Dependència

Un relat de: Helena Sauras Matheu
No has tardat a decorar el meu cor d’agradables desitjos i, prefereixo abocar-me a aquesta agradable sensació. Però tu no hi poses cor. Estàs atabalada i tens pressa per acabar. Jo em quedo pensant que no hi tornaràs.

Però a l’endemà, abans de les nou del matí, tornes a despertar-me, a vestir-me i a pentinar-me els cabells. I fem els exercicis que em pertoquen. Em pagues amb un somriure abans de tornar a marxar i jo et donaria calés que agafaries amb lentitud. És l’únic moment del dia que em veig capaç de tot. Però tu acabaries per deixar-los damunt la taula. El bàlsam que m’has posat per fer-me funcionar els músculs ja ha estat absorbit per la pell. I si em concentro, encara puc notar el seu aroma a l’ambient.
I ara m’agafa una punyent pena, perquè no soc res sense la calidesa de les teves mans que m’ajuden. Sense tu, cauria a un forat del que no m’aixecaria. I em sento com una trista marioneta on el destí s’encarrega d’anar-me prenent els fils dia a dia. Tinc por que un dia perdis les claus i ja no tornis. No podria obrir-te. I això que la porta del meu cor sempre estarà oberta per a tu.

M’he creat un paradís carregat de somriures per resistir, lluny de la dependència que em provoca la barrera del meu cos. Únicament per viure, mentre la vida avança de pressa. Cada segon, menys esperança, però tinc el caliu de la ciència que investiga. Sense ella, tot seria més feixuc. I també sense l’oportunitat de veure’t cada dia, que m’obren d’alguna manera aquestes ganes de viure, que m’empenyen a fer tot el que em mana l’equip mèdic.

Penso si no m’aferro a un impossible, i si alguna vegada podria tornar a la vida d’abans. Aquella que, en un determinat moment, podria arribar a seduir a una dona. M’era fàcil fer-ho. Ara fa temps que no puc. Des de l’accident, tot ha canviat. Tu em veus com una persona malalta i jo et veig com la joia més preuada de cada dia. Si no ens haguéssim conegut en aquestes circumstàncies, ¿m’hagués fixat amb tu? Possiblement no.

Abans em fixava amb l’embolcall i no amb l’interior. L’accident m’ha fet canviar i percebo les coses de manera diferent. Per això no entenc com pots tenir tanta pressa per acabar. O potser sí. Després de passar-te la teva jornada laboral entre pacients, una nena, el centre del teu cor, et reclama. I no vols tardar en anar a buscar-la a l’escola bressol ni cinc minuts.

Comentaris

  • Bona vesprada Helena: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-02-2021


    Gràcies Helena, per la teua visita i el teu amable comentari, al meu poema "Laura", on em dius que és prou encisador. M'alegre de que t'haja agradat.
    Sí, per ara estic bé i amb bona salut, tan jo com la meua dona. Anem fent camí.
    Salutacions i abraçades.

  • Bon dia Helena Sauras Matheu[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-02-2021


    Ah, sí! Quan tingues temps, em mires l'últim relat que està editat i ja em diràs que et sembla. Se t'ha passat per alt.
    Gràcies per la teva amabilitat i per ser una bona amiga.
    Una abraçada...

  • Bon dia Helena Sauras Matheu[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-02-2021


    Hola Helena, gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu relat: "Entre la boira", i m'alegre de que t'haja agradat. Em dius que és un tema "Ben negre" i sembla força acertada!
    Gràcies per tot i un cordial salut.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Helena: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-02-2021


    Hui m'he recordat de tu, perquè fa un temps que no m'has llegit alguna cosa.
    Et comente que t'invite a l'últim relat que he editat, ja fa uns dies que n'està.
    Quan pugues i tingues temps, ja em diràs alguna cosa.
    Espere que vages bé i estigues el millor possible.
    Salutacions i una abraçada en l'aire.
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies Helena Sauras Matheu[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-01-2021 | Valoració: 10


    Gràcies Helena Sauras Matheu, per la teua visita i el teu amable comentari sobre el meu relat, Aventures de Joventut, on em dius ben bé, que l'art literari es complementa de pel.lícules, de fotografies, de quadres de música.
    Bé, és axí, em va passar realment tot això que explique en el relat, per això no sóc "futbolista", perquè no era el meu destí.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i una abraçada en l'aire... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>( ) ( )

  • IMPRESSIONABLE[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-01-2021 | Valoració: 9

    Un relat molt bé i molt original, tan genial i molt impressionable en tota la seua trama.
    Com el redactes, el fa molta impressió.
    Ho has escrit meravellosament.
    Salut i cuida't.
    PERLA DE VELLUT

    -Quan pugues en la meua pàgina... tens alguna cosa... Gràcies...

  • Homenatge[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-01-2021 | Valoració: 10

    Em sembla fantàstic i molt merescut l'homenatge que fas als fisioterapeutes, una feina molt recomfortant. Jo que vaig treballar diversos anys de massatgista al balneari Vichy Catalán, recordo molt bé la gratificació personal en acabar la jornada, cansat i suat, però internament molt ple. Una forta abraçada, Helena i m'alegra que t'hagi agradat el meu poema. Fins aviat!

    Aleix

  • emotiu[Ofensiu]

    Reflecteix molt bé el sentiment d'impotència de la noia i el seu desig de viure. M'ha agradat.

  • Em ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 12-01-2021

    .. llegiré el teu magnífic relat "Dependència", doncs les fórmules que util.litzes són molt subtils i m'agraden els reptes. Si puc, te'l recomentaré.


    Sergi

  • No ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 12-01-2021

    ... vas gaire errada, no. És una protesta contra la fi del món a mans de la Mare Terra. Ja que hi entens de simbolisme, pel que veig molt, doncs no et serà difícil, si així ho vols, discenir-hi.


    Sergi

  • No ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 11-01-2021

    ... l'acabo d'entendre. Un embaràs? Referència mèdica a les antigues caçes de bruixes? Tot simbolisme?


    Sergi

Valoració mitja: 9.75