Els meus "nanos" (II)

Un relat de: F. Arnau

*


Aigua miraculosa* (27-05-2008 23:32)

Quan el massatgista de l'equip eixia amb la farmaciola, els lesionats s'aixecaven ràpidament. Aquell preparat casolà coïa de mil dimonis.

*Dedicat a Agustinet


La mala fama del 69 (30-05-2008 19:39)

El cas és que, escrit amb números romans, sembla més una travessa que no pas una altra cosa.


UTÒPIC CLUB (10-06-2008 20:33)

Aquell Club tan sols va tenir una norma; des de la seua fundació van restar prohibides tota mena de normes.


Renovar-se o morir (12-06-2008 22:03)

A partir d'aquella monumental borratxera de whisky, li va agafar tant de fàstic que...Ara tan sols s'emborratxa amb conyac.


La crisi (15-06-2008 21:21)

Venien a preu de saldo vestits nous de trinca procedents de les funeràries. Darrerament s'havien posat de moda les incineracions.


Radiòfil empedreït (17-06-2008 14:14)

Cardava amb la dona escoltant Jiménez Losantos. Des de la jubilació del José Mª García que no ho feien tant.


Nou company de pis (22-08-2008 19:58)

Es va sentir generós de sobte. Aleshores, dirigint-se al nou company de pis li digué: -"Per mamprendre, compartirem les dispeses."


Qüestió de competències (09-10-2008 14:13)

-"Emergències? Es fan càrrec dels envasos de vidre?"
-"Dona! Això és de Reciclatges."
-"Ja, però tinc l'ampolla dins la figa..."


Il·lustres anònims (14-10-2008 11:06)

Quan aquell home aconseguí fer foc fregant dos pals, va passar a formar part de la galeria dels il·lustres anònims.

Guanyador del Nanorepte 113: "L'experiment"


La Llei de l'avortament (Llei orgànica 9/1985) (18-10-2008 21:59)

Estaven en totes les mogudes contra l'avortament, però les seues filles no paraven de fer viatges en avió a Londres.


Turisme de risc ( 29-10-2008 19:54)

El costum de rellegir-ho tot amb les ulleres li salvà la vida. Posava: "Alta Tensió!" i no "A la Pensió"...


Flors caigudes al cementeri (31-10-2008 16:28)

Les he posades a la làpida d'un home, on han encaixat perfectament. Després he pensat: "Què dirà demà la vídua?"


Eleccions USA (03-11-2008 20:06)

Va saber, de fonts ben informades, que Obama no era negre. S'havia sotmès a un tractament per enfosquir-se la pell.


Tímid de naixement (05-11-2008 11:54)

Quan va néixer el primer que va fer, abans de plorar, va ésser tapar-se els genitals amb les seues manetes.


L'escriptor mediocre (12-11-2008 14:56)

Presentava els seus relats als Premis Literaris sota pseudònims de personatges que admirava. El darrer l'havia signat com a Bush.


L'aturat (14-11-2008 12:35)

Havia escoltat tant parlar-ne, que tan sols li va demanar al geni tenir feina. D'aleshores ençà és el seu esclau.


"Dejad que los niños..." (17-11-2008 21:09)

Al confessionari, aquell rector acariciava els nens, fins que els superiors s'adonaren. Ell els va dir: "Faig com deia Jesús!"


I Congrés sobre mobilitat sostenible (19-11-2008 22:50)

Aquella ciutat havia esdevingut totalment intransitable, sobretot pels vianants. Tot va començar arran d'aquell Congrés sobre la mobilitat sostenible.


El bombó (22-11-2008 15:19)

Cada diumenge, després de missa major, passava per la pastisseria. No era llépol, però la pastissera era un autèntic bombó.


Somni francès (25-11-2008 13:41)

Era així de recargolat i, quan mirava aquelles xicones amb els llavis augmentats pel botox, sempre se'n recordava de França.


Promiscuïtat fisiològica (29-11-2008 13:00)

La dona i les filles sempre tenien el wàter ocupat. Quan la sogra es mudà amb ells, demanà el divorci.


