La infermera Tizana Copete

Un relat de: Toni Viadé i Moreno

"A qui estimes més, al papa o la mama? Per quina nena de la classe "vas"? Què faries si et toquessin cent milions d'euros a la loteria? Què t'enduries a una illa deserta? Creus en els extraterrestres? I en Déu? I en la reencarnació? Si tinguessis una màquina del temps, a quina època viatjaries? Amb quina actriu o presentadora de la tele faries l'amor? Amb quina i a on hi passaries un cap de setmana? I amb quina t'hi casaries i hi tindries fills? Quina carrera començaries si tornessis a tenir disset anys? Què faries si et diguessin que el món s'acaba d'aquí un parell d'hores? I si et diguessin que et queden dos mesos de vida?"

....................................................................................................

- I què guapa......Vens molt per aquí?
- Doncs sí, guapo!, massa que hi vinc, desgraciadament. I tu.......
- .....si vinc molt per aquí?
- No. Si sempre fas servir la mateixa parida quan vols lligar amb una atrafegada infermera d'urgències.
- Torno a començar?
- Sí.....i a veure si t'hi escarrasses una mica més......
- D'acord.....¿Avisem al camiller perquè m'entri un altre cop o començo des que sóc dins la sala?
- Amb una treballadora de la Sanitat Pública que molestis ja n'hi ha prou
- ....d'acord, mmmmm.......és que ara, ara no sé per on començar....
- Uuuiiiiii... Guaita'l. El gran seductor! Ara no sap que dir-me.....
- I si m'ajudes? No sé, dóna'm una pista de per on et puc entrar. I no ho dic literalment, és clar. No m'agradaria incomodar-la, senyoreta.
- Incomodar-me a mi? Soc infermera i les he vist de tots colors....
- I de totes les mides, suposo.
- Molt graciós......em sembla que t'hauré de baixar una mica la morfina. T'està afectant el teu, de per si, ja massa calent cap.
- No, no. No ho facis si et plau.........La cama em fa un mal insuportable. Em conformo amb la pista.
- Noi, no sé...... sóc infermera, treballo en un hospital.....Una mica d'imaginació! Per la tele fan moltes sèries de metges i infermeres. O és que ets dels que diuen que no miren la tele?
- Alguna idea? d'alguna sèrie? que hi surtin metges i infermeres?....Només miro House......bé, i alguna peli porno. Però és que les infermeres d'ara ja no porteu còfia, ni la clàssica bata blanca amb la creu del Canal Plus brodada en vermell al pit i, la veritat, amb aquesta bata blava em costa ubicar-te en una peli ics.
- I si et deixes de pelis porno i comences per alguna cosa senzilla? Com preguntar-me el meu nom?
- D'acord.....Com et dius?
- Tizdana, Tizdana Copete...però pots dir-me La Copetona, que és com també m'anomenen.
- Tizdana, quin nom més estrany. D'on ets?
- Vinc de Mèxic.
- Doncs parles molt bé el català
- Per mi els idiomes no són cap problema, però gràcies
- Vaig bé no?
- Vas una miiiiiiiiica millor.
- Saps què?......Deixem-ho aquí. Et trobo molt atractiva però només volia xerrar una estoneta. L'espera m'estava matant i sóc dels que m'agrada aprofitar el temps..
- A sí? T'agrada aprofitar el temps? No ets capaç d'estar-te quietet i calladet una estoneta? Tens tota la vida per endavant i resulta que ara et venia de mitja hora? Què faries si només et quedessin dos mesos de vida com a l'home que és dins l'aparell de ressonància magnètica?
- Dos mesos.....Només li queden dos mesos? Pobre.
- Sí. Només li queden dos mesos i no ha intentat lligar amb mi quan esperava el seu torn.
- Dona, amb aquesta situació jo tampoc no....
- I per què no? Si em trobes atractiva i et queda tant poc de vida, per què no aprofitar el temps? Insisteixo; Què faries si et quedessin només dos mesos de vida?
- No ho sé......Suposo que estaria massa trist per voler fer coses, suposo que faria tot el possible per salvar-me......
- No s'hi val......Quedem que tens dos mesos de vida, que ho saps i que no estàs trist. Vull que em diguis què faries. Tens tots els diners que vulguis i que puguis gastar.
- Suposo que voldria estar amb la gent que m'estimo, acomiadar-me de la gent que he estimat i que fa molt de temps que no....
- ......molt de temps que què? Que no veus? Molt bonic. "- Olga? Hola, soc l'Albert. Te'n recordes? Sí, de l'insti. Vàrem sortir junts una temporada. Res, et trucava per preguntar-te si voldries anar a fer un cafè un dia d'aquests. Per què? No, per res, per saber com t'anava la vida, per recordar els vells temps i per dir-te que em queden un parell de mesos de vida.-"
- Dona. Tampoc no ho faria així.
- Ah no? I com ho faries? Creus que paga la pena reaparèixer al cap dels anys per amargar la vida d'algú amb aquesta història. Algú que, a hores d'ara, en prou feines se'n recorda de tu?
- Vist així....
- Què més faries?....Ja has dit que estaries amb la gent que t'estimes. No viatjaries? No et vindria de gust visitar llocs desconeguts?
- No, no crec....i això que m'agrada molt viatjar però...
- Clar.......si no pots explicar els viatges per fardar amb els amics o per lligar amb alguna infermera tonteta no t'interessa, oi?.........I llegir? No llegiries aquell parell de totxos plens de pols que mai has trobat el moment d'obrir?
- Doncs no crec que gastés el temps en això.
- Tampoc llegiries, bé......I un Ferrari? No et compraries un Ferrari vermell i el fotries a 250 . No tindries ganes de sentir els soroll del seu motor i de notar a les teves mans la vibració dels seus cavalls?
- Tampoc. És que no m'agraden els riscos.
- No t'agraden els riscos....Capsigrany! Si hem quedat que només et quedaven dos mesos de vida ! No em diguis que no faries coses perilloses com banyar-te entre taurons blancs, fer escalada lliure o llençar-te en paracaigudes...?
- Pooooossss no sé, suposo que no.....Tinc pànic a les alçades.
- A veure...drogues. T'agraden? Les has tastat?
- Algun porret i alguna ratlla, senyoreta infermera, però és que em fa por enganxar-m'hi.
- Ja, però em quedat que et queden només dos mesos de vida.....No t'agradaria tastar el cavall? Diuen que un xute és com un orgasme multiplicat per cent.
- Sí? Dona, si això és cert potser.....
- O sigui que orgasmes sí, no? Ja veig de quin pal vas. Et passaries els dos mesos follant com un posseït. Amb noies de totes les edats, mides, colors......amb dues, amb tres, amb quatre alhora....
- No, no crec que se'm aixequés sabent que em quedava tant poc temps de vida
- Ni amb mi?......fa uns minuts m'estaves tirant els trastos.
- Ja t'he dit que estàs molt bona però, donades les circumstàncies que em planteges, ni amb tu
- No faries l'amor amb mi? No m'arrencaries la bata? D'acord, de color blau i sense la creu però...no m'arrencaries la bata d'infermera?, no em llançaries a la llitera? no em penetraries violentament?......pensa que soc molt bona al llit i que m'agraden les coses rares...
- No, no crec que en tingués ganes.
- Doncs noi. Ho sento. Si ni tant sols vols cardar amb mi, no et mereixes ni els dos mesos de vida que he donat al pobre desgraciat que és dins l'escàner.
- Com dius? No t'entenc.
- Dic, que no et mereixes dos mesos més de vida. I que, si te'ls donés, que no és el cas, el primer que hauries de fer és consultar per Internet què volen dir a Mèxic els noms d'aquesta atractiva infermera que acabes de rebutjar...
- Quins noms?
- Tizdana i La Copetona !!!! Mira que ets patètic lligant.....Ni te'n recordes dels meus noms
- Perdona'm. Què volen dir?
- Massa tard noiet. Però et donaré una pista, a tu que tant t'agraden. En tinc més de noms a Mèxic. Saps? "La Jijurria, la Coatacha, la Hedionda, la Canica, la Güera, la Catrina, la Chirrifusca, la Pálida, la Calaca, la Novia Fiel, la Tembeleque, la Segadora, la Mocha, la Tilica, la Blanca, la Parca Cruel, la Huesuda, la Chicharra, la Tía Quiteria, la Patrona, la Tilinga, la Pachona, la Igualadora, la Descarnada, la Madre Matiana, la Calva, la Fría, la Triste, la Llorona, la Seria, la Dientona, la Amada Inmóvil, la Pepenadora, la Cierta, la Paveada, la Dama de la Guadaña.........."



