menopausa als 42

Un relat de: Shu Hua

Quatre llàgrimes que s'escapen.
Desig perdut que se'n va.
Sofocament i calors.
Desig de joventut que s'ha de quedar.
Ser dona vol dir,
per exemple, ser femenina.
Ser mare adoptiva vol dir,
per exemple, ser feliç.
Ser fèrtil no vol dir,
per exemple, ser jove.
Canvia el meu cos
i acomiado amb líquids
aquells líquids que no tornaran.
Quatre llàgrimes que s'escapen.
Un sospir. Un tirar endavant.
Ser jove vol dir,
per exemple, sentir-t'hi.

Comentaris

  • hi ha molts cels[Ofensiu]
    jaumesb | 21-12-2005 | Valoració: 10

    i molta fertilitat en l'època no fèrtil
    molt bon nadal
    em tornaràs a visitar?, et trobo a faltar.

  • TU SEMPRE SERÀS JOVE,[Ofensiu]
    La Banyeta del badiu | 20-07-2005 | Valoració: 10

    Glòria, encara que mai t'hagi comentat, sempre estic a la guait dels teus escrits, que m'agraden molt.
    Jo també vaig fer per tenir una nina com la teva però moreneta, però no va poder ser(el meu relat de la Montserrateta sonmi o realitat està inspirat en aquells dies).
    L'adat no conta són els sentiments i el cor els que marquen .
    Un petunet. Pilar

  • no estiguis trista!![Ofensiu]
    Lavínia | 25-04-2005

    Glòria! No n'estiguis perquè t'ha arribat la menopausa tan jove!
    La vida, a vegades, comença qaun arribes al climateri i més amb tan poca edat, però és com tot!! A mi, per exemple, a causa d'una intervenció quirúrgica, quan era encara més jove que tu, bonica, la vida em va retornar. De debò.

    Ja t'ho explicaré, si vols, quan ens veiem.

    Una megaabraçadadetotcor!


  • LLAGRIMES DE COCODRIL[Ofensiu]
    xavier de Ventolà | 05-11-2004 | Valoració: 7

    Llegint els comentaris d ´altres companys/es de relats: em pregunto? algú ha entés el poema?
    La menopausa mental- psíquica que no la menstrual.
    Pot ser un home/noi impotent I.D.S. als 32 anys per exemple?
    aclariment INHIBICIÓ DEL DESIG SEXUAL

  • menopausa - menos pausa[Ofensiu]
    Dolça | 05-11-2004 | Valoració: 9

    la menopausa pot ser empipadora, però hem d'aconseguir que sigui un pas més d'una vida molt intensa i molt llarga. A menopausa... menospausa i a viure a tope!

  • Dius el que és[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 10-09-2004 | Valoració: 9

    ni més ni menys. Els dos últims versos podrien convertir-se en el lema necessari per a una gran part de la humanitat:

    Ser jove vol dir,
    per exemple, sentir-t'hi.

    Més enllà del temps, nosaltres mateixos hem de seguir essent nosaltres mateixos.
    Gràcies un com més, shuhua!
    Una abraçada del teu antic company de taula,

    Vicenç

  • Bon vent i barca nova[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 05-09-2004

    Amb aquesta capacitat que tens per explicar els sentiments i posar-hi mots de ben segur que el camí es fa més planer. Gràcies per compartir.

  • les nostres pors[Ofensiu]
    nhostaup | 01-09-2004 | Valoració: 8

    Gràcies per parlar-nos d'aquestes pors tan nostre i que tant ens obstinem a no acceptar i, a més, amb un poema tan ben estructurat.

  • m'encanta parlar...[Ofensiu]
    Shu Hua | 27-08-2004

    m'encanta poder parlar d'aquests temes amb els homes. la nostra societat la fem tan masclista que inclòs les dones no parlem d'això davant d'homes, i després ens queixem que els homes no ens entenen!
    Gràcies per la teva percepció i també per les valoracions. El dia que vulguis estaré encantada de presentar-te la meva nina xinesa. A ella encara no li puc explicar contes, però no trigarà gaire a entendre'ls.
    una abraçada
    gloria

  • tot canvia[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 27-08-2004 | Valoració: 10

    el poema está ben resolt i el contingut molt sentit, sí, molt sentit, totes les dones ho sentiu, després el homes ho notem.
    és una rebel.lia, és voler... com el colom que se'n va... però després el goig d'acceptar-ho, i gaudir, sempre gaudir, sense plorar.
    No dic més, el poema ja ho diu tot.
    Una salutació cordial.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

403 Comentaris

104808 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.