La meva estimada crosta

Un relat de: AntavianA

I em va aparèixer. Una rascada, una simple rascada i em va aparèixer. Al front, no, no...al front ben bé, no. Vaja, aquí, just aquí, entre les celles però una mica més avall. Entre el nas i les celles. Si, jugant...ja em diràs! Recordo que jugava a fet i a amagar a l'escola. Sí, una escola molt maca, amb un pati enooooooorme. Buf, una passada. Doncs això, que jo jugava amb les amigues a "l'escondite" i vaig voler-me amagar darrera d'una paret. No sé que vaig fotre que agh! ogh! Vaig relliscar i buf! Quin mal al nas...me'l vaig rascar. Sí, sí, i va ser llavors, al cap d'una estona quan em va aparèixer. Sí, quan vaig anar al lavabo a posar-m'hi aigua ja vaig veure que la rascada prenia forma, però no va ser fins al vespre a casa que no me'n vaig adonar del tot. Allà al mirall ho vaig veure, i ho vaig trobar curiós. M'ho vaig estar remenant una mica, perquè coi, sóc així jo, no me'n puc estar de remenar-me granets, marques, picades, de tot. Ja ho sé ja, que està mal fet...El que em va agradar més va ser que em va sortir al meu punt de les preocupacions perquè jo les celles sempre les he arrugat molt, i és clar, que em sortís allò allà, ho vaig trobar encertat. Sí, sí, amb el puntet i tot. Tot inclós. La forma estava molt ben marcada. Van passar uns dies i ja era crosta. M'anava passejant per tot arreu amb orgull. M'agradava que la crosta tingués aquella forma, mira, què vols que t'hi digui? em sentia especial. I m'ho tocava, i als matins m'ho mirava. I m'ho cuidava perquè em durés força. Crec que mai de la vida m'havia cuidant tant una crosta. Ningú me'n feia mai cap cometari, m'ho miraven però no s'atrevien a dir-me'n res, se'ls feia estrany, suposo. I amb les ganes que hi posava jo perquè la gent m'ho mirés i hi mostrés interés. Recoi! És que tenia la seva gràcia aquella forma i en aquell lloc. Això sí, recordo que un dia algú si que me'n va fer un de comentari. Va ser una tarda que me'n vaig anar a comprar al quiosc, suposo que devia anar a comprar-me cromos o jo que sé! Doncs aixó, la quiosquera, una dona una mica xafardera, això sí, em va mirar fixament entre les celles i amb la seva mirada penetrant va reseguir-me la crosta i va ser llavors quan em va dir: Nena... tu et deus preguntar moltes coses, no?

Comentaris

  • George Brown | 27-03-2005

    M'ha agradat molt... la forma d'explicar aquest fet, en principi insignificant, no és més que una rascada!... però això m'ha fet recordar quan era jove (més que ara!), i mostrava amb orgull aquelles rascades que m'havia fet en alguna caiguda en bici, com fent-me l'important pel fet d'estar ple de rascades i crostes (això si, a mi no em duraven gaire les crostes... no parava de rascar-les fins a fer-les saltar!).
    Crec que era necessari l'aclariment que fas uns comentaris més avall, ajuda a comprendre més tota la història... però, també està bé saber-ho a posteriori, així fem servir una mica la imaginació, pensant quina forma deuria tenir la crosta...
    M'ha agradat molt que utilitzessis la paraula ‘escondite', m'ha fet entrar una mica més en la història, com si fossis una companya de l'escola, jo mai havia dit: jugar a fet i amagar, per tant no ho relaciono amb res, sempre he dit (i em sembla que diré) jugar a ‘l'escondite', em transporta a la infantessa.
    un relat molt maco... i, segueix-te preguntant moltes coses!

    una abraçada,
    Jordi.

  • Coses de nens[Ofensiu]
    Boo | 24-03-2005 | Valoració: 9

    Divertit, ben descrit :-)

  • i la resposta és...[Ofensiu]
    AntavianA | 01-02-2005

    ?

    això, em va aparèixer un bon interrogant entre cella i cella. Sí, crec q aquest relat l'hauria de millorar...si algun dia m'hi animo potser ho faré...

  • Intrigant[Ofensiu]
    Biel Martí | 30-01-2005 | Valoració: 8

    Intrigant crosta al mig de les celles, que m'ha fet preguntar-me quina forma deuria tenir i potser per ser diumenge de ressaca no em sento capaç d'endevinar-la, només em venen pensaments fora de lloc que no convé mostrar aquí, no fos cas...

    Biel.