Desig

Un relat de: Xantalam

Ai... pintor!

Pinta'm el cos resplendent de roig magenta
una pàtina de carmí garança, de groc cadmi.
Els ulls profunds, purs, blau cobalt, ultramar,
la mirada posada en tu, reflex verd veronès.

Ai.... pintor!

Quan traces pensaments coure, de desig
el meu cor resta encongit en un cos estàtic.
Fes-ho vibrar, que de la meva boca carmesí
surtin violetes, i un fa i un mi i un do de pit!

Ai... pintor!

Lliga'm al llenç, o a la pintura beix canyella.
Parla'm quan calles silencis lineals de blanc.
Amoroseix-me amb el tacte suau dels pinzells,
per reviure com relleu ardent de terra siena

en les mans teves.





Comentaris

  • Felicitats, Xantalaníssima![Ofensiu]
    Dolça Parvati | 11-01-2009

    Quin goig, ens veurem al dinar!

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • 5e aniversari[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • m'ha agradat[Ofensiu]
    llacuna | 21-12-2008 | Valoració: 10

    Demanes al pintor que comparteixi la seva màgia amb tu, i és bo que reconeguem aquest dot meravellós en els artistes

  • Per cert...[Ofensiu]
    Dolça Parvati | 13-12-2008

    ...la foto et fa justícia. Tan guapa com al natural!
    Besets

  • Continua cega…[Ofensiu]
    Dolça Parvati | 13-12-2008

    Perquè sense el do de la vista, com dius a la bio, per a crear poesia ho fas genial. Segurament perquè al teu bagatge cultural i artístic s'afegeixen el talent i la intuïció. No fa molt, un amic comú que tenim i jo comentàvem com ens agraden els teus poemes. Jo li deia que sols tenir idees ben originals i a més les desplegues amb un gust exquisit. Com en aquest poema.

  • Imatges sensuals[Ofensiu]
    M.Salles | 13-12-2008 | Valoració: 10

    De dibuixos i colors.
    Gràcies

  • mar - montse assens | 08-12-2008 | Valoració: 10

    Ai.... pintor!

    Quanta bellesa en aquest poema.
    Imatges poètiques que combinen música, colors, mots, silencis, sentiments...poesia!

    M'ha encantat llegir-te i em va agradar molt conèixe't.
    Una forta abraçada per a tu i en Ferran

  • També[Ofensiu]
    berenguer | 08-12-2008 | Valoració: 10

    he llegit "les veus del Pamano" i em va encantar. "el forat dels secrets" el vaig escriure poc després d'acabar-lo, i s'hi notra la influència.
    Una vegada més dempostres la teva sensibilitat a través de les paraules. Per no perdre el costum t'hi poso un "pero" Qaun dius
    "Pinta'm el cos resplendent de roig magenta"
    No voldries pas dir; "Pinta'm el cos d'un roig magenta resplendent"? o no, potser ja vols dir que el teu cos, ja de per sí, és resplendent? Reconec que hi ha colors que els he descobert llegint el teu poema "groc cadmi" per exemple.
    Un plaer llegir-te

    PD. Arribarà un dia, no sé quan, que seré capaç d'escriure un relat sense ni una punyetera falta, t'ho juro! ja, ja... Gràcies pel comentari

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140846 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic