Estampes d'una ciutat mediocre

Un relat de: Cirerot

Vaig sortir de la feina. Era dissabte i estava cansat. La moto no hi era: robatori, furt, digueu-ne com us plagui. Em van portar fins a casa i vaig anar a comissaria a fer la denúncia.
Paper mullat, no tornaria a veure la moto.
L'endemà vaig trucar al meu avi. Ell podia deixar-me el cotxe, estava jubil·lat i no el necessitava. Va dir-me que no amb arguments absurds: demència senil, suposo. No vaig insistir.
Necessitava un vehicle si volia conservar la feina. Vaig estar de sort, tenia un cosí que marxava a l'exèrcit i em va deixar la seva moto.
Al cap d'uns dies el meu avi va demanar-me que li fes un creuament de rodes al cotxe. M'havien ensenyat a respectar la gent gran i la familia, no vaig dir-li que era un malparit.
- On és?
- Aparcat a la plaça.
- Anem-hi.
Amb un crick de fireta i una clau de creu vaig anar traient i canviant de lloc les quatre rodes, fent servir la de recanvi perquè només tenia un crick.
- Ja està.
- Molt bé, noi. Ho hauria fet jo mateix si encara tingués prou força, però a la meva edat...
- No vas voler deixar-me el cotxe.
- Agafa'l si vols, jo no el necessito.
- Ja tinc una moto ara.
- Ah, si. Bé, moltes gràcies. Té, ves a fer una cervesa.
Va donar-me un bitllet de deu. Va obrir la porta del conductor, es va baixar la bragueta i va posar-se a pixar, a recer de les mirades curioses. El meu avi és un home de recursos, vaig pensar. I un malparit sense escrúpols.
Ens vam acomiadar, no li vaig donar la mà, jo si que tenia escrúpols. Va pujar al cotxe i va desaparèixer: l'esperaven al casal dels jubilats.
Vaig rentar-me les mans en una font i vaig caminar fins a la moto. No podia engegar-la. Les fulles seques cobrien el terra de la plaça, hi havia merda d'ocell als bancs. Vaig encendre un cigarret, començava a fer-se fosc.

Comentaris

  • Un relat boníssim![Ofensiu]
    Arbequina | 20-07-2006

    Sí, sí, i adecuat als requisits de conte curt: dius molt en molt poc espai. I ho dius bellament, a més.
    M'ha agradat molt descobrir-te.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • Bona estampa[Ofensiu]
    filladelvent | 04-02-2006

    Un bon relat, àgil i directe. M'agrada el teu estil.

    No podia engegar-la. Les fulles seques cobrien el terra de la plaça, hi havia merda d'ocell als bancs. Vaig encendre un cigarret, començava a fer-se fosc.

    Et seguiré llegint,

    -Filladelvent-

  • Llibre | 02-01-2006

    Certament, una estampa d'un paisatge ambiental i vivencial que esdevé mediocre... però l'has elevat amb aquesta mena de distanciament del punt de vista. M'ha agradat el tractament narratiu que li has donat. Aconsegueixes treure de la mediocritat uns fets monótons.

    Fins la propera.

    I bon any!

    LLIBRE

  • Treure el suc[Ofensiu]
    Cuca | 23-12-2005 | Valoració: 10

    Es espectacular com plasmes la imatge amb les teves paraules, amb la manera d'explicar-ho, jo ja ho estava veient. i encara veig l'avi dien "que no el necessito pas jo!!" jejejej...

  • no t'havia llegit mai ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 03-12-2005

    però el teu relat m'ha semblat prou interesssant

  • Traient suc de la vida[Ofensiu]
    Curculla | 03-12-2005 | Valoració: 10

    És boníssim, m'agrada molt. No paris d'escriure i de publicar a la web.

  • Traient suc de la vida[Ofensiu]
    Curculla | 03-12-2005 | Valoració: 10

    És boníssim, m'agrada molt. No paris d'escriure i de publicar a la web.

  • collonut..[Ofensiu]
    pixatintes | 28-11-2005

    M'encanten els teus relats.. ;)

Valoració mitja: 10