Forats

Un relat de: JOANPG

Pobre Barcelona!
Que et fan aquests folls?
La que sempre enamora
sembles un mar de tolls.

Obertures, traus, cavitats,
deixen el teu sol,
de "cal fanga" no oblidats,
com si fos un coverol.

Tren, metro, companyies
d'aigua, llum, fibra òptica, gas,
i ara tramvies
i telèfons per fer-ho més gras.

Tot i així l'esperit,
en aquests dies l'alè
conserva divertit.
Visca la Mercè!



Comentaris

  • A "can fanga" i a tot arreu![Ofensiu]
    Unaquimera | 29-09-2008 | Valoració: 10

    Ei, Joan, has encertat plenament amb aquest "Forats"!
    El meu carrer en té dos de ben grans, un a cada extrem, per passar una canonada i els carrers propers estan igualment foradats... mentre que l'avinguda principal està tallada des de fa dies per altres obres i enderrocs, de tal manera que no es pot passar ni aparcar... I l'alè ens surt per la boca, mentre esquivem forats, tanques, excavadores, ... però això si, l'esperit el mantenim a pesar de tot i de tots!

    T'envio una abraçada ben divertida,
    Unaquimera

  • Hola Joan,[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 29-09-2008 | Valoració: 10

    primer gracies per els teus comentaris, suport i afalagaments penso que immerescuts.
    Elogis sí pero per el teu poema FORATS divertit escrit amb simpatia i bon humor català. Formes part de la meva llista de preferits, espero que ens continuem llegint i comentant.
    Una abraçada
    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Molt encertat....[Ofensiu]
    MarBlava | 25-09-2008 | Valoració: 10

    com sempre, però amb aquesta gràcia i salero que tu li poses, que fins hi tot treus punta de les situacions més enutjoses.
    Ets un crak Joan!

    Una abraçada!
    Lydia

  • Envejo[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 25-09-2008 | Valoració: 10

    (amb enveja sana, eh?) la teva facilitat per escriure. Com t'ho fas per a ser tan prolífic i al mateix temps, fer-ho tan bé?
    Envejo també la teva riquesa de vocabulari.
    Una abraçada.
    Nonna_Carme

  • Tens tota la raó![Ofensiu]
    llacuna | 24-09-2008 | Valoració: 9

    Ai! si la Barcelona parlés, quants forats faria tancar ... :)

  • holeeee[Ofensiu]
    Shedna totires | 24-09-2008

    senyor... sapigues que si no fos pels forats que dius, encara que amb més professionalitat i cura del que ho fan, seria encara menys sostenible del que és. El progrés sostenible són els trens tranvies fibra optica i etc..
    La queixa no serveix sense esudi.. jeje
    fins aviat ah
    i molt ben escrit com sempre!!

  • T'agraeixo[Ofensiu]
    Josoc | 24-09-2008

    el teu comentari, gràcies al qual t'he descobert.
    M'ha agradat llegir-te tot i que en principi em sentia com una mica ofesa perquè tu semblava que només valoressis la poesia. Jo en faig poca, em surten més fàcilment les proses, algunes, però, poètiques. Veig que a tu en canvi el van els versos, diria però, que són...
    com prosa rimada. És igual, cadascú al seu estil, estem "bojos per les lletres" i això ens uneix, oi?

  • cronista[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 24-09-2008

    t'estàs convertint en un cronista poètic.
    Molt txulo aquest poema, tan realista i pràctic. I amb tot plegat, tens molt de mèrit. I sobre què en diria el vostre alcalde, jeje, s'ho passaria pel forro, com tot el que veu sent o degusta, quin cromo deu meu!
    Au, que aneu ben espavilats els barcelonins amb aquest senyoritu! i els seus foradets per fer obres, i que no li caigui mai la Sagrada Família, que passar a la història amb aquest record, seria el seu més alt èxit, segur.

    Una abraçada.

    Ferran

  • Forats[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 23-09-2008 | Valoració: 10


    Tens raó, sempre hi han forats, però ara quant més, si l'Hereu llegis aquest poema s'indignari, però es veritat i han de deixar-ho com està. Perquè és queixen d'una esquerda i quan fan obres hi ha una cau d'elefants.

    Visca la Mercè, fora les obres, i Visca Barcelona.

    ullsblaus1

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de JOANPG

JOANPG

78 Relats

623 Comentaris

127676 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Ja he complert els 65 anys. Estic jubilat.
El meu desitg és escriure mitjanament be.
Ajudeu-me entre tots.
joanperezg@hotmail.com