Frases fetes

Un relat de: Leela

Del sac de gemecs
ja no surten sons
però aquella calma,
prèvia a la tempesta,
roman, persistent,
al meu costat.
Potser si m'hagués
llevat més d'hora,
algú m'hauria ajudat
però sempre arribo
a misses dites,
mentre plou sobre mullat.
Un, que la sap llarga, em diu:
qui dia passa any empeny!
i remugo que no tinc intenció
d'aclucar els ulls
sinó que vull seguir sent
un cul de mal seient.

Comentaris

  • Llibre | 02-08-2006 | Valoració: 10

    M'has fet riure, Leela. Està ben trobat. Tens certa gràcia (d'entre moltes altres que ara no enumeraré per no fer una llista interminable... hejeh...) per fer collages amb paraules, frases, expressions...

    Per què ho dic?

    Veuràs... jo encara recordo una intervenció teva al fòrum en la qual vas crear una mena de relat-poema agafant i barrejant els títols dels meus relats... Increïble!

    És més... per si mai el vols recuperar: el tinc desat en un arxiu del word!

    Aquest poema d'ara té un joc inserit en ell mateix, però alhora parla, diu... que vols continuar sent un cul de mal seient!!!! Hjehejhee...

    Un petonàs,

    LLIBRE

  • Un gran poema[Ofensiu]
    roda03 | 16-03-2006 | Valoració: 10

    Hola Leela,
    Les teves frases fetes sonen com el dring de les "campanades a morts" d'en Lluís. És cultura popular les dites, però també és lícit el cercar el tu més profund i fràgil. Em dóna tota la sensació de que evoques damunt de cada poema tot el més intens de tu, sense haver de filtrar cap vers. Em sembla que la família de relats cada dia és més gran en quantitat i en qualitat.
    Jo, per exemple, segueixo bevent de la font d'en Miquel i, sobretot, m'agrada gaudir fins el límit de cada mot i experimentar el més profund de totes les petiteses que ens regala la vida i que tan sovint alguns deixen escapar.
    Avui,em dono per satisfet, he fet un munt de descobriments i això m'ha plagut.

    Brindo per tu, per la família de relats i per les nostres vides,
    Roda03

  • uauau![Ofensiu]
    Capdelin | 10-03-2006

    m'has fet un comentari fent paral.lelisme al meu poema "no, no ets una flor" que és una passada, vaja més que comentari és un poema( molt millor que el meu )En això demostres que ets una gran poetessa, saps improvisar, ets rebel, original i treus guspires de la cendra.
    Estàs en les més valorades per mèrits propis i ets capaç de "quatre frases fetes ( difícil repte per ser un tema tant popular) treure'n un poema per sucar-hi pa. T'adoro, deessa... on és l'encens, l'or i la mirra...?
    Sempre em deixes sorprès!
    ptons i una abraçada!

  • enigmàtic amb pinzellades d'humor[Ofensiu]
    llu6na6 | 09-03-2006 | Valoració: 10

    tens un escriure molt profund, trobo Leela!

    Molt suggerent, de caire intelectual diria.

    És profund i alhora evocador.

    "però aquella calma,
    prèvia a la tempesta,
    roman persistent"

    impressionant!

    "sinó que vull seguir sent
    un cul de mal seient"

    rebel.lia, inconformisme, valent, autèntic!

    Una abraçada, Leela! Gràcies per tot.

    Segueixo esperan-te. ( quan puguis, esclar!)

  • La Banyeta del badiu | 03-03-2006 | Valoració: 10

    jejejeje, t'ho has currat eh !!!! ah....
    I qui vulgui peixos, que és mulli ... el cul !!.

    :-) Pilar

  • escrius poesia[Ofensiu]
    jaumesb | 02-03-2006

    i la respires
    fes el canvi de vers que et convingui, rellegeix, corregeix, cerca el teu propi ritme poètic, el tens preciós

  • no pens pas[Ofensiu]
    jaumesb | 02-03-2006

    que facis tard

  • Esta bé![Ofensiu]
    Siena | 27-02-2006

    Està bé, tot el text em sona com si fos part del dia a dia, potser és que ho és!
    Ara m'ho tornaré a llegir per si hi ha alguna cosa més que frases fetes...
    Siena

  • si però no[Ofensiu]
    molekula | 17-02-2006

    Molt ben lligades aquestes frases fetes, sí. Però no em cola que prèmer el "enter" cada dos o tres paraules pugui convertir una prosa en poesia.

  • M'encanta[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 10-02-2006

    la barreja d'expressions populars en els teus versos.

    Trobo que tens un art especial per fer una poesia propera i curiosa. certament original!

    Una abraçada!

    Salz.

  • Amb missatge[Ofensiu]
    brideshead | 10-02-2006

    transparent!

    Tens la virtut de dotar els teus poemes amb una lleugeresa de forma i una senzillesa de contingut que, en llegir-los, m'imagino que estic recitant una dolça cançó.

    "i remugo que no tinc intenció
    d'aclucar els ulls
    sinó que vull seguir sent
    un cul de mal seient".

    Estic totalment d'acord amb tu... no et quedis mai asseguda al mateix lloc!

    Un petonet, Leela, fins la propera!

  • Molt teu[Ofensiu]
    angie | 10-02-2006

    Frescura total!

    M'ha agradat moltíssim, Leela. Les frases fetes són pensaments transcrits per a persones que com tu, tenen moltes coses a transmetre.
    El teu poema a més en recull unes quantes però amb el missatge d'aquesta relataire plena de somnis palpables.

    petonets

    angie

  • Refranys[Ofensiu]
    Melcior | 09-02-2006

    En sabem tan poc dels refranys catalans, els
    hauriem de tenir mes a ma, segur que quedariem al·lucinats, la idea m' agrada.
    Endavant.

  • cul de mal seient???[Ofensiu]
    Becari | 09-02-2006

    i perque no??
    m'ha agradat molt molt
    records

  • Yuna | 09-02-2006

    n'és viu i tossut el teu relat ! xddd m'ha agradat aquesta frescor !

    Yuna

  • M'has fet somriure...[Ofensiu]
    ROSASP | 09-02-2006

    Un poema vital, tossut, original i rebel...
    Quina brillant idea utilitzar ja frases fetes, trobo que les has vestit de nous significats.

    M'agrada tot allò que m'has fet sentir. Saber-nos reconèixer tal com som i no renunciar als somnis, a les inquietuts i a les il·lusions ens dóna la força per "viure", que no és el mateix que sobreviure.

    Fas ver de no aclucar els ulls; hi ha una immensitat de coses de totes formes i colors per contemplar i de cadascuna d'elles s'aprèn noves coses...

    Molts petons!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Leela

Leela

81 Relats

639 Comentaris

124862 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:

Totes les persones grans van ser nens (encara que poques d'elles ho recorden)

El petit príncep. A. de Saint Exupéry



********
El meu e-mail:
leela.arc@gmail.com

********

Foto: Leela
(Futurama, de Matt Groening)