El suïcida

Un relat de: Pau Mora


P —Què passa?
O —Allà, a dalt de tot. És un suïcida.
R —A on? Hòstia! Què fot aquell tio allà a dalt? Es pot matar fent això!
P —Sí. Crec que és un suïcida. Algú hauria de trucar a la Guàrdia Urbana.
O —Però que està boig? Què fot? Pot caure!
R —Merda. Com rellisqui des d’aquesta alçada es mata, segur.
P —Ui, ui, ui, que s’aixeca ventet...
O —Això és molt perillós! Deu estar desesperat.
R —Com es tiri, no vull ni pensar-hi.
P —Com es tiri no el salva ni jo què sé.
O —Doncs si va a parar a sobre un cotxe li destrossa el capó!
R —I si cau a sobre d’algú que passi “no te digo”.
P —És que com caigui a sobre d’algú també el pot matar, eh!
O —Senyora! No! No passi senyora! Vingui per aquí. Vigili que li poden caure coses des de dalt!
R —No, no salta. S’ha cagat i ha tornat a entrar.
P —Falsa alarma. Menys mal.
O —Quin covard. Quina manera més tonta de fer perdre el temps a la gent.
R —No res senyora. Ja està. Ja pot passar per on vulgui.
P —Miri, ara està mirant per la finestra crec, deu haver vist que el miraven.
O —Potser li ha fet vergonya saltar amb públic.
R —A sí. “Por escènica” li diuen.



Comentaris

  • Por escènica o no[Ofensiu]
    Unaquimera | 05-02-2012

    M’havia proposat, després de la passada lectura i l’anterior comentari, tornarme a passar pel teu espai per llegir més coses teves... Les ja publicades sempre m’encurioseixen, perquè ens parlen tant de l’autor com les darreres, no creus?

    Per això he obert avui aquest “suïcida” que finalment ens deixa en el dubte de si ho era realment o ha estat una fgalsa expectativa d’uns mirons amb ganes de drama alié.
    Molt ben portat el diàleg, Pau!

    Crec que continuaré passant pel teu espai, per anar “ressucitant” anteriors relats... si no et fa res, ei!

    T’envio una abraçada sense cap “Por escènica”,
    Unaquimera

  • què bo pau..[Ofensiu]
    joandemataro | 26-01-2012 | Valoració: 10

    humor del fi, del que fa riure i alhora reflexionar que tot convé !

    gràcies per compartir i per comentar-me
    fins aviat, salutacions
    joan

  • ironia crítica[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 22-01-2012

    i amb sentit de l'humor. Ja t'he dit que tens un estil molt personal? això és bo si saps dominar-lo i fas bons relats. Aquest és senzill, però crec que l'has sabut conduir correctament, crear una història amb sols diàleg no és tan fàcil com alguns es pensen.

    Bona feina Pau.

    Ferran

l´Autor

Foto de perfil de Pau Mora

Pau Mora

30 Relats

92 Comentaris

34813 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Descriure's a un mateix em sembla fals i/o pedant. Si menys no, subjectiu, així que el que dic és que estic content d'haver-me conegut.
M'agrada la gent, encertar-la en la elecció d'un llibre(sense que això suposi res de res), jugar, jeure a la gespa, fer castells a la sorra, pintar, dibuixar, escriure, caminar, respirar, pensar, treballar, fer esport, el futbol, veure els partits del Barça, mirar la tele, el campionat de motos, la música, la dansa, el teatre, l'ordinador en general(m'apasiona el Photoshop), la Tècnica Alexander, l'Aikido, el Shiatsu, el Tai-chi, el Ioga, descansar, fumar, la cervesa, el pernil, el pa amb tomàquet, la xocolata, el talladet, els festucs, la paella, la fideuà, els cargols a la llauna, les crispetes i depenent de la peli, el cine. Fins que algú em defineixi, de moment si m'intuïu ja m'està bé.

Els meus interessos
M'interessa l'art, la imaginació.
M'interessa l'actualitat fins a un cert punt.
M'interessa el futur com per curiositat.
M'interessa la política, els polítics no.
M'interessa Catalunya i el món.
M'interessa i m'importa la salut.
M'interessa la vida, els amics.
M'interessen els meus fills.


http://paumora.blogspot.com/
http://blogs.e-noticies.com/pau-mora--disfresses/


Agraeixo molt els elogis però més les crítiques constructives. Gràcies.