinador, apagat. Després de desar les peces de roba innecessàries -principalment abric i bufanda- encén el seu televisor de plasma, aparell que en paraules del venedor "son sorprenentment intuïtius, astoradorament bonics, i completament destinats a satisfer qualsevol necessitat observadora", òbviament amb un preu equiparable a les lloances. La mirada se l'hi desvia cap al petit ordinador portàtil de la seva dona, tot i les virtuts de l'aparell televisor. Des de que va entrar, tot i que no s'ho confessa, tenia un propòsit. Remenar en aquella peça íntima de la seva parella. Finalment, tot i que encara enganyant-se, s'asseu a la taula del saló i encén l'aparell. "Sana curiositat", es diu. Un cop encès mira "Mis Documentos", res anormal, treballs d'estudiants a corregir, la tesis doctoral i quatre intranscendències. Llavors obre el navegador, mira les webs favorites... Res anormal. "Anormal? Que vull dir amb això, que busco?". Una altre veu que no sembla la seva respon "Les raons de la nostra incipient distancia i irascibilitat mútua". Després d'una cerca que fins i tot un agent de l'Stasi, o la CIA, o la Cheka, o el KGB, o el Mossad, o la Gestapo etc. hagués considerat exhaustiva, ho deixa estar. "Son coses de parella... La dificultat de la convivència...". Una última idea. Obre la web del correu electrònic. Nom d'usuari ja introduït, falta contrasenya. Introdueix dades intuïtivament: any de naixement, de casament, en que es van conèixer, ciutats que els hi agraden, viatges, escriptors que l'hi agraden, compositors, pintors.... Cézanne. Accedeix. La safata d'entrada mostra una total coherència amb una dona casada. Correus d'amigues, companys de feina, felicitacions, subscripcions... Abans de desistir, per la cua de l'ull veu una carpeta. La carpeta duu el nom d'un home. No el seu. Començant a suar l'obre i una immensa llista de correus es desplega. Cap d'ells te un contingut especialment... adúlter, excepte quatre o cinc expressions afectuoses, la resta son confessions mútues, debats estèrils sobre pintures, llibres o qualsevol superfluïtat. Però de la quantitat de correus dedueix que ells dos s'han hagut de veure alguna vegada i una lectura minuciosa confirma cites. Llavors, d'un rampell de terror i negació de la realitat (evasió del dolor) apaga l'aparell. Tot de pensaments, cap d'ells tranquil·litzadors, s'apilen al seu cap. De l'odi a la ràbia, de la ràbia a l'estupor, de l'estupor al ressentiment, del ressentiment a l'ira, de l'ira al dolor, del dolor a la tristor, de la tristor a la melangia, de la melangia de nou a l'odi... Els records de temps passats, recents i distants son reviscuts amb amargor. De paraules, de nits, de dies, d'abraçades, de petons, de carícies, de promeses, de mirades, de tendreses, de complicitats, de sexe monogàmic... Aquella llista interminable de correus eren la violació de la santedat conjugal, Oh! Santa Església Catòlica Romana!... "Espera -es va dir el compungit Ollheto-, si jo soc ateu... Però que importa! Aquesta ofensa, aquesta, aquest... ". Llavors va començar a plorar com un nen, mocant-se a intervals, a intervals agafant-se el pit. Una sèrie de fabulacions, de imaginacions "Assassinat, descartat. Venjança, subtil, pagar-li amb la mateixa moneda, la noia de la gestoria estaria disposada a anar-se'n al llit amb mi... Potser fer-ho evident, deixar-me el perfum de la noia, la marca de pintallavis, la bragueta....". El soroll de claus a la porta. Tot d'una s'asseca la cara, i s'asseu al sofà, donant-li volum al magnífic i car televisor. La dona entra, esbufega, "Vinc rebentada..." deixa les coses a una cadira i entra a la cuina. "Que es el següent? Divorci? No ara, despeses en comú, hipoteca, els meus pares s'han fet a ella... I ella? Volia un fill!! Ho em fet sense condó, les últimes vegades (poques), però els correus, son de fa menys d'un mes... "

I llavors, Ollheto, davant de tant insoluble situació va decidir [omplir l'espai a gust del lector].

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

140809 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest