El cavaller Valerià Valerós [2a part]

Un relat de: uanra

He escrit la continuació, la segona part, del conte del meu avi El cavaller Valerià Valerós. Potser algun dia, escriuré la tercera part.

Hi havia un país que es deia Paulàndia on hi havia uns ciutadans que estaven molt contents perquè el Duc del Drac Valerià Valerós es casava amb la princesa Regina.

Els convidats d'aquest casament eren:
·els pares de la Regina: el rei Pau i la reina Felicitat,
·els amics d'en Valerià: en Robustià i en Restitut dels boscos,
·la princesa Enriqueta del país de Bronquilàndia,
·el drac Onet, que era un drac molt bo, fill del dolent drac Onià,
·...

La parella no va convidar ni el drac Onià ni la seva dona-dragoneta que es deia Resplendent, ni en Nicasi de Notincunral.

Però, en Nicasi i l'Onià van anar al casament tot i que no estaven convidats perquè volien que al casament hi hagués problemes.

Primer, van agafar un cordill: en Nicasi el subjectava per la dreta i l'Onià, per l'esquerra. Van estirar el cordill ben fort, ben fort per fer entrebancar en Valerià Valerós i la princesa Regina quan sortissin pel passadís de la sala del Casament. Però el cordill es va trencar i en Valerià Valerós i la princesa Regina van poder passar perfectament.

Com que aquesta idea no va sortir bé, van pensar una altra malifeta. L'Onià va fer foc i va començar a cremar la catifa del passadís del palau. La princesa Regina, quan ho va veure, va trucar als bombers i aquests van apagar el foc ràpidament.

En Valerià Valerós i la princesa Regina van entrar a l'habitació del palau, van ser feliços i van menjar anissos.

princesa i príncep

Duc del Drac Valerià Valerós i Princesa Regina
davant del castell de Paulàndia




02, 07 i 08 de gener del 2009

Comentaris

  • Moltíssimes gràcies, Arnau...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 29-01-2009

    per aquesta felicitació tant entranyable, que m'ha fet molta il.lusió.
    Una abraçada i un petó molt grans!

  • Ets molt guapo![Ofensiu]
    violetaclara | 17-01-2009 | Valoració: 10

    Aiiii... quina sort la Regina de tenir aquest Valerià Valerós... que afortunada!!

    Menys mal q va ser ràpida en trucar als bombers.., perquè sinó....

    Un petó Arnau.. i felicitats perquè m'ha agradat molt! MuaK

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 17-01-2009 | Valoració: 10

    Aquest relat, amb el casament pel mig. Mira que son dolents aquests dos trapelles, aviam si el que volien es que sortis la caiguda de la princesa i del cavaller a "ALGUNA PREGUNTA MES? APM" de TV3. Haurien aconseguit una bona imatge, ha, ha! Jo espero la tercera part, perquè ara no ens pots deixar amb l'intervenció dels bombers i prou, ha de segui aquesta història. Fins la propera Arnau, i segueix acabant els contes de l'avi que ell els fa molt curtets.

  • Un conte molt Real i reial[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-01-2009 | Valoració: 10

    Has escrit una bona continuació del conte sobre El cavaller!

    Em sembla que has fet una bona barreja de conte ( amb cavallers i princeses, reis i reines, dracs i dragonetes ) i de vida real.
    Ho dic perquè en la realitat els prínceps i demès família reial de molts països reals també es casen ( els nuvis, la cerimònia els invitats surten a la tele i a les revistes! ), per tot arreu hi ha gent amb ganes de crear problemes als altres, i per sort sempre hi ha també persones que ajuden als deméss, i bombers preparats a apagar focs!

    El que no sé... és si encara queda algú que mengi anissos! Aquesta és una frase molt bonica dels contes, però em sembla que ara els nens prefereixen altres tipus de llaminadures...
    Quina t'agrada més a tu? A mi, els xiclets! Però no fariem rodolí si diem: "Van ser feliços i van mastegar xiclets... sense empassar-se'ls!"

    T'envio una abraçada dolça com un caramel dels tous,
    Unaquimera

  • Quina continuació més bona![Ofensiu]
    JOANPG | 15-01-2009 | Valoració: 10

    Estic esperant la 3ª per devorar-la i omplir-me de la teva engrescadora innocència.
    Has encertat que fos un regal d'aniversari per a l'avi. Felicitats als dos.
    Joan P.

  • També és casual...[Ofensiu]

    També és casual, avui amb la col·laboració d'RC, em regales la continuació del Cavaller Valerià Valerós.
    Al pas que anem, em deixaràs sense personatges per a mi... En Banyeta, en Foradaquí i en Fotelcamp i ara en Valerià!
    Molts petons de l'avi Joan [el de la iaia]

  • Com m'agrada...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 15-01-2009 | Valoració: 10

    aquest dibuix que hi has posat al final del conte, per tal que veiem com son el Duc del Drac Valerià Valerós i la princesa Regina! Així, veient-los a ells de reull mentre llegim, ens fem una idea de quina cara feien el dia del seu casament. I tot i les bromes pesades del Nicasi i l'Onià, sembla que s'ho van prendre força bé perquè fan cara de felicitat.
    Molt bé, Arnau, endavant amb aquesta tecera part, que segur que serà tant divertida com les dues primeres!
    Un petó molt gran, "dimoniet"

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68365 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com