El bidell barrut i jovenívol s'ha cruspit un manyoc de melindros nyicris.

Un relat de: Berenice

"Els mots en realitat, no són sols per entendre'ns pel significat, sinó per descobrir el que, transparents, oculten. " Joan Vinyoli

--- ---- ---- ---- ---

Xaruc, xarop, xerinola. Xip. Xantatge. Xerric-xerrac. Xumet, xerrup.
Aerofàgia, Arboç, arengada. Badoc, bidell, barrut, barret.
Crosta, cruspir, Cremallera. Capdevànol.
Divergent. Dringar. Dropo.
Entremaliadura. Entortolligar.
Frec, ferum.
Gra, grinyol, gripau, gratar. Guareix. Gínjol.
Iris. Jovenívol.
Lluna, llanega, libèl.lula, llard, llantiol.
Màgia, melindro, melic.
Manyoc. Nus. Nyicris.
Pessic, pessigolla. parsimònia.
Quinze. Rucs i Rauxa. Raviolis i Rínxols. Reguitzell, remor.
Sucre,
Tòtil. Titllar. Trabuc.

M'agrada jugar amb les paraules. Imaginar el seu orígen, fer-me'n una imatge.
M'agrada quan les lletres conjuguen colors, i els sons i el ritme, sumptuoeses siluetes.

Fa temps que col.lecciono mots i faig mayocs i poms de lletres. Els guixo a les parets i a la capçalera del llit perquè inspirin els meus somnis.

Però m'agrada compartir..

Venc el Pessic de Màgia d'Iris amb Rínxols i Barret, amb Xerrup i Xerinola pel mòdic preu de tres petons i una abraçada.

Comentaris

  • No ho hauria dit mai[Ofensiu]

    que t'agradés jugar amb les paraules (i/o amb el sentit, i/o amb la sonoritat de les paraules)!

    No calia que ho diguessis, la veritat!

    A vegades en descobreixo de noves on menys m'imagino, i és divertit imaginar-se què volen dir (encara que a vegades no tenen el sentit que t'esperaves!).

    Fa poc vaig descobrir zèfir. No sabia massa bé què volia dir, però li vaig pressuposar una signifiació trista. No necessàriament la té, però el primer poema on la vaig fer servir era per recordar algú que se n'havia anat de la meva vida (els anys passen factura!)

    M'agraden també iridiscència, frunzir, embetumar, líquens, esbiaixar...

    Buf, deixe'm-ho aquí!

    Continuo llegint!

  • rbbarau | 07-11-2005

    Simpàtic.
    T'ho compro!

  • aqui et deixo[Ofensiu]
    Shu Hua | 07-11-2005

    no 3, sinó 6 petons i 3 abraçades, a més d'un negre atzavetja que s'ha trobat en un atzucac un picarol ple de musicalles que li han plagut a una piratessa (les dues darreres paraules me les he inventdes).
    Deliciós.
    Gràcies pel teu comentari
    Glòria

  • intercanvi[Ofensiu]
    Gica Casamare | 07-11-2005

    M`agrada la teva ociosa formulacio revolcada amb els mots rellogats del tot catalanesc.
    Jo, com que estic massa allunyat pels tres petons i l`abracada (els teclats llunyans no tenen accents ni c trencada), t`ho canvio per "etxabuiro", que et sembla?

  • Graciós,...[Ofensiu]
    rnbonet | 06-11-2005 | Valoració: 10

    ...original, jovenívol, juganer, captivant, atractiu, brillant, absorvent, raonat, òptim, ... i molts més adjectius que ara no se m'ocorren. Rodó, en definitiva!
    Salut i rebolica, xicona!