Històries de mitja plana (2)

Un relat de: rnbonet

HISTÒRIES DE MITJA PLANA (2 )

(Avui, dos minicontes ‘infantilets' i quasi cruels)



*Primera mitja pàgina:

QUÈ PESA MÉS, UN QUILO DE PALLA O UN QUILO DE PLOM?

Això diuen que era un xiquet que sempre tenia gana. Mai estava fart.
- Què no has menjat ja prou?- li demanava sa mare, quan ell en volia més.
- Un dia rebentaràs! Ja has menjat massa- li recriminava son pare, molt a sovint.
-És que encara tinc fam! - contestava sempre el fill.
I anava fent-se gros, cada vegada més i més.
Un dia, aprofitant que tota la família se n'havia anat a veure un oncle i, per tant, es trobava sol a casa, obrí el frigorífic, posà la paella al foc, engegà el microones i comença a fer-se menjar. "A veure si d'una vegada em farte!". Un sac de creïlles fregides, quatre pollastres rostits, sis dotzenes d'ous caiguts, cinc plats de llentilles, quatre flams, nou pots de bresquilla en almívar, quinze iogurts,...
Com que començava a tenir calor, va obrir la porta de la cuina i la finestra. Quan estava empassant-se la sisena tallada de meló d'Alger, un cop de vent se l'endugué, per la finestra, al carrer. Va sentir molta por, perquè vivia a un quart pis. No va caure a terra, però. El vent se l'emportà cap amunt, com si fos una bufa plena d'oxigen, fins que no va ser més que un puntet al cel, allà lluny, ben lluny...



*Segona mitja pàgina:

TRES DE LLENGUA! I DOS DE CALAMARS!

Contaven els més vells d'aquell poble la història de l'Andreu, un home amb una llengua perfecta, llarga, carnosa, d'un rosa clar i brillant. Això només en l'aspecte físic, perquè contaven també que de la seua boca eixien les frases més perfectes, els consells més savis, les paraules més boniques que mai havien escoltat. I és que la llengua de l'Andreu convencia tothom, dissuadia de començar projectes mal encaminats, estalviava baralles entre veïns, enamorava totes les xiques de la comarca.
-Quina llengua té!-exclamaven en escoltar-lo.-No hi ha millor llengua que la seua en tota la contornada!
Tan bona era, tan apetitosa, que un cert dia d'un any d'incendis, sequera, misèries i fam, decidiren guisar-la amb ceba, tomaca i alls, i menjar-se-la.
-Quina llengua més bona tenia l'Andreu! Quina suavitat, quina tendresa, quin paladar! Mai no havíem menjat llengua millor!- diuen que deien els homes més vells de la comarca.


Comentaris

  • Uf! Espera que tanco la finestra...[Ofensiu]
    Unaquimera | 30-05-2006 | Valoració: 10

    Ai, amic! ( m'ho permets, això d'amic? Com que no dius res, ho dono per fet! ) Saps que estava apunt d'empassar-me ara mateix? Uns fartons ben sucats en orxata... però no sé si primer hauré de tancar la finestra, per què avui corre un airet per aquí, que m'agafa vertigen després de llegir el teu primer conte...

    anem pel segon...

    Quasi cruels, dius? Sense el quasi...Curiositat meva: li van posar unes carlotetes, com a guarnició? I ara que caic ( fins ara, estava rient-me... ) fer això amb la llengua de l'Andreu no és com matar la gallina dels ous d'or? Per què una cosa així valdria el seu pes en or, que dic, en vots, per a qualsevol partit polític...

    M'ho he passat molt bé llegint-te, com sempre! I això s'agraeix tant... Hi tornaré, és clar, començo a tenir adicció als teus escrits...

    Una abraçada sencera ( mitja+mitja=una),
    Una quimera

    Per cert, respecte al teu últim comentari a la meva Galeria de retrats, l'abundància de "efes" és totalment buscada, però en vista de la teva fluència la propera vegada seràs consultat oportunament, si et sembla bé i no desbarres amb el preu com especialista, a l'hora de fer jocs fonètics... quina bafffarada furibunda, quin festival fonològic fabulós! bufff!

  • fantàstic![Ofensiu]
    Enús | 30-03-2006

    M'han encantat els dos relats de mitja pàgina, feliçitats de debó. Aquest tipus d'estil m'encanta! Segueix aixi!

  • Per cert[Ofensiu]
    filladelvent | 05-03-2006

    aubleulàlia sóc jo... perdona, no sabia que estava connectada com a lectora...

    -Filladelvent-

  • Quina gràcies[Ofensiu]
    ableulalia | 23-02-2006

    Són molt ben trobades aquestes històries; sí, infantils, però només d'estil, I això és bonic, m'ha agradat. Potser més la primera que la segona, sobretot pel títol, fa pensar i fa somriure.

    Salut!

    -Filladelvent-

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357731 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!