Com...

Un relat de: Ullsblaus1

Com vent de tramuntana,
s'emporta somnis i desitjos.
Com fulles mortes i seques se'n van
volant cap a un destí blau cel.
Com velles alzines s'agiten a un sol ponent,
que les ha vist néixer,
i ha tastat el gust de la llibertat.
Com a la vora del foc,
s'hi cremen vells versos prohibits,
i desfà la seva tinta literària,
i s'esborra record cremat
per un amor recent.
Com fresca fragància,
d'una nua i jove rosella,
que demana amb els seus vius colors
que la cullin i l'acaronin,
perquè planta és amor,
cada dia l'has de regar de la teva essència feliç,
i amb les teves llàgrimes que fas orgullosament,
perquè pugui ser flor mil·lenària.

Comentaris

  • Perquè[Ofensiu]
    Brisa d'or | 20-12-2008 | Valoració: 10

    Perquè fa això la gent, ara que arribo i ja em fan entrar la por al cos. Bé, et destjo Bon Nadal i que sigui bastant tranquil i plàcid.

    Bon nadal i pròper any nou.

  • La gent a vegades és curta[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 15-12-2008

    Si vols, que t'aclareixi lo del comentari ho preguntes, perquè justament va ser un amic que em volia comentar i sense voler ho va fer en el meu.

    Al principi... em pensava que erets bó i que el comentari amb vuit ho feies en bona intenció. Però ara veig que també ets un troll d'aquells que tant parlen. Tu dius que tens més anys que jo i veient el que m'escrius fent burletes quedes com un nen petit.

    En fi al final engegaré a tota a aquesta gent de trolls a la MERDA clarament!!! Que ja estic fart!

  • el taranna[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 14-10-2008 | Valoració: 10

    de cada dia no acostuma a ser així, per tant t'agraeixo aquests coms... que has fet que m'han ajudat a imaginar olors i textures.

    Que vagui bé!
    taranna

  • escenciadetaronja_ | 13-09-2008 | Valoració: 10

    Genial! M'ha encantat, Marc.
    Amb les paraules exactes i amb les frases perfectes; com... un gran escriptor. ;)
    Bon principi de curs!

  • Com...[Ofensiu]
    JOANPG | 09-09-2008 | Valoració: 10

    Com, com, com... doncs com ens tens ja mal acostumats, sensible, intens, precís i amb paraules cada vegada més encertades. Molt bé,i endevant!

  • Hola Marc[Ofensiu]
    ESTEL | 09-09-2008 | Valoració: 10

    Dèu n´hi do, poc et servirà el meu comentari pel que fa a una opinió literària, però volia donar-te l´enhorabona, arribaràs lluny.
    M´ha encantat el final de la poesia

    "perquè planta és amor, cada dia l'has de regar de la teva essència feliç"

    estic molt d´acord amb aquest pensament.

    un petó i et desitjo el millor

  • Que el vent[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 09-09-2008 | Valoració: 10

    de tramuntana no s'emporti els teus somnis i desitjos, si no que una brisa suau acaroni la teva ment perquè puguis continuar escrivint poemes tan bells com aquest.
    Bona entrada de curs!
    Un petó.
    Nonna_Carme

  • ambre | 09-09-2008

    Imatges genials, precioses, veig la llar de foc clarament... acceptes un repte ?

    "Com velles alzines s'agiten a un sol ponent,
    que les ha vist néixer," una imatge clara, oi?

    El repte: "i ha tastat el gust de la llibertat." TU, pots fer-me tastar aquesta llibertat !! fes-ho !!

  • gypsy | 08-09-2008

    el mot és impuls indeturable, com un huracà arrasen els teus versos que denoten passió i bellesa, encara més esclatant davant la teva joventut desperta.

  • Hola Marc![Ofensiu]
    F. Arnau | 08-09-2008 | Valoració: 10

    Bon poema aquest darrer teu, amb totes les comparances de la vida amb les coses de la Natura, a l'estil dels clàssics...
    Veig que vas creixent, però no tingues pressa, doncs tens molt de temps per davant. El primer és un bon aprenentatge, i la millor manera, no deixar-ho mai... Llegir molt i escriure sempre que pugues.
    Una abraçada!
    ... I endavant!
    FRANCESC

  • Com m'agrada...[Ofensiu]
    MarBlava | 08-09-2008 | Valoració: 10

    aquest dolç poema ple de metàfores i nostàlgiques imatges que he pogut visualitzar.

    Creia que els teus poemes serien flor d'un dia, però amb sorpresa i molta alegria veig que segueixes escrivint i cada cop amb més art.

    Desitjo i espero que no perdis mai aquesta il·lusió i que la inspiració t'acompanya molt i molt de temps.

    Un petonet!
    MarBlava

  • Cicles i trajectes[Ofensiu]
    Unaquimera | 07-09-2008 | Valoració: 10

    Hola, Marc! Què bé, retornar i saber de tu de seguida! Aquesta si que és una bona rebuda... em refereixo al teu comentari, però també al teu poema.

    Veig que continues amb l'activitat creativa, tot i la calor i la temptació de la mandra estiuenca, a bon ritme: enhorabona!

    Cada vers d'aquest Com... m'ha semblat ple de sentiment, pur impuls fet paraula.
    El rellegeixo i veig que compartim el reconeixement dels cicles vitals, de l'espai extern com a referent simbòlic i dels trajectes interns com a etapes constants de renovació, d'aprenentatge.

    Per tot això i perquè em ve molt de gust fer-ho, t'envio una abraçada forta, forta,
    Unaquimera

  • raig càlid de tendresa[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-09-2008 | Valoració: 10

    Llegit lentament varies vegades, aquest COM va prenent cos dins meu. Gràcies.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82198 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats