Lorena ( categoria : èxit/fracàs)

Un relat de: mataranyes

A l'escola de Lorena tot és especial. Quan entres per la porta principal de l'escola et rep un gran cartell que diu : "Benvingut sigues, sigues d'on sigues", i la sensació de benestar t'acompanya.

Quan entra a classe, Lorena saluda el Toni, el mestre maldestre, que ordena la seva taula mentre dóna la benvinguda a tothom.

També hi ha a l'horari un hora especial que diu: hora de parlar, i tothom parla alegrement sense por, ni discussions. I tothom s'escolta.

Toni, té al seu calaix un aparell magnífic: un catalitzador de nens. No us imagineu un grans aparell lluent, amb molts botons i llums. No, no. És una simple caixa de cartró oberta per baix i per dalt. Quan el Toni te la passa pel cap i la treu pels peus et diu: ara i sempre seràs especial. I els nens s'ho creuen. I s'estimen.

A l'escola tothom vol molt a Lorena, perque Lorena és especial. Lorena sempre fa coses sorprenents i meravelloses: totes les dies deixa sorprés el Toni perquè és capaç de rectificar els científics i altres set-ciències que ens diuen com hem de fer exactament les coses:

Lorena quan fan 7 per 7?
Fan 123.456.789
No, no fan 49.
Perquè sols 49? Jo vull que estiguen tots els números.

Així que per a Lorena totes les operacions matemàtiques possibles i no possibles donen com a resultat 123.456.789, la qual cosa sempre alegra molt els altres xiquets i fins i tot al Toni.

Un dia Lorena estava trista. No es sentia especial, se sentia diferent. Aleshores cadascú va escriure com era Lorena. Quan vam acabar de llegir-ho tot Lorena somreia.

De vegades, és Toni qui està pensatiu. Es mira la Lorena i no para de pensar i d'escriure en papers, i més papers, i de parlar amb uns i amb altres i de llegir açò i allò... i de vegades no vol fer res més.

A l'escola Lorena és feliç.

I Toni també.

Comentaris

  • Les emocions...[Ofensiu]
    rnbonet | 26-12-2006

    ...de la vida a l'escola, els sentiments jovenívols, l'amor al treball que cadascú fa; l'humor i la tendresa desimbolts simultàniament... Tot això he trobat a la teua història, païsà!
    (I també, un mot al principi ("seva") que 'desentonava -jo no sé música- junt a la resta d'expressions i paraules.
    Salut i rebolica, xicon!

  • Un cant a la vida[Ofensiu]
    F. Arnau | 24-12-2006 | Valoració: 10

    Hola paisà:
    M'ha agradat el teu relat i entenc que tot ell regalima optimisme, que tant ens cal avui en dia. Vaig llegir el comentari que feres al Fòrum, i jo també procure utilitzar paraules nostres. Encara que de vegades el dialecte ens ofega una mica, doncs tens d'anar explicant les expressions dues vegades, o més... Espere que continuem llegint-nos.
    Una forta abraçada! ... i
    BON NADAL!

    Francesc

  • Èxit![Ofensiu]
    Unaquimera | 17-12-2006 | Valoració: 10

    Evidentment, el teu relat és un èxit, ja que transmet aquella sensació de plaer que s'obté un tex ben escrit, en gaudir d'una prosa clara i ben lligada, de fruir amb un argument original ben exposat, de somriure tot sentint-se a prop de l'escena que cobra vida davant nostre, de deixar-se omplir per la flaire que desprèn aquella història cordial però consistent, dolça però ferma, que t'encisa com a lectora... i en acabar, et fa sentir una mica feliç.

    Enhorabona per aquest relat que m'ha permès descobrir-te com autor. Tornaré per llegir més coses teves, ja que la d'avui ha estat un goig!

    M'ha agradat el teu estil!

    Per a celebrar la coincidència que ens ha apropat, t'envio una abraçada plena de somriures,
    Unaquimera

l´Autor

Foto de perfil de mataranyes

mataranyes

16 Relats

41 Comentaris

23861 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Vaig nàixer l'any 1977, en un petit poble al sud del País Valencià. Sóc mestre d'educació musical i m'agrada escriure, encara que em resulta bastant difícil, per això sols escric quan tinc una idea que realment crec que val la pena escriure. M'agrada molt llegir, escoltar música, el cinema, etc. és a dir, qualsevol cosa per oblidar-me de les coses de totes les dies.
M'agraden molt els llibres infatils i juvenils.