L’ILLA DELS DESITGOS: el preu de la visita

Un relat de: liudmila
Un dia una illa meravellosa va aparèixer davant dels ulls dels pescadors. L’Illa, com si tingués una màgia de poder per contemplar tots els desitjos i curiositat, atreia els seus visitants. Hi havia un paisatge increïble: abundància de la vegetació exòtica, fruits i flors.
A munt de tot, hi brillava un palau d’or i marbre. Les donzelles maquíssimes, totes com si fossin del conte “Mill i una nit”, els van somriure i convidar dins. Els van fer els banys amb herbes fines, un menjar riquíssim i vi deliciós, contemplaven tots els seus desitjos... Els homes eren tan contents, que pensaven que era un paradís per a ells... Passaven dies i dies, i tot es repetia mil i una vegada...
Per fi, un home, saturat de tot això, va dir:
-Ja és prou, hem de tornar a casa... Com s’hi troben les nostres famílies, fills sense nosaltres? Jo m’enyoro molt i vull veure la cara de la meva filla petita, pot ser ja hagi crescut una mica. Sembla, que no els hem vist una eternitat!
-Podeu marxar, si voleu -va dir la reina. –Però aquesta illa és màgica. Aquí el temps corre diferent: cada segon, passat aquí, és un dia a les vostres terres, un minut és un mes, i una hora és igual a un any... Compteu quants anys ja van passar! És que tu no només no podràs veure la cara de la teva petita, sinó ja no la trobaràs viva, ni els seus fills...
Els homes no van creure a ella:
-Que va! Tu ens fas xantatge perquè quedéssim aquí, amb vosaltres per a sempre!
-Ho podreu comprovar amb els vostres ulls! A més a més, qui posa el seu peu sobre la vostra terra, es convertirà en un pols per a sempre! És el preu de la visita.
Els pescadors van marxar. I quan van apropiar-se a la seva terra natal, els seus cors feien bàtecs de la trobada amb els essers estimats… Però quan un d’ells, va sortir i tocar la terra amb peu, es va convertir-se en pols.
-Aquestes bruixes deien la veritat!- i amb por, ja que quedava res més, que tornar al mar i buscar una altre illa que els pogués donar una esperança pel seu futur.

Comentaris

  • Un preu molt...[Ofensiu]
    AVERROIS | 15-12-2012 | Valoració: 10

    ...alt per una part de feliçitat. En fi algun preu havien de pagar, aquest tipus de feliçitat té les seus efectes negatius.
    Jo ja volia venir a la presentació de "Les Estrelles" però tot s'ha torçat i m'ho he perdut. En un altre presentació ja ens podrem coneixer.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    El programa Microrelats a la Ràdio, de Ràdio Cabrera, ha seleccionat el teu relat per llegir-lo en antena.

    Pots escoltar-lo seguint l'enllaç:

    Relats a la Ràdio a Ràdio Cabrera

    Moltes gràcies per participar,

    ARC

  • El preu que hom paga[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 24-10-2012

    Per deixar-se obsedir per la Luxúria, deu ni do, que car que és, un relat amb referents clàssics molt ben trobat

l´Autor

Foto de perfil de liudmila

liudmila

108 Relats

177 Comentaris

98559 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Traductora i escriptora:
Alexandr Puxkin, El conte: http://www.locantich.cat/2012/03/el-conte-del-pescador-i-el-peixet.html
"Les fots del coneixement dels Mags d'Orient": http://www.locantich.cat/2012/08/les-fonts-del-coneixement-dels-mags.html
L'autora del llibre "El Conte de l'espurneta del Sol: Un vatge d'aventura al Terra" (publicat Desembre 2014):
Bubok (en paper i ebook-pdf): http://www.bubok.es/libros/237722/El-conte-de-lespurneta-del-Sol-Un-viatge-daventura-a-la-Terra-Primera-Part
Lulu (en paper): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/paperback/product-21940067.html
Lulu (en ebook-pdf): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/ebook/product-21940086.html