Dues infra-històries

Un relat de: Tomàs-Maria Porta i Calsina

ELS HIPÓCRITES

Al seu funeral estant pregà Déu que fes sortir de la capella tots els hipòcrites.

El primer en sortir fou el capellà, que no coneixia el difunt i feia dècades que no creia en Déu.

Després sortiren la seva vídua i els seus fills, que estaven farts de suportar-lo i es delien per cobrar l'herència.

Seguidament sortiren tots els seus parents, que només eren allà per compromís.

Dels seus amics i coneguts, sortiren la majoria però no tots. La veritat és que uns quants l'apreciaven.

Finalment, volà el seu propi esperit, que mai no havia estat sincer i quedà, en canvi, el seu cos, que mai no havia dit cap mentida.


DISCUSIÓ ENTRE PARENTS

L'Homo erectus discutia amb el ximpancé els avantatges de l'evolució i li deia del que serien capaços si evolucionaven plegats.

Però el ximpancé no estava per treballar vuit hores diàries, per haver de signar sagraments i contractes i per pagar hipoteques i tota mena d'impostos, així que no es deixà entabanar.

Avui l'Homo sapiens sapiens sapiens recorda amb ràbia aquella discusió atàvica amb el ximpanzé i com que és un animal de mal perdre fa anys que els ximpanzés estan en perill d'extinció.

Comentaris

  • curts però intensos![Ofensiu]
    crohnic | 26-03-2009 | Valoració: 8

    M'han agradat molt les dues infra-històries. En poques paraules transmets molt!!