Esquitxant somnis impossibles

Un relat de: Àfrika Winslet

La lluna cau sobre el mar
esquitxant somnis impossibles
com gotetes de plata
i esclafa una onada
contra l'escuma i la sal.

Els peixos, adormits, s'espanten
i als estels escridassen
perquè ha caigut el fanal
de la nit...

La lluna s'ofega,
la nit es desperta,
el vent, poruc, s'amaga
rera la rosada...

I allà és el poeta
pintant, amb paraules, l'escena
que ningú creurà...
que tothom enveja.

Comentaris

  • fantastic![Ofensiu]
    XipXap | 09-06-2006 | Valoració: 10

    ostres, és genial, en serio.

    m'encanta la teva manera d'esciure!!
    ànims!!!

  • Xitus | 24-05-2006 | Valoració: 10

    hola!
    he vingut a xafardejar per aquí a veure què hi tens, després de rebre el teu comentari (moltes gràcies!).
    Normalment acostumo a mirar els relats en prosa, perquè em fa por trobar coses tòpiques en els poemes, però aquest cop no ha estat així: he dibuixat una imatge al meu cap, jo era a Calella, i la lluna il·luminava el mar, i sentia la sorra gruixida entre els dits i...!
    A través de les teves paraules he fugit per uns moments de Barcelona :-)

    Xitus.

    PS- molt bonica la foto!

  • Somnis[Ofensiu]
    L'epicurista Pol | 18-05-2006 | Valoració: 10

    pintats en les imatges que ens envolten i quantes coses que passen al nostre voltant i no veiem, quantes fotografies que ens passen per davant i no sentim i quantes idees que naveguen per aquest món que no arriben ni a néixer i potser són millor del que semblen...

    I encara que potser el poema parla d'altres coses les sensacions que transmet són tantes que desborden el tema: somnis esquitxats d'il·lusions, esquitxats de vida.

    Una forta abraçada!!

    Pol

  • Dolços somnis[Ofensiu]
    Xocolatina | 08-05-2006 | Valoració: 10

    Els somnis impossibles esquitxen la mar de la nostra vida... les onades de les circunstancies els fan anar i venir... suposo que uns s'ofeguen ias ltres suren eternament i altres arriben a algun port... quin poema mes dolç! que dolça deus ser tu per poder escriure així! ja m'agradaria a mi poderho fer... uau, sera el meu somni impossible!
    Una llepadeta,
    xocolatina

  • De fet, res és impossible[Ofensiu]
    angie | 29-04-2006

    o tot és possible...
    Unes esquitxades plenes de sentiment i de desitjos que han bastit uns versos senzilles però profunds, com el mar del poeta, infinit...
    El poeta veu més enllà, somnia despert i xucla tot allò que l'esquitxa, que viu, a la seva particular realitat...

    No és el poema que més m'ha agradat però el títol t'haig de dir que l'he trobat molt poètic i ple de matisos.

    petons

    angie

  • Laia![Ofensiu]
    AnNna | 29-04-2006 | Valoració: 10

    Nena!

    Quin poema més xulo! Realment quan el llegeixes et crees al cap l'escena. Com si fos una pel·lícula, veus clarament el que passa.

    Molt guapa la història, molt guapos aquests impossibles que tu fas reals.

    I el final ja, no diguem! Brutal...

    Poema molt guapo, tiaaa!

    Em va agradar molt conèixe't!

    ja em contestaràs el mail ;)


    petonssss!


    anNna**

  • Bon final[Ofensiu]
    Amanda | 29-04-2006

    Hola! crec que mai t'havia legit abans, el fet es que m'ha agradata molt el teu poema, sobretot l'ultima estrofa, molt profunda, i simplement ho diu tot.

  • Una percepció...[Ofensiu]
    ROSASP | 27-04-2006

    d'imatges gairebé invisibles, que les nimfes adormides semblen dur fins als ulls del poeta. Els colors pessigollegen la pell, les llums i les ombres parlen a cau d'orella de sensacions que passen fugisseres i només es deixen tocar uns intants. El temps suficient per convertir-se en molt més que paraules...

    Més enllà del què pot capturar la retina, els esquitxos dels somnis impossibles donen vida a un espai juganer i vital, formant part d'un filats de màgiques emocions...

    En el context del poema el significat d'impossible sembla empènyer els murs de moltes limitacions, sobretot en la darrera estrofa on el poeta dóna forma al que aparentment no en sembla tenir.

    Petons i somriures de tots els colors, com aquell pom de roses amb les que et vaig veure; recoi, quina enveja "sana" que ens vas fer!

  • "En el curro"[Ofensiu]
    Emelkin | 27-04-2006 | Valoració: 10

    Bé, unaltre nit currant de mussolaire(si seguim aixi, acabare fent de mussolini) jaja es conya, jo encantat de llegir-te ja ho saps, com diu Leela aconsegueixes recrear la bellesa de les imatges que descrius i m'encanta la última estrofa, dones al poeta la pertinença de totes aquelles imatges. I és així xq tot el que veu i sent, només ho pot sentir ell! bufff... quina son mare meva, res tot aquest rollo era x dirte que et mereixes un altre 10 i que aquest poema tel volia comentar ahir a la tarda xo vaig preferir ferho avui a la nit com a mussol, i xq un poema nocturn com aquest s'ha de comentar d nit! m'ha encantat!! res més... si... que tinguis una nit com aquesta!

  • Leela | 26-04-2006

    Afrika, sembla talment un petit conte preciós per a nens . M'has fet imaginar cadascún dels versos, brillant, com dibuixos curosament insinuats. El poema despren una calma encantadora que embriaga sentint l'oloreta a salabror del mar....

    Cada dia m'agrada més com escrius.

    Un petó !

    Leela

  • tothom enveja[Ofensiu]
    jaumesb | 26-04-2006

    els ulls del poeta
    sense adonar-se
    que són iguals
    que els seus

  • Feia dies que...[Ofensiu]
    NitsdAbril | 26-04-2006

    no passava per aqui. Ha estat agradable llegir aquest poema. Quan es fa de nit, moment màgic i quan la nit se'n va la màgia s'esvaeix. Instants que e/la poeta ha de captar amb la seva sensibilitat!

    Una abraçada!

    Nitsd@bril.

Valoració mitja: 9.71

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159738 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.