Lliçons reiteratives de civisme !

Un relat de: jos monts

Tens internet?
Segurament em diràs que sí!
No t'avassallen i no et col·lapsen el correu? Simplement ho fan per dir-te que has de ser bon/-a nen/-a amb proverbis, històries i fets exemplars de comportament i bones obres a realitzar: «com ser millor cada dia».
A tots aquells aficionats a enviar aquestes doctrines dogmàtiques del bon afer, primer haurien de llegir-les ells i fer combregar els seus més pròxims.
De totes maneres valen la pena simplement pels paisatges que il·lustren les historietes i els comentaris.
I jo et dic!!!
Amic internauta fes-te un petit examen de consciència i pren exemple dels proverbis que has enviat tan copiosament als companys i a altres que no saps qui són.
No...no...no gosis dir-te «jo sóc tal qual, sóc perfecte i no necessito lliçons de civisme», perquè si creus això, més lluny estaràs de la veritat que de la mentida.
Sigues tu en el dia a dia i sempre fuig de la hipocresia que ens porta a demostrar que som millors que els altres.
No...no...no miris els altres amb indiferència, si creus que no estan al teu nivell, ja que poden tenir un altre valor com a éssers. Simplement els pot mancar decisió, però segurament en els seus interiors poden tenir el que ens falta a nosaltres: noblesa i sinceritat.
Sigues feliç demostrant-te tal com ets.
No...no et posis la màscara demostrant les teves virtuts de perfeccionista, perquè ja saps aquell proverbi que diu «s'atrapa abans un mentider que un coix».
La persistència d'un ego sobrevalorat només et pot fer caure en un parany d'egoisme i d'hipocresia. Més encara, la falta de la realitat et farà creure les teves pròpies mentides per tal de desvirtuar-te de la pròpia realitat.
No...no...no siguem hipòcrites per falta d'humanitat.
No...no...no siguem mentiders perquè pot ser que desconeguem la realitat.
No...no...no siguem falsos ni dèspotes, o alimentarem la indiferència i el menyspreu dels nostres.
No és mai tard si un vol fer-se un petit examen de consciència. Tant avui com demà «és de savis rectificar» i, com deia la meva àvia, «no facis el que no vulguis que et facin els altres».

SIGUEM NOBLES AMB NOSALTRES MATEIXOS, COM L'HERBA QUE SE SACRIFICA AMB LES NOSTRES PETJADES.

Comentaris

  • M'ha agradat...[Ofensiu]
    reusenca | 15-04-2015

    Penso que tens tota la raó. És molt fácil utilitzar segons quines paraules per no dir res o no saber massa bé què es vol dir. No en faig mai cas si no sé de qui vénen i tot i així mesuro el contingut o senzillament el retiro.
    Gràcies per a fer un comentari al meu escrit
    Una abraçada

  • S'ha de ser sincer[Ofensiu]
    mimí | 06-12-2011

    És un bon escrit Jos. Hi ha molta gent que envia correus ple de power points amb consells per la vida que després no s'apliquen a si mateix.

    Aprofito per donar-te les gràcies pel teu comentari en el meu relat. Estic d'acord amb tu en el tema de l'educació i fent honor a la sinceritat et diré que no sóc mestra. El meu relat és de ficció.
    que tinguis bons relats i sort

  • llacuna | 17-07-2010 | Valoració: 10

    Demano un desig per a tothom: Què siguem més i més sincers i honestos! Bufo l'espelma. Ja està.

    Salut

  • nomès un consell he aprofitat de tota aquesta fullaraca de consells: QUE NO T'ESTIMIN COM TU VOLS NO VOL DIR QUE NO T'ESTIMIN AMB TOTES LES SEVES FORCES

    Venia amb un grup d'obvietats que mès aviat semblaven consells per a pàrvuls.


    (des del dia 7 de juny que no valoro cap relat. Demano que tampoc s'em valorin els meus)

  • nomès un consell he aprofitat de tota aquesta fullaraca de consells: QUE NO T'ESTIMIN COM TU VOLS NO VOL DIR QUE NO T'ESTIMIN AMB TOTES LES SEVES FORCES

    Venia amb un grup d'obvietats que mès aviat semblaven consells per a pàrvuls.


    (des del dia 7 de juny que no valoro cap relat. Demano que tampoc s'em valorin els meus)

  • Ben cert[Ofensiu]
    Naiade | 15-04-2010 | Valoració: 10

    Una bona critica. Encara que entre la fullaraca sempre és troba alguna joia amagada que ens ajuda a reflexionar. Es veritat però que cal passar-los pel colador i els que no et convencen, no els enviïs. Tampoc m'agraden les lliçons que semblen vingudes del més savi dels homes, dels que tenen la raó absoluta, prefereixo els que fan pensar, com seria el teu relat fent-li un muntatge d'aquells tan bonics que tu saps fer.
    Una abraçada

  • tens tota la raó amb el text, una abraçada:)

  • tens tota la raó...[Ofensiu]
    annah | 29-03-2010 | Valoració: 10

    abans d'alliçonar ningú ens hauríem de parar i pensar en com som, en le què fem i en com hauríem de canviar per ser millors persones, dia rere dia. Mai acoseguirem ser perfectes, però la qüestió és intentar-ho, i de debò!

    Crític! M'ha agradat molt!

    una abraçada!

    Anna

  • Veritats a la cara...[Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 12-03-2010 | Valoració: 9

    i senzillesa és la teua carta amagada. La que utilitzes en favor de la flexibilitat del relat. M'agrada :) Gràcies per comentar-me.

    Besets van!!

  • M'encanten[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 06-03-2010 | Valoració: 10

    els relats que fan reflexionar i, aquest teu és un d'ells.
    No tinc, encara, el meu propi correu a internet però llegeixo alguns dels que envien al meu marit i són molt pocs els que m'agraden de debò.
    Jo també odio la prepotència i penso que sempre estem més disposats a veure els defectes dels altres que els propis.
    Felicitats pel relat, jos monts. Una abraçada.

    Nonna

  • Bon relat![Ofensiu]
    brins | 05-03-2010

    Amb l'excusa de comentar-nos aquests correus que tan sovint rebem, on per mitjà de belles imatges ens presenten doctrines exemplars, ens ofereixes reflexions profundes i assenyades.

    Moltíssimes gràcies per la música que m'has fet arribar, són notes delicioses, tocades amb gran mestria i sensibilitat. T'endinsen en un món màgic de somnis.

    Una abraçada tendra,

    Pilar

  • gràcies pel teu comentari[Ofensiu]
    katya | 04-03-2010

    Hola,
    fins ara no ens coneixiem,
    he de dir-te que el comentari que has fet del meu darrer relat m'ha arribat al més profund perquè n'has trobat l'essència cosa que m'ha alegrat el dia.
    M'agrada veure que fas reflexions d'així com van les coses del dia a dia, de com ens deixam endur per la corrent i ens tornam uns esclaus de les noves tecnologies. Tenen tant de bo com de dolent. El que és realment important és prioritzar segons les nostres conviccions i necessitats.
    Ens anam llegint.
    Una abraçada des de L'Illa de Mallorca

    Katya

  • Un cop a la setmana[Ofensiu]
    Cendra de flor | 04-03-2010 | Valoració: 10

    el meu correu s'omple d'aquests correus enviats per una excompanya de feina, mai els arribo a obrir com a màxim algun que em crida l'atenció, perfereixo gastar el meu temps escrivint i llegint els relats dels amics de Relats en Català. Molt bona reflexió.

    Cendra de flor

Valoració mitja: 9.83