Històries "mítiques" de la muntanya

Un relat de: T. Cargol

Ho reconec, tot, la preparació, el desenvolupament la tornada, de les excursions, tot això, té per a mi quelcom inefable, memorable.
Hi ha amistat, descobriment, proba física i mental, incertesa i celebració final de la vida.
No deixes de preguntar-te si ho resistiràs, si t'estàs fent gran, s tot sortirà bé.
És una activitat que propicia la reflexió sobre tu mateix i sobre els altres.
L'inesperat sorgeix: en la darrera excursió, el robust teix a la font, les espeltes de neu aquí i allà, els faigs, els pi -rojos, i no només això: mirar amb els prismàtics i descobrir que allà dalt, allà d'on véns, hi ha un paio singular, un ximple, corrent amb un gos.
El goig de saber que encara tens corda i que has estat capaç de portar el teu cos a 1600 metres en línia recta cap amunt.
I les confidències i tonteries havent sopat i la cervesa freda amb patates fregides tot mirant el cim al qual has pujat.
Però per sobre de tot la companyonia que fas.
Tanmateix, allò memorable es la resolució dels problemes sobre la marxa: el company que s'ha esgotat a quí fem costat, li donem part de la nostra aigua - per sort avui n'hi ha abundant - És el moment crític: falta molt i encara no hem encarat el camí de baixada. Les rampes no el deixen caminar i en un moment de ràbia i de defalliment llença gorra a terra . Per sort sempre hi ha una dona, una mare de déu que porta analgèsics, barretes energètiques i li administra l'aigua: el cuida realment com una mare: tingues mare! penso mentre l'acompanyem.
I la mítica que es crea al voltant de passades excursions? De tant retocar i re explicar les històries acaben quedant relativament bé. Però aquest dia em tocarà desmuntar un mite: aquell que atribueix a determinat company avesat en la muntanya, la facultat d'orientar-se en la boira més espessa i sota la nevada. Tot sopant, em reconeix que aquell dia tenia por i va anar posant clandestinament unes marques sobre el terreny durant la pujada. Quan li van demanar si sabia tornar a la vall, va contestar que sí - però no gràcies a unes facultats miraculoses sinó a unes facultats previsores!
Veus aquell nuvolet allà al costat del pic - els havien advertit -, si? Doncs, avui no arribareu a dalt, els havien vaticinat el vilatans!

Comentaris

  • les excursions...[Ofensiu]
    Lior | 06-10-2008

    ... per la muntanya, que boniques que són!
    M'has fet recordar un cop que vaig pujar un 1.400 a Alemanya amb penes i treballs, mentre els meus companys pujaven i saltaven com cabres! Quan vaig arribar a dalt de tot, ells ja havien tingut temps de descansar i forces per iniciar la baixada. Tot i això m'ho vaig passar molt bé, l'excursioneta ens va unir molt.
    Felicitats pel relat.

    Fins aviat.

  • No et reitero la proposta de tribuna@guimera.info, sempre està oberta[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 06-10-2008 | Valoració: 10

    Hola;

    El relat de "Maroto" el podras VEURE, amb imatges posant coneixercatalunya al cercador del google.

    També al coneixer de www.guimera.info

    Gràcies pel comentari.

    Quan a tribuna@guimera.info t'esperem.

  • Hola; vols enviar-ho a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 21-09-2008 | Valoració: 10

    Ens agradarà molt publicar aquesta i més històries teves en el futur.

    Coneixes Guimerà ?

    Has visitat la pàgina www.guimera.info ?

    El text com annecx en un e.mail, i quan a la imatge, també com annex la que tu creguis més adequada.

    Gràcies

    Antonio Mora Vergés
    tribuna@guimera.info

  • muntanyes per ser estimades [Ofensiu]
    Avet_blau | 22-08-2008 | Valoració: 10

    La muntanya invita anar acompanyat;
    aixó ho dic amb la recança que fa
    sortir sempre sol, però tornar sovint fen- la petar amb algú.

    Jo mai l' he vist com un repte,
    i sí que trobo "gent" que hi va a "lluitar",
    i sovint es perden l' essència mes maca, els colors i sorolls....

    La muntanya només es pot viure per ser estimada, i amb grup es mes fàcil i amable.

    Avet

  • Repte[Ofensiu]
    surina | 22-08-2008 | Valoració: 10

    quan es fa una excursió crec que el más inquietant és el repte. Podré arrivar fins allà?
    Quan veus el cim tant lluny i penses en el esforç que hauras de fer. M'agrada pujar muntanyas i ja sóc d'una edat. Crec que has expresat molt bé tots aquests sentiments.
    Bon relat!

  • Xicon! Memorable,...[Ofensiu]
    rnbonet | 21-05-2008

    ...definidor, entranyable.
    Resumeix tota la grandesa i la humilitat de la companyonia, del descobriment d'un bri d'herba, d'un lloc encisador... al llarg del camí de muntanya, 'carretera i manta'.
    Salut i rebolica!
    PS. Saps que vaig estat treballant sis anys a Cinctorres? I hi guarde uns records inoblidables i uns amics fantàstics. (T'ho dic pel teu comentari a "El foc frescal..." -que no és meu!-)
    Més salut i més rebolica!(pels teus 4 anys i 13 dies!)

Valoració mitja: 10