Lluita de poders ( poder )

Un relat de: Naiade

En Joan i l'Elisa, s'havien conegut a la universitat, estudiant Dret. Freqüentaven els mateixos cercles d'amics i molt aviat es van fer inseparables.
El que no sospitava ningú, era que sols els unia l'ambició. En Joan va veure en l'Elisa, el trampolí per accedir al poder, mitjançant la seva unió, podria obtenir em poc temps, el càrrec que ostentava el pare de l'Elisa, poderós home de negocis, de dubtosa honestedat.
Aviat es va convertir en la seva ma dreta, i com que d'escrúpols mai no n'havia tingut, no li va costar gaire d'aconseguir fer-se indispensable.
L'Elisa, extravertida, enginyosa, capaç d'aconseguir qualsevol cosa i amb els mateixos objectius que ell, seria sens dubte el tàndem perfecte.
Ella també treballava allà, arribant a obtenir un càrrec alt, no només per ser filla de qui era, sinó pel seu talent i dots de comandament.
No els importava veure's poc, sortir tard de treballar, mentre aconseguissin arribar on volien.
Algun cap de setmana ho compensaven anant a algun hotel de luxe, posant-se al dia dels seus progressos i projectes per arribar cada cop més amunt, gaudint més que no pas fent l'amor.
Va arribar el dia de la mort del pare de l'Elisa.
Al cap de poc, va tenir lloc la votació pel nomenament del nou director general.
Cares serioses i nervioses al voltant de la taula de juntes.
Un advocat, va donar el veredicte. En Joan no s'ho podia creure quan va sentir el nom de l'Elisa.
Ella amb gran dignitat va fer un curt i concís discurs, aplaudit per tothom.
Amb el seu encant havia aconseguit la votació de tots els socis, també havia mostrat la poca vàlua d'en Joan, el seu home, al que la manca d'iniciativa, l'havia retingut sempre al costat del seu pare, sent la seva ombra, per tant era inadequat per al càrrec. Ella, els deia als qui dubtaven del seu nomenament, tenia l'empenta i força per ser la digna successora del seu pare.

Comentaris

  • Vencedora i vençut[Ofensiu]
    Unaquimera | 08-01-2007 | Valoració: 10

    Quan llegeixo un relat com aquest teu, que comença i conclou, però en què un dels dos litigants s'ha emportat el premi mentre l'altre ha rebut una patacada en el seu orgull i les conviccions, sempre penso:
    i ara? Com quedarà la convivència entre aquesta parella després de la votació?

    Puc suposar que ell tornarà a fer-se indispensable per a qui ostenta el poder, tal com va fer abans amb el pare, només que aquest cop guardant-se una dosis d'enveja, que potser sortirà en la intimitat de la vida en comú.
    O bé optarà per trencar la relació... o potser aprendrà la lliçó i dona un gir radical...

    Tot just on tu acabes el relat, tornen a sorgir un munt més d'històries! M'agraden les paraules que fan nàixer idees!

    Una abraçada poderosa per a tu, però sense esperit de lluita,
    Unaquimera

  • Jo crec...[Ofensiu]
    Bonhomia | 17-12-2006 | Valoració: 10

    ...que això de tenir una parella per accedir al poder pot donar molt mals resultats. No sé, potser hi ha gent que ho ha aconseguit, però ha de ser difícil.
    El relat està molt bé i no hi he trobat faltes d'ortografia ( no sóc un expert ) com a la novel.la.
    El cas és que el poder manté el seu lideratge enfront de la societat. Jo crec que relats com aquest van bé per recordar-ho.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275618 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com