Esclau

Un relat de: helena

Tots els teus cels són tancats i forjats,
densos, amb l´espai reduït,
t´apropes a la llum lentament,
amb el senderi esbiaixat i porpra.

besa´m, somriu per a mi
dolç, diligent esclau,
amb el teu rostre d´ombra,
abraça la subtil crueltat,

i no pensis mai en l´ocell salvatge
que et sobrevola valent,
sense cadenes,
empatxat de llibertat.

Mira la llibertat als ulls,
com un ocell es llança al buit,
com la pluja abandona el cel,
pura i resolta.

i potser assoliràs la pluja i el buit inesperats,
quan miris les teves mans gastades
pel temps i per totes les vides
que en tu s'han avessat.



helena

Comentaris

  • Molt bo![Ofensiu]
    Unaquimera | 25-05-2006

    Un poema dens que inclou cadències bones de seguir, com un vol d'ocell... amb jocs semàntics que l'enriqueixen si es llegeix en veu alta: "Tots els teus cels són tancats i forjats" demana l'articulació de les oclusives sordes com qui pica damunt les tecles d'un piano amb el puc dental com a metrònom eficaç... Jocs semàntics ben posats: "potser assoliràs la pluja i el buit inesperats", conceptes lèxic contrasts amb encert...

    Volia comentar-te algun relat en prosa, que em resulta més fàcil, i que m'ha agradat força ( ho deixaré per una altra ocasió ) però aquest vers teu m'ha atrapat...

    M'ha agradat molt descobrir-te i llegir al menys avui una part de la teva producció, que em sembla molt àmplia i molt ferma; permetre'm la curiositat: com t'ho fas, per escriure tant i tan bé en tan poc temps? No veig res com a biografia: et dediques a la literatura? Perdona'm si et semblo indiscreta, només estic interessada; si et molesta, oblida la pregunta!

    T'envio, si m'ho permets, una abraçada plena,

    Una quimera


  • comentari...[Ofensiu]
    Capdelin | 18-05-2006 | Valoració: 10

    al teu comentari:
    em dius que he fet un comentari "burleta" al poema "estima'm" de l' Anònim:
    . de vegades uso la ironia i l'humor en els meus poemes, però mai sóc "burleta" quan comento perquè sóc senzill i estimo a tots; al contrari, em critiquen per ser massa generós i respectuós a l'hora de puntuar i comentar.
    . quan li dic que "segueixi els consells de l'helena" ho dic de veritat, sincerament sense cap ironia ni cap to burleta; m'agrada i accepto el que li dius sobre la poesia i comparteixo les teves opinions...
    . suposo que ho has interpretat malament (no comprenc com has pogut interpretar-ho malament, doncs està ben clar el que dic)
    . es veu que no em coneixes gens, no és el meu estil riure-me'n de ningú... si no vés llegint comentaris meus...
    . espero que hi vegis clar i no jutgis tan fàcilment a la gent i que deixis de estar enfadada, no hi ha motius de part meva.
    Molt bon poema el teu!
    una abraçada!