La llegenda del bosc

Un relat de: Fada del bosc
Les nostres àvies sota la claror somorta i els espetecs de les flames de la llar de foc explicaven la llegenda del bosc.
Deien que dins el bosc desvestit, just quan les fulles formen una catifa de pensaments i vivències ara ja obsoletes que es descomponen sota una capa de gebre. El silenci sense destorb, es passeja lliurament per tots els racons del bosc. Se'n fa l'amo, abans de que la primavera esclati vestint el bosc de colors, formes i sons. Tan és així que si un dia tot passejant per el bosc saps romandre quiet durant una estona, podràs arribar a escoltar el silenci, primer notaràs com passa per el teu costat, després com t'embolcalla, a poc a poc t'acarona per finalment xiuxiuejar-te a l'orella paraules desconegudes.
Hi ha persones que fins hi tot hi han vist la figura d'una fada amb robes de seda, si no t'espantes i l'hi somrius, el seu cant t'acompanyarà de per vida. En canvi si t'espantes i vols foragitar aquella sensació el silenci adopta formes monstruoses com un malson que no et podràs treure mai més.

Comentaris

  • un misteri de nit i de dia[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 31-01-2011 | Valoració: 10

    Una bonica i ben relatada llegenda, i és que pots estar segura que el bosc és misteriós, i sobre tot al cap vespre quan algunes aus i bestioles es disposen a pernoctar, i a la nit quan d’altres estan en plena activitat, boscos i muntanyes les conec molt bé. Bonic el que escrius del silenci, també ho he pogut comprovar.
    Gràcies pel teu comentari al meu darrer escrit.
    J.Lluís

  • El misteri del bosc[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-01-2011 | Valoració: 10

    Els druides, de cultura celta, creien en el misteri del bosc. En tots els personatges que animaven aquell indret i tots els animalons que vivien en aquell medi. Entre els personatges, s'hi trobava la meravellosa fada del bosc, vestida amb fulles de tots els colors que la natura dóna als arbres, amb sedes i gases, i una vareta meravellosa que convertia en ésser viu allò que semblava ja inert.

    Feliç Any Nou, bonica, i que la vida et sigui amable.

    Aurora

  • Un relat com una fada[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 01-01-2011 | Valoració: 10

    M’ha agradat, Fada, aquesta llegenda del bosc. És subtil i misteriós com una fada –no podia ser d’altra manera quan l’ha escrit una fada. M’encanta quan dius que “les fulles formen una catifa de pensaments i vivències”. I m’agrada també això d’escoltar el silenci. Diria que és un relat de màgia poètica.
    Una abraçada i un bon 2011!

  • bonica llegenda fada[Ofensiu]
    joandemataro | 31-12-2010 | Valoració: 10

    gràcies pel teu contacte tan amable i tan proper
    bones festes i feliç nou any
    una abraçadota des de mataró
    joan

  • Una fada que ens fa viure[Ofensiu]
    Marc Freixas | 30-12-2010

    La nostra fada ja es aqui...
    la que ens fa viure
    i ens fa mes lliures
    perque voleia amb paraules sensibles i tendres.
    M'agrada.

    Una abraçada ben literaria.

  • Una fada[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 28-12-2010

    en un relat meu, llarg, molt llarg, dels primers que vaig penjar a relats
    La pedra i el corriol
    , diria que allí vaig veure la meva primera fada i descric aquella experiència, fent-la sortir de mi ja que no sóc jo el protagonista, tot i que no em desagradaria haver-ho estat (què més puc voler d'un relat meu?)
    El teu té tots els ingredients de misteri i secret que demanen aquestes històries de fades i follets, i la possibilitat de tenir un greu dalt-avall si no saps entomar la visió d'una dolça fada amb el seu vestit fi.

    Bé, que m'ha agradat, no et sembla?

    Una abraçada i bon solstici!!

    Ferran

  • M’agrada molt aquesta història[Ofensiu]
    Xantalam | 25-12-2010

    sobre el silenci, el bosc i la fada. No sentir por del silenci, estimar-lo com s’estimen les paraules, i així valorar més cadascuna de les vegades que el trenquem en bocins de sons.
    Bones Festes i Bon Any, Fada del bosc, molt petons.

  • Jo he vist la fada !!![Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 23-12-2010 | Valoració: 10

    Jo he vist la fada. És la fada de relats. En un bosc de paraules. La fada del bosc ... de les paraules. La fada dels comentaris amables i positius, que et motiva a seguir escrivint. La fada dels bons propòsits. Sí, jo l'he vist. Aquí. A Relats.

    Bon Nadal, Ai Fada !

    Toni.

  • maravellos bosc[Ofensiu]
    Josep Ventura | 20-12-2010

    Al bosc si pot trobar fins i tot a un mateix.
    Molt bonic.

  • Una fada[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 20-12-2010 | Valoració: 10

    M'encanta el bosc. M'encanta el que m'ofereix. Real i misteriós. I sí.... he vist una Fada. Ets tu ?

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Fada del bosc

Fada del bosc

33 Relats

300 Comentaris

53932 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Visc dins un bosc,
un bosc d'emocions;
un bosc castigat per
les glaçades al hivern
i la sequera a l'estiu.
Un bosc on,
a la primavera
canten els ocells,
i a la tardor
cauen les fulles.
De fet...
només sóc una fada,
una fada que...
s'emociona amb les paraules.

lafadadelbosc@gmail.com