Les llums de Nadal

Un relat de: Ullsblaus1

Pels carrers fan pampallugues
les nostres llums de Nadal,
colors intermitents que es belluguen
ens porten a tothom un regal.

Llàstima de les guerres i el patiment,
del dolor i la violència
que hi hagi crisi que senta malament,
i de que fulminin la innocència.

Les nostres llums de Nadal,
cada destell de llum és una il·lusió,
cada pampalluga de color un regal
i la nit oficial per les venes corre emoció.

Comentaris

  • Aquestes veritats...[Ofensiu]
    magnolies | 26-01-2009 | Valoració: 10

    em fan mal al cor. No estic tranquil·la pensant que hi ha gent que pateix i jo no faig res. D'altra banda tinc molt en compte que en un poema de nadal veguis la positivitat i la negativitat. Et felicito!

    magnòlies

  • Amb la teva ploma d'or [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 13-01-2009 | Valoració: 10

    has escrit una postal de Nadal plena de bellesa i sentiments d'alegria i de tristor. Ets un jove gran autor
    Encara que amb retard t'envio la meva abraçada acompanyada del desig d'un venturós any

    J. Lluís

  • llums i llums...[Ofensiu]
    anforsa | 11-01-2009 | Valoració: 10

    Et felicito i em felicito de tenir-te prop, saber que hi ha un pollanc a l'arbre de la llengua que sobresurt, que puja recte i valent és un honor per a tots. No canv`´is i segueix la fita, no acobardeixis la ploma,el braç, el cap, la ment,obre el teu sentiment de paraules i escriu i no paris. Quan faltem nosaltres els que a rossegons anem aixecant el cap dels versos, agafa el relleu que ja el portes a dins i ja ens el mostres amb tota sa puresa. Una abraçada de cor.Anton.

  • Cumplim anys[Ofensiu]
    Brisa d'or | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Tu tens tretze anys?[Ofensiu]
    Alzinar8 | 08-01-2009 | Valoració: 10

    Vaja escriptor en potència que tinc al devant virtual de l'ordinador. Felicitats noi!

  • Aquest poema[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 07-01-2009 | Valoració: 10

    palesa la teva sensibilitat de poeta, la qual cosa admiro profundament. Malgrat les llums nadalenques, no oblides les guerres( maleïdes guerres), la violència i el patiment.
    Ets un noi fantàstic, Marc!
    Una molt forta abraçada!
    Nonna_Carme

  • M'ha agradat. [Ofensiu]
    Alberich | 06-01-2009 | Valoració: 10

    La teva poesia té la frescor d'aquelles dècimes nadalenques que quan érem petits ens apreníem de memòria a l'escola per recitar davant dels pares el dia de Nadal.
    Hi poses uns punts de desig de pau i de concòrdia, que li donen un punt de maduresa i d'emoció.
    M'ha agradat.
    Un bon any.
    Ramon

  • Molt bo i sensible el teu poema.[Ofensiu]
    JOANPG | 04-01-2009 | Valoració: 10

    Saps apreciar el incomprensible contrast entre un Nadal Joiós i ple de regals i bons desitjos, amb la crua realitat d'un món en guerra i misèria ple d'odis i rancunies.
    Per un noi de la teva edat això és esperançador de cara al futur, ja que quan la vostra generació plena de força i bones intencions mani aquesta terra indomable.
    Les teves profundes reflexións m'omplen de joia de cara al futur. Endevant Marc.

  • Nadal...[Ofensiu]
    MarBlava | 03-01-2009 | Valoració: 10

    ens omple el cor d'il·lusions i ens transporta a l'època de la infantesa...

    Però el Nadal no és igual de feliç per a tots...trobo molt sensible per part teva que pensis en els que no poden cel·lebrar un Nadal com el teu.

    Desitjo que aquestes llums de Nadal ens il·luminin a tot per igual i que omplin el món amb els seus colors de Pau i Amor.

    Un petonet nadalenc!
    MarBlava

  • Pessigolleix tendre i fort[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-01-2009 | Valoració: 10

    M'has fet pessigolles i constatar las realitats anti-Nadal.
    Seria una experiència penjar il·luminades de vermell, color de sang, les guerres, els patiments, i tantes altres realitats quotidianes, en un carrer anomenat NADAL és llum encesa i també apagar llums de l'odi i incomprensió.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82229 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats