ELS TRÀFECS DE LA FAMÍLIA RIBES

Un relat de: Maria Pilar Palau Bertran

La família Ribes eren uns grans venedors de bisuteria establerts a la rambla de Barcelona, popularment coneguts com "els quinquellers de la rambla", botiga molt transitada, amb gran tragí de venta diària. Per aquest motiu anaven sempre molt esbojarrats, però alhora, amos d'una simpatia desbordant.


Un dia qualsevol d'hivern, van rebre un paquet, van veure també que aquest paquet provenia d'amèrica i, sense parar gaire atenció, la Mercè ( mare de la família), pensà:
-fes-ne uns quants, de bunyols, que aviat arribaran tots per dinar.
Tal com ella pensava, al cap d'una estona, arribaren tots i es disposaren a menjar-los.
Aquell dinar va ser perfecte. La seva sorpresa va ser quan al cap d'uns dies reberen una carta anunciant la mort de la senyora de tant meravellós dinar. Propietària doncs, de les cendres que havien rebut.
Seguidament, tota la família va quedar pasmada, com podia ésser que haguessin fet bunyols de les cendres d'aquella bona dona?


QUÈ PASSA AL CARRER DEL CARME 44 DE GIRONA?
Ai Sr quin mal de cap, al ajuntament he anat
I a casa he tornat de la mateixa manera que he anat.
I amb les mans al cap.

El planell que he presentat al Sr Saumell
M'ha dit que ja me'l podia posar al clatell
I jo dic mira que ets mala pell
I que faci broma jo del planell.

I què m'ha passat,
Que a ca l'arquitecte he anat,
Tot desesperat.

Que aquell planell canviés
Per un del revés
I m'ha dit que hi tornés
Al cap d'un mes.

I passa el mes i el planell encara no hi és
I jo esperant i caminant pels carrers
Macatxis noi! És que tot em surt al revés.

Un dia tot caminava
I tot s'arreglava, i la cosa es farà
I a mi tot em passarà
Perquè la gent pagarà

I jo visca que ja és hora de cobrar
I s'haurà acabat el rabiar!

Que feliç serà aquell dia!
Ja m'ho van dir uns que tot canviaria

Comentaris

  • Lilith | 28-02-2007 | Valoració: 10

    Que bé que m'ho he passat llegint-te! Ha estat com aquell aire fresc en un calorós dia d'estiu. M'ha agradat molt la historia dels Ribes, no esperava pas aquest final. Segurament en deus saber unes quantes més per explicar. Et desitjo salut per poder anar-ne escrivint. Una abraçada

  • llegeixo en els comentaris...[Ofensiu]

    que no et trobaves bé?, no en sabia res, però sí que et desitjo que ja estigui resolt oen camí de resoldre's!

    Molt divertit el teu relat. No sé pas com t'ho fas!, m'encanta la teva capacitat de captar detalls i perfils i teixir-ne els teus relats tan rics i acurats.

    una abraçada molt tendra...

  • Benvolguda[Ofensiu]
    roda03 | 05-02-2007

    Maria Pilar,
    T'agraeixo moltíssim els teus comentaris, ja que els tinc en un lloc molt especial del meu cor. Sempre t'he sentit molt propera i és per això, que quan m'has dit que no has estat gaire bé de salut, m'ha sabut molt greu. Espero, que com dius, ja estiguis bé.Pel que fa al teu llibre, et vull fer una proposta. Si mai em necessites per alguna cosa estic a la teva disposició, i , sobretot, el dia que el presentis, m'agradaria molt ser-hi i regalar-te uns versos.
    Resto a la teva disposició pel que vulguis, alhora que desitjo que la vida ens regali el plaer de poder-nos donar la mà, una abraçada i un somriure.
    Brindo per la vida i per cada gest de complicitat que des d'aquí albiro amb serenitat i il-lusió,
    Un petonàs,
    Roda03

l´Autor

Foto de perfil de Maria Pilar Palau Bertran

Maria Pilar Palau Bertran

225 Relats

507 Comentaris

314570 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Hola soc la Maria Pilar, he dedicat tota una vida al negoci de les antiguitats, si algú vol visitar la meva web: http://www.antiguitatsvila.com/.
Suposo que alguns de vosaltres em deveu conèixer, doncs ja fa gairebé un any que volto per aquí. M'agrada escriure temes més aviat populars i costumbristes, alguns d'ells són records de la meva vida des de la infància, també podeu trobar algun tema d'antiguitats i d'art en general que fa anys que alegren la meva vida. M'agrada dibuixar i tinc una bona colla d'auques fetes. Estic preparant un llibre que recollirà relats, auques i dibuixos, com és la primera vegada que ho faig i vaig una mica despistada, si algú hi està interessat que m'ho demani per correu i ens posarem en contacte.

El meu e-mail es: adema1820@hotmail.com