EL LLIBRE MÀGIC

Un relat de: Sebastià Climent

La persona desconeguda que m’ha obsequiat aquesta obra, m’ha dit, gairebé a cau d’orella, com si fos un secret... —És un llibre especial, únic, màgic... Cal que el tinguis sempre a l’abast perquè et serà útil per entendre les coses. —Quines coses? No m’ha respost. Li agraeixo el detall i em disposava a preguntar-li perquè me’l regalava precisament a mi, però ja no hi he sigut a temps. S’havia esfumat, com per art d’encanteri. Estava encuriosit per saber que tenia d’especial el llibre i que era el que el feia únic, màgic. Per això, només arribar a casa he obert el paquet. El llibre no tenia títol i les pàgines eren atapeïdes de paraules barrejades, sense cap ordre ni sentit, absolutament inintel•ligibles. Des de la primera a la darrera era un únic paràgraf. Sense comes, ni punts, ni espais en blanc. Cap signe ortogràfic. Potser si que era un llibre especial i únic perquè una estupidesa com aquesta només pot ser única i especial. Però, màgic? No en tenia res de màgic. He pensat que aquell desconegut m’havia pres el pèl i, hores d’ara, se n’estaria fotent de mi, per il•lús i innocent. Vaja, per ser un passerell. L’anava a llançar, però me n’he desdit. Ha fet cap al prestatge de la llibreria.

He engegat la televisió, però de seguida me n’he afartat dels discursos d’aquell ensopit debat, que retransmetien en directe i he decidit donar un cop d’ull al llibre màgic. L’estava fullejant, tractant de treure’n l’entrellat, quan una expressió del polític que parlava en aquell moment m’ha fet exclamar, talment com si m’hagués de sentir... —Què vols dir amb això que dius, que no s’entén res?— Llavors, la majoria de les lletres de la pàgina que tenia oberta s’han velat i les restants s’han recol•locat de tal manera que feien ressaltar un paràgraf que definia, amb una lucidesa i claredat impecables, el sentit real d’aquella tèrbola expressió del ministre. Ara he entès perfectament que és el que volia dir, que no era pas el que deia. Per fi! Miracle! Què bé! Un traductor d’eufemismes i metàfores d’us habitual per part dels ineptes que fan de polítics. El llibre és, sens dubte, especial, únic i màgic.

M’he despertat content. De seguida m’adono, però, que ha estat un malson i no pas un miracle. Ja m’estranyava...

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Sebastià Climent

Sebastià Climent

173 Relats

313 Comentaris

140519 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Nascut a Castellbell i el Vilar, comarca del Bages, però fa anys que resideixo a Lleida.


sebastiacliment@gmail.com