contradiccions...oi?

Un relat de: Basileia

Esperant el príncep blau em deixo estimar pel primer que trobo; i mentre li parlo de cultura cedeixo davant la ignorància de rialles fàcils i cruels. Em despedeixo, sent capaç de dir, només, un - fins aviat, quan vull dir - fins mai més.

M'adono que estic sola enmig de la Rambla, avui plena de gent ; i admiro la naturalitat, senzillesa i singularitat dels que passegen al meu costat : hauré d'entrar a la primera botiga que trobi i vestir-me com ells, vull ser diferent, com ells. I mentre decideixo quins pantalons agafo sento un comentari rere meu :
-estic enamorada d'ell, no és guapo, però és un noi sensible, alegre, …- i li dono la raó - si noia si, el que importa és l'interior. Em torno a girar cap al mirall, uish no, aquests pantalons no, quin fàstic, m'hauré d'aprimar perquè així no em voldrà ningú.


Arribo a casa, per fi avui la mare té temps de cuinar, no fa mai res per a nosaltres. Oloro. Estofat de verdures i...bacallà amb panses, ecsss! I li pregunto si queden pizzes a la nevera. Merda, no!

Mentre espero que arribi el pare pujo a l'habitació, poso música, i penso on tinc els CD's. El de Red Hot a la bossa de l'institut ( per si en Pau ho veu, li agraden tant...), però no, l'últim Cd de la Gala de OT, genial.

M'estiro al llit i m'adormo, somio que ballo en un gran teatre, tothom em mira, m'aplaudeixen...sóc la millor.

-Nena, sinó baixes ja a dinar faràs tard a classes de ballet!

…si home, quina mandra…

Comentaris

  • Oh! i Oh![Ofensiu]
    l'home d'arena | 10-02-2007 | Valoració: 10

    Admiració!
    Directa, sense dubtes ni ombres. Pinzellades justes i al remat un quadre extraordinari.

    Salut i admiració!

  • qui no es contradiu?[Ofensiu]
    Ilargi betea | 25-10-2006 | Valoració: 9

    M'agrada aquesta manera teva d'escriure, com converteixes instants quotidians en un relat amb tanta força, com ens deixes entreveure el fons de la persona a través d'escenes tan trivials com anar de compres, arribar a casa, etc...
    Moltes felicitats Basileia! Tens talent!

    Una abraçada i molta màgia!

    Ai, per cert, volia dir-te que el teu comentari em va captivar per la seva senzillesa i alhora força. T'ho agraeixo de tot cor!

  • Enormes i reals, com la vida![Ofensiu]
    Unaquimera | 01-10-2006 | Valoració: 10

    Un relat aparentment senzill en la forma, que amaga una fermesa interna tremenda i una claretat d'idees molt important.
    Exposa un paral·lelisme molt ben portat en tot moment entre il·lusions i realitats, entre desitjos i eleccions, entre somnis i concrecions.

    Podria dir-t'ho amb més paraules, però simplificant, m'ha atrapat i l'he llegit un parell de vegades seguides.

    Em sembla excel·lent!

    T'envio una bona abraçada, sense cap contradicció,
    Unaquimera

  • ets lluny[Ofensiu]
    Perestroika | 01-10-2006

    de mi en aquestes nits en que tu, agafadeta als meus rínxols, em fas ensenyar a volar..

    T'enyoro

  • preciosa [Ofensiu]
    gypsy | 27-09-2006


    t'he deixat un petit regal en el meu raconet.
    Amb tot l'amor profund que sento cap a tu.

    smuakks de llum!

    gypsy

  • retrat de la quotidianitat[Ofensiu]
    gypsy | 26-09-2006 | Valoració: 10



    que ens envolta, d'una forma senzilla i propera que ens fa sentir el que ella sent.

    La màgia és en les petites coses, en els petits detalls, en una conversa aliena, en la pluja quan cau sobtadament i en els mots que sempre, sempre ens salven de nosaltres mateixos.

    T'estimo!, jo també em dissipo, desapareixo mentre escric, faig fora una realitat que voldria més bella, com la poesia.

    gypsy

  • Contradiccions..sí![Ofensiu]
    Arbequina | 23-09-2006

    Tot és contradicció, em solc dir com si m'ho hagués d'aprendre. Però sembla que és bastant veritat.
    El teu relat va desgranant les contradiccions amb una classe impossible en una descripció tan quotidiana... i m'encanta.
    Molt bo el missatge, molt acurat l'estil: molt bon relat.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • és...[Ofensiu]
    Capdelin | 23-09-2006 | Valoració: 10

    aparentment, escandalosament habitual, fa olor d'escena diària... però té la psicologia i matissos que li donen un encant especial.
    Tens el poder de convertir un instant qualsevol en... poesia.
    Una abraçada

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Basileia

Basileia

38 Relats

173 Comentaris

50616 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
... descobrint la vida pas a pas sense deixar-me cap detall..


m'agrada volar amb tu, m'agrada llegir històries que podrien ser reals, a voltes ho son...m'agrada ballar al meu ritme, i sentir les teves cançons...m'agrada riure amb tu, i de mi...m'agrada...m'agrada escriure, paraules tant íntimes per no ser llegides, m'agraden els somriures i els noms extranys, l'equilibri dels colors posats sense lògica...m'agrada que em toquis, i ser aquí...

..viu cada moment com si fos l'ultim...


R en Cadena


En Mandalf em va encadenar i jo he enganxat a aquarela, helena, instants i follet groc.