Mala llet malaltissa (02-12-2008 12:22)

L'oncle encomanava la mala llet. Quan anava al teatre, a ningú no li feia cap gràcia els acudits dels còmics.


Cosins germans... (04-12-2008 16:13)

S'havien dit de tot, però ara tocava anar junts; l'Arc Mediterrani, el finançament autonòmic, etc.... La pela és la pela!*

*Sí, també per a nosaltres...

*** *** ***

©Francesc Arnau i Chinchilla

*** *** ***




Comentaris

  • felicitats *_*!!!!!![Ofensiu]
    mjesus | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Els teus nanos van creixent...[Ofensiu]
    llamp! | 29-12-2008 | Valoració: 10


    ... i veig que en tots ells hi ha un sentit de l'humor molt característic de la teva persona. Amb una bona dòsi d'humor i imaginació al poder surten uns "nanos" molt ben aconseguiits.

    Felicitats per ser un relataire constant en tots els reptes i mantenir viva aquesta imaginació. M'he entretingut força llegint-los, alguns dues vegades per copsar-los del tot.

    Per cert, el teu poema del "Crit", va llegir-lo en darkman el dia de la Marató de TV3 a Manlleu. El resultat va ser fantàstic, tot i l'escassa presència de públic, els que hi érem vàrem gaudir de les paraules en viva veu de tots els participants.

    Una salutació.

  • Óndia Francesc, és un nanorepte particular? [Ofensiu]
    Màndalf | 15-12-2008


    A votar, a votar, que m'agrada molt

    1. Qüestió de competències
    2. Nou company de pis
    3. Il·lustres anònims
    4. Turisme de risc
    5. Tímid de naixement

    I paro, que ha està bé

    Magnífica col·lecció, se't donen bé els nanos.

    Salut!

  • Són genials...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 13-12-2008 | Valoració: 10

    aquests relats minimalistes que diuen tant amb tant poques paraules. Tots m'agraden però n'hi ha algun que l'he trobat magnífic. Espero que en vagis fent recull.
    Una abraçada

  • M'agraden molt els teus "nanos"![Ofensiu]
    Xantalam | 12-12-2008 | Valoració: 10

    Un bon recull. Ara que participo més en el nanorepte, i també els llegeixo més, he recordat molts dels teus. És realment fascinat la capacitat de síntesi que es necessita per explicar petites històries amb tan poques paraules. I a més a més que siguin divertides, que ens sorprenguin, que facin pensar, tot un món.

    Ens veiem també en el nanorepte, amic!

    Una abraçada,

    Xantalam

  • Quina elecció![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 09-12-2008 | Valoració: 10


    És una selecció molt bona, m'han fet riure. I dius que els has fet ots tu? Quina feinada! T'admiro. Gràcies.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • Un bon recull[Ofensiu]
    Unaquimera | 09-12-2008 | Valoració: 10

    Celebro molt aquest segon recull, que m'ha fet passar una bona estona!
    Alguns, com el les Flors caigudes al cementeri, m'han disparat la imaginació...
    D'altres, com Tímid de naixement o L'aturat, m'han fet riure de veritat!

    Comparteixo la teva opinió al respecte d'aquestes brevíssimes històries, ja que jo mateixa he experimentat el seu poder d'atracció... el problema per participar en els nanoreptes és el temps, no la motivació! De fet, és el mateix problema que per llegir, comentar, ... però s'ha de trobar el moment per visitar els amics i deixar unes paraules d'ànims: endavant amb les teves creacions, Francesc!

    T'envio un bon grapat d'abraçades,
    Unaquimera

  • Molt bons, els nanets![Ofensiu]
    Magrat | 09-12-2008

    Hola Francesc!
    Sí, val la pena no deixar que aquestes petites joies de l'enginy es perdin al fòrum... Molt bé, m'agraden aquests nanos teus!

    Una abraçada, ens nanoreptem!

    Maria

  • Val la pena[Ofensiu]
    Nubada | 09-12-2008

    I tant, que val la pena recollir-los. És un treball de formigueta que no es pot perdre en les profunditats del fórum.
    Molt bé, company de nanos!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

340068 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------