Comentaris

  • excel.lent[Ofensiu]
    capici | 22-09-2007 | Valoració: 10

    M'ha tornat a sorpendre el final. És fantàstic .
    Carina

  • un dialeg[Ofensiu]
    ANEROL | 13-07-2007 | Valoració: 10

    amb una inteli·ligent sorpresa

  • he oblidat valoració[Ofensiu]
    empordanesa | 13-07-2007 | Valoració: 10

    He tornat a comentar per poder deixar valoració que ho havia oblidat i mira que m'agrada molt!

  • m'ha enganxat[Ofensiu]
    empordanesa | 13-07-2007

    La història m'ha tingut amb la vista enganxada al monitor, quin història més bona. Saps què et dic? a tots els Alberts els hi hauria de passar alguna cosa semblant tot i que dessitjaria que no acabés morint clar, només un bon ensurt

  • Suuuperbó![Ofensiu]
    RATUIX | 13-07-2007 | Valoració: 9

    molt bona la historia, el muntatge de diàlegs, el joc amb el nom.
    Felicitats!!
    A replantejar-nos coses...

  • Molt divertit[Ofensiu]
    mimí | 13-07-2007 | Valoració: 9

    Que farias si tinguessis 2 mesos de vida? Pregunta molt díficil de respondre. La vida són 4 dies i un plou, dos està núvol així que quan fa sol s'ha d'aprofitar

  • Quin relat més bó![Ofensiu]
    ginebre | 28-05-2007

    Et felicito!
    L'Albert realment ja no volia viure!!

  • Lilith | 28-03-2007 | Valoració: 10

    Sí, noi, a vegades ens dóna la impressió que la mort és una d'aquelles desgràcies que només els hi passen als altres. I quan la tenim palplantada al davant, mirant-nos amenaçadora, potser ja és massa tard com per donar-nos pressa a decidir o a fer. Narració personal i fresca.

  • Jo també sóc l'Albert[Ofensiu]
    Xavier Molina | 24-03-2007 | Valoració: 8

    Tot un pallús aquest Albert. No sap què vol de la vida ni amb la pròpia mort davant dels morros. Tiznada (compte: no "Tizdana") es mostra compassiva, negociadora, i al final cruel. Davant d'aquesta lliçó, admetem-ho: quasi tots podem dir allò tan empàtic de "Jo també sóc l'Albert". M'ha agradat molt Toni.

Valoració mitja: 9.5