El somieig de na Smelka

Un relat de: Maragda

Na Smelka reposa duent el sol pintat als llavis, regalimants d'un bes, somrient adormida, ajaçada, sota l'ombra del bosc encantat. El bes humit es perllonga subtilment, estremint-la i, amb el somieig, no sap si la pell respon al suau oreig o al record d'un tacte suavíssim tot just degustat. I ha lliscat, aquest, calmosament, resseguint l'orografia del seu coll i deixant-li per penyora un llarg estel espurnejant. Als dits hi té encara el relleu del teu cos, corsari, i al seu cos, niellades les empremtes dels teus. Vint dits que s'enllacen i es passegen curiosos per camins cabalístics i desconeguts, que recorren intrèpids els nous paisatges extasiants. Al paladar hi detecta i hi reté, amb delera, una engruna saborosa del teu alè i amb la llengua recull, abeurant-se'n, la mel nectària del teu bes. I fa remembrança del deliqui quan, tremolosament, s'emmotllaven els cossos en les ardoroses cenyides d'aquest moment.


Comentaris

  • Sembla que fassis prosa ajuntant els versos lliures[Ofensiu]
    T. Cargol | 31-03-2005

    No entenc on va a parar la teva música però sona molt bé.
    Els teus avalador@s són molts.
    La Maragda és verda?

  • Un somni en tots els sentits! [Ofensiu]
    ones i vent | 10-01-2005 | Valoració: 10

    Gràcies per portar-nos pels camins dels encanteris, pintorescos i poètics, introduint la nostre ment als imatges màgics d'un somni en tots els sentits!
    Una abraçada

    ones i vent

  • Les teves paraules,[Ofensiu]
    BARBABLAVA | 28-12-2004 | Valoració: 10

    sagetes certeres, m'han teletransportat en el temps i he imaginat ser un cosari, prenent les formes que encara guardes intactes als teus dits...
    Escrivint fas somiejar, rememorar, viure moments.
    Espero una nova dosi per internar-me de nou en aquests somnis que ens expliques...

  • l'he trobat preciós[Ofensiu]
    neret | 27-12-2004

    trobo molt encertat el teu nom, perquè realment és una peça d'orfebreria aquest relat. Moltes sensacions explicades amb un llenguatge molt delicat. M'ha agradat molt!

  • prosa poètica![Ofensiu]
    Lavínia | 27-12-2004 | Valoració: 9

    Té un estil que enllaça amb el somnieg i la sensació etèria d'estar en una realitat no viscuda.
    L'estil, ple imatgeria, voreja la poesia.

  • Una preciositat[Ofensiu]
    brideshead | 27-12-2004 | Valoració: 10

    més de la teva escriptura, Maragda. M'he pogut imaginar na Smelka ageguda, somrient, recordant el bes del corsari, que ella vol etern... i tu, parlant-li al corsari, com si fóssis la consciència de na Smelka en tercera persona... Encisador. Gràcies pel teu comentari últim. De debò. Venint d'algú que és capaç d'escriure coses com aquest somieig, i saber que hi has trobat alguna cosa bona, em fa esgarrifar d'agraïment.
    Un petó. Felicitats per l'art i la bellesa que saps assolir.

Valoració mitja: 9.75