missa matinal

Un relat de: manel

Amb fam religiosa i desmesurada
t'has cruspit el tall rodó de lluna,
ara només en queda l'espai
que et va oferir la fe,

en el pou de la retina
les estrelles sobreviuen a la llum,
un silenci penitent que invoca
el sabor del pa d'àngel.

Comentaris

  • per molts anys guapo! i que en celebrem plegats molts més!!![Ofensiu]
    atram | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • curt i ple de força, manel. Molt bé![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 27-09-2007 | Valoració: 10

    entrellaces les imatges com si res, com si fos bufar i fer ampolles.

    "en el pou de la retina
    les estrelles sobreviuena la llum"

    Preciós!, dins de la ment hi poden succeir els fets més sorprenents i hi poden aparèixer les imatges més impactants. Mol bé!

    Gràcies `pel comentari generós i elaborat que em dediques. Un petó ben dolç i com diuen els valencians "marxosos", salut i rebolica!!

  • ginebre | 25-09-2007 | Valoració: 10

    veig una gran metàfora molt molt suggerent, rodona, amb moltes moltes capacitats d'evocar .
    Etèrea al màxim, oberta,capaç de suspendre't una bona estona expectant, a l'espera d'una revelació, d'un què que solament pot sortir de dins de la lectora. L'autor, manel, ha creat un objecte de llum que pot il.luminar dins de cada lector una situació personal i significativa.
    És una gran poesia, manel. De les millors, per mi.

  • Pa d'àngel[Ofensiu]
    Nubada | 19-09-2007

    Mmmm... el tall rodó de lluna... noto el gust del pa d'àngel a la boca.
    Jo també el trobo difícil d'interpretar, però el títol em porta la imatge de la cua de feligresos disposats a combregar... amb fam religiosa, que ja està bé, però és la fam desmesurada la que fa que quedi buit l'espai que ocupava el tall de lluna que s'han cruspit (i no menjat, bon matís).

  • Un poema[Ofensiu]
    Antoni Casals i Pascual | 18-09-2007 | Valoració: 10

    difícil de comentar perquè no és fàcil d'interpetar. O sí, tot és tan clar que es comenta sol. Jo, a diferència de la Laura, penso que la segona estrofa arrodoneix la intencionalitat de la primera, que l'evocació del sabor del pà d'àngel és prou precisa i concreta. Entenent-la, el poema es transforma en fotografia dels combregants, als que, com a molt els queda "l'espai que va oferir la fe".
    L'he trobat molt interessant i corprenedor.

    Una abraçada,

    Antoni

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de manel

manel

97 Relats

432 Comentaris

103679 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Potser ja ha arribat el moment de canviar la meva biografia.
El problema és que encara vaig néixer al 66 i encara visc i treballo a Girona.
Per tant, des d'aquí us convoco a una pròxima revisió dels fets.

"Plaers:

El primer esguard per la finestra al matí
El vell llibre retrobat
Rostres plens d'entusiasme
Neu, el canvi de les estacions
El diari
El gos
La dialèctica
Dutxar-se, nedar
Música antiga
Sabates còmodes
Comprendre
Música nova
Escriure, plantar
Viatjar
Cantar
Ser amable."

Bertolt Brecht