MARIA CASTANYA!!

Un relat de: Maria Pilar Palau Bertran

Quan diem Maria castanya, ens referim a alguna cosa entrada en anys.
Aquesta Maria castanya, diuen que va existir al s. XIV, i que no complia amb les seves obligacions i amb els seus deutes. Diuen que fóu una dona molt forta i valenta, també que inspirava respecte. La gent li tenien com una mena de vesarda.
Aquí fem referència a aquest personatge, només per la antiguetat. És una frase feta que ha perdurat al llarg del temps.

Comentaris

  • doncs...[Ofensiu]
    Capdelin | 11-02-2006 | Valoració: 10

    en temps de Maria Castanya existia Catalunya i no Espanya!
    gràcies pels teus dibuixos:
    el de Movistar amb aquell lloro tant eixerit i amb aquella gàbia de circumferència tant simple i que fa tant d'efecte!
    el de mater-matris, tant familiar i dolça.
    el de ulls de marbre amb aquella majestuosa deessa
    el de solitud amb aquells arbres verds, alts i solitaris...
    gràcies i mil gràcies... tots estan encertadíssims, casolans, humans, fàcils d'entendre, gens barrocs ni enfarfegats, vaja... que fas POESIA amb els pincells i llapis de colors... ets una artista!!!
    ptons i una abraçada!

  • Viva Maria Castanya![Ofensiu]
    kukisu | 27-01-2006

    Penso que de la tal Maria Castanya n'hauríem de prendre exemple, si era tan forta i valenta en una època en què les dones més aviat romanien en la foscor.
    Cada dia aprenc amb tu alguna cosa que no sabia.
    Petons

  • La Banyeta del badiu | 25-01-2006 | Valoració: 10

    És una frase feta de... " rancio abolengo ".
    T'he les saps totes !!!. :-) Pilar

l´Autor

Foto de perfil de Maria Pilar Palau Bertran

Maria Pilar Palau Bertran

225 Relats

507 Comentaris

314601 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Hola soc la Maria Pilar, he dedicat tota una vida al negoci de les antiguitats, si algú vol visitar la meva web: http://www.antiguitatsvila.com/.
Suposo que alguns de vosaltres em deveu conèixer, doncs ja fa gairebé un any que volto per aquí. M'agrada escriure temes més aviat populars i costumbristes, alguns d'ells són records de la meva vida des de la infància, també podeu trobar algun tema d'antiguitats i d'art en general que fa anys que alegren la meva vida. M'agrada dibuixar i tinc una bona colla d'auques fetes. Estic preparant un llibre que recollirà relats, auques i dibuixos, com és la primera vegada que ho faig i vaig una mica despistada, si algú hi està interessat que m'ho demani per correu i ens posarem en contacte.

El meu e-mail es: adema1820@hotmail.com