Conjur potinerós

Un relat de: Màndalf

Entrellucar l'escribamenta introductòria, bonifeta sabia serà.

Anava jo que anava amb el meu baculandre lluent pel caminol de fulles groguinoses i líquens plorinejants. Els rajinols de llum entre les branques tardorenques, com lluernes amorinoses, mostraven-me la drecera. En aquestes que, en una clarinesca assolellada, un conill angoixat jo trobà. Malpatiment de conill em copsà,... deixar el conill amargós no ansietava. A què la trampa ferrosa? A què la pota esberlada? Un girdevolta fagué i un cop de canell s'inventà. De l'encantament, guspires noves brillaren i el conill, tot sencer, alleugerat saltibotà. I amb ollerívoles ertes, cuetejant falguerines, a la fondària fustenca s'endinsà.

Espardenyoles lleugeres
i capellot escalfat,
el caminol remprengué remugant.
Quants conills més trobaré?
Com puc copsar-los a tots?
Aaaaaah... munifemta de gent!
Conjur potinerós forjaré!
Vull trampinyaires trobar
i en rave sucós convertir!
On sou miserívols covards?
Què us fa malpatir els meus conills?

Parpella de Lluna,
pota de pirata,
capellina encesa,
ploma de gavina!
Flis! Flas!
Zzzzzzzzzuuuuuuaammmm!

Tal raves menjares, trampinyaires cruspires.

Conjur potibell trimat!

Gandalf el mag

Comentaris

  • Llibre | 13-11-2007

    Cada vegada que et llegeixo ho tinc més clar: no tens remei, nano!

    Conjur potinerós... i quin conjur! hjehe... M'ha recordat... sap què? L'escena aquella de les bruixes a l'obra de Macbeth (era Macbeth, oi? Aix, em sembla que m'hauré de rellegir l'obra completa de Shakespeare... quines llacunes que tinc).

    Bé, doncs res: un relat enginyós i farcit de picades d'ullet, amb un llenguatge que qualsevol crític d'etiqueta et diria que és experimental. Per això jo no t'ho dic. Però sí que m'encanta com trenques les normes.

    I potser sí, que pot servir... tu ja m'entens...

    Petons,

    LLIBRE

  • Se m'havia passat...[Ofensiu]
    rnbonet | 12-12-2005

    ...aquest conjur. I és que

    Xixclaires grampinoses,
    lladraires mentideres,
    paleses, exoneroses,
    preclares conjuramenteres.

    O el que és el mateix:

    Ad expectatum sermonegis exonerosi reflexiones.

    Resumint: "No fiques lloca en dimarts//que els ous no veuràs quallats"

    PS. Encantadora la crònica del megaencontre. Llàstima estar tan lluny!

  • embolica que fa fort![Ofensiu]
    llu6na6 | 23-11-2005 | Valoració: 10

    Et mereixes un monument per haver llegit "acupuntura"

    que he de desfer i refer, per desfer l'embull.

    T'ho mereixes TOT, pel fet de ser tan generós i valent de venir a fer-me companyia, dins la desgràcia d'aquest poema( "barroc, no! rococó!")

    Dit això ,cal que reconegui que el teu, és composat per un divertit joc de paraules, imatges a cenefes que dibuixen un regueró molt original, viu, ple de sons i sensacions....
    Zzzzzzzzuuuuuuuuaaaaaammmmmmmmm

    Et felicito sincerament, salvador de nàufragues, desvalgudes, com jo!

    reconeixo que tens un COR d'OOOR!

    Glòria a tu Mandalf pels segles dels segles, amén!

  • Oh ! Grand Mag Mandalf !!!
    He intentat fer el teu conjur.
    He possat tos els ingredients que recomanes (més o menys... ¿?, no creguis tu ! ).
    Al no tenir una gand cassola, ho he possat a "l'olla exprès", tot ha vullit un parell d'hores i desprès ... tota l'olla ha esclatat !!!!.
    Jo, la Banyeta, era tota vermelleta i sonrosada i ara... TOTA VERDA , HE QUEDAT !!!!!!.
    Grand Mag Mandalf, què he de fer per tornar al meu estat natural ?????????.
    És que el vert, no em queda bé !!.
    Un petonet.

  • Quina en treuràs del barret el pròxim cop...[Ofensiu]
    filladelvent | 22-11-2005 | Valoració: 10

    I és que ets tot un mag, Mandalf!

    M'ha encantat l'estil, has aconseguit fer servir un català que a primera vista potser sembla obsolet, d'una manera terriblement innovadora i original!

    Un 10 per aquest meravellós relat que ens ha conjurat a tots!

    -Filladelvent-

    PS: Què t'ha sembla tel final de les provocacions? va, va, que sóc una impacient i vull saber si sorprèn aquesta última provocació (que ja no és eròtica)... ;)

  • ja ja ja ![Ofensiu]
    Capdelin | 21-11-2005 | Valoració: 10

    davant d'aquesta font de mots isotèrics, grimpaires, antiecològics, isobàrics, tèrbuls i bruixaires, hipocondríacs i maquiavèl·lics, caçaires i poti-poti, zum-zum. bing.bang, zuuuuuuum, flash!
    em quedo tant empetitit, jo que uso quatre paraules barates i simples per fer un poema i tu ets una enciclopèdia de mots guardats en formol sota la gespa gèlida d'una imaginació fecunda!!!
    una abraçada!

Valoració mitja: 10