Impressions de verd i de blau a la Costa brava

Un relat de: Dolça

Impressions de verd i de blau. Natura i asfalt. Antiga natura verge. Que bonica devia ser la pobresa de la Costa Brava. Pinedes i mar. Olor de resina i d'onada. M'envaeix el contrast de les olors. Mar brava, roca fosca tacada d'escuma blanca. Blau marí i verd àgata. Joc de colors que embriaguen la vista. Olor i color. Sensacions fortes i braves.
Enyoro aquest blau, enyoro la barca i l'olor dels peixos cansats de lluitar per tornar a l'aigua.
Enyoro els roquissars plens d'escuma blanca i l'olor de les algues plenes de mar i escata.
Rascassa, corvall i sard. Tornasol de colors, miralls de vida mediterrània.
Mar immensa, calma o brava, regalims de frescor a la meva pell blanca.
Que bonica devia ser quan era verge, aquesta nostra costa brava.


Comentaris

  • El bo sempre es bo.[Ofensiu]
    Angelina Vilella Ros | 30-11-2004 | Valoració: 8

    Saps descriure els paissatges molt bé, ets visual i estimules a anar als llocs plasmats.
    orchid

  • camí de ronda[Ofensiu]
    Shu Hua | 04-11-2004 | Valoració: 8

    fa poc vaig anar a Llançà i vaig caminar una mica el Camí de Ronda. Anava sola i em vaig deixar endur pel mar, el cel i els records. Els records no viscuts d'una costa que no veuré mai si no és en somnis.
    Un relat teu molt bonic.

    glòria

  • M'ha semblat,[Ofensiu]

    Potser perquè fa poc que l'acabo de llegir, com la segona part de Paratge de la Costa Brava. Exposes l'altra cara amb una nostàlgia esfereïdora. Breu, però amb una riquesa lèxica preciosa. Polícroma com de ben segur era la Costa Brava.

  • punyetes d'escuma de mar[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 12-10-2004 | Valoració: 10

    conec tot el que relates, d'infant ho he viscut, les barques, el buci, la teranyina, les ones trencant a la platja. Ses barques, ses noes i es capità menant estirar la xarxa. Es vent de garví, sa tramuntana.
    Felicitats!
    ( m'agradari poguessi llegir el meu relat "records d'Infant"
    Una abraçada.

  • Bonica...[Ofensiu]
    AnNna | 09-10-2004 | Valoració: 8

    Que bonica era la costa brava... i que bonic aquest relat descrivint-la! Les petites coses... grans sentiments... M'ha agradat. Escriu més, noia.
    Escriu sempre.
    AnNna.

  • Biel Martí | 03-10-2004 | Valoració: 9

    Sí que deuria ser bonica sí, si ja ho és ara i en alguns llocs tan maltractada. M'he vist a les roques del Port de la Selva (com tants estius) sentint les ones i l'olor del mar... Bonica descripció semi-poètica, felicitats.

    Biel.

  • Intensitat[Ofensiu]
    Violant | 03-10-2004 | Valoració: 10

    És un relat curt peró intens.
    Utilitzes els adjectius esplendidament.
    Hauré de visitar la Costa Brava.

  • L'ús de les minúscules[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 29-09-2004

    per emfasitzar l'aspecte natural i ferèstec m'ha agradat.

  • Fa sentir[Ofensiu]
    Marcel Vidal | 27-09-2004 | Valoració: 8

    A més de deixar-me endur per les sensacions, he observat els verbs que has utilitzat . Els verbs justos per donar més força, si cap, a les sensacions que evoques.
    Gràcies!

  • Genial[Ofensiu]

    Senzillament genial.
    Jo també m'ho pregunto sovint... que bonica la nostra terra sense que hi passéssim nosaltres abans...

    M'han enlluernat els teus versos...
    Enhorabona!
    Manu.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    agent secret | 22-09-2004 | Valoració: 10

    Has fet una bona feina totes les paraules tenen ritme i concordança.

    Continua així

Valoració mitja: 8.88

l´Autor

Foto de perfil de Dolça

Dolça

22 Relats

89 Comentaris

35822 Lectures

Valoració de l'autor: 9.56

Biografia:
Sóc del Baix Empordà. Estimo i em deleixo per aquesta comarca, barreja de contrastos de mar i muntanya.