La porta

Un relat de: Núria Niubó

De vegades costa trobar la porta d'un cercle tancat i ens conformem a donar tombs i tombs fins que l'esgotament ens tornar a dur al centre , llavors cal tornar a començar.
Un dia trobem la porta i poc a poc l'anem obrint amb els ulls tancats, perquè tenim por de lo desconegut, i allarguem els braços amb les mans ben obertes esperant que ens agafin i ens facin sortir, les cames s'han quedat clavades al terra, el cos paralitzat, la ment en blanc.
De sobte la porta grinyola, es vol tornar a tancar.
Ara, ara és el moment de fer el pas, ara o mai.
La ment reacciona i el cor bategant amb un impuls irrefrenable , t'empeny i surts, i les teves mans són plenes de mans que guien els teus passos, obres els ulls i veus un món que t'espera.


Comentaris

  • Costa...[Ofensiu]
    onatge | 08-08-2009 | Valoració: 10

    De vegades costa trobar la porta, i encara costa més saber quina porta és la bona -si és que n'hi ha alguna-. Quan finalment hem trobat la que creiem que és la porta que volem traspassar, llavors resulta qeu costa d'obrir-la, el pany i les frontisses s'han rovellat de tan esperar la nostra arribada... Quan ja hem aconseguit obrir el pany llavors la porta només s'obre fins la meitat...

    Bé en fi, perdona'm per la metàfora de les portes, és un tema interessant.

    Salut i bona porta.
    onatge

  • Amb sortida[Ofensiu]
    Unaquimera | 10-02-2009 | Valoració: 10

    Aquest breu assaig té un final realment esperançador!
    Deixa ben clar que es poden passar èpoques en les quals semblem un peix dins una peixera... però també apunta que si se sap buscar, sota aquella apariència compacta hi ha una sortida.
    És decisió nostra empènyer i sortir, és a dir, donar el pas, fer el moviment endavant.
    Un cop fet el gest, el text apunta que no hi ha el buit a l'altra banda!
    Tal com deia, aquesta és un quadre pintat amb els colors de l'esperança...

    T'envio una abraçada irrefrenable,
    Unaquimera

  • felicitats[Ofensiu]
    brins | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • La porta[Ofensiu]
    Melcior | 31-08-2008 | Valoració: 10

    té cops molt i molt amagats , quan es tanca per un , s' obre per un altre .
    Endavant!

  • La porta no grinyola lleidatana Nuria...[Ofensiu]
    cassigall blau | 21-07-2008 | Valoració: 10

    Com et va l'estiu? Jo per aquí anant fent grinyolar els ossos, com sempre. però fot massa calor a Lleida!

    Fes com jo i pren-te un respir de tant en tant.

    Visca la nostra boira, eh? La podrien repartir durant l'estiu, no creus?.

    Una abraçada del lleidatà pere.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202696 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC