Colors a casa

Un relat de: Aquarela

A casa tinc dues maragdes verdes, verda una, verda l'altra, ambdues verd-esperança, damunt un rubí vermell, encès i lluminòs. Tinc un esquitx de groc inquiet i ballugadís entre filets d'or. Tinc un secret violeta amb petits miralls, mig amagat davant els llibres de poesia. Tinc un balcó que s'omple cada dia d'ambar amb el miracle de la llum del sol i cada nit de negre i blanc amb reflexes argentats...

Quan miro els ulls admirats i la boqueta riallera de la meva filla, quan sento refilar el meu canari a la seva gàbia daurada, quan rego les meves flors africanes i em delecto amb el relliscar de les gotes damunt el vellutat i diminut tapís de les seves fulles, quan rebo una besada solar en cada galta, quan disfruto i m'emociono davant el besllum de la lluna platejada, ... quan això em passa sé sens dubte de cap mena que tinc la mirada tant plena de colors que em manquen paraules per anomenar-los tots, però que encara que no tinguin nom, m'omplen la vida i la casa.

Comentaris

  • la vida[Ofensiu]
    ESTEL | 20-03-2009 | Valoració: 10

    està plena de colors, i tu amb aquest relat has il·luminat aquest racó

    una abraçada

  • Equilibri de colors[Ofensiu]
    Avet_blau | 14-03-2009 | Valoració: 10

    Tenint tans colors,
    tens sensacions i sentiments,
    que porten incorporat.

    Cada color te la seva vida,
    i amb tots plegats l' equilibri i benestar

    la natura es pròdiga en tons i músiques
    que sovint ni veiem ni escoltem

    Avet

  • Paraules, colors i sentiments...[Ofensiu]
    brins | 14-03-2009 | Valoració: 10

    Quina bella munió d´espurnes que ens fan vibrar el cor, i ens ajuden a caminar el dia a dia.

    A cada color li has donat un sentit molt apropiat d´acord amb el que ens volies explicar i has sabut cohesionar molt bé els pensaments amb la gamma cromàtica.

    Et felicito!

  • Colors de festa pinten avui el dia![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Una abraçada digna de la celebració,
    Unaquimera

  • Ja m'agradaria[Ofensiu]
    RFS1984 | 10-11-2008 | Valoració: 9

    a mi pintar, però per a tota activitat que implique cert grau de manualitat sóc un ase. Què li farem!

  • Colors a casa[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 22-06-2008 | Valoració: 10


    Trobo que tens raó al descriure els colors com una cosa beneida. Són l'alegria de la vida, sense ells tots etariem tristos. No m'imagino un món negre, encara que sigui un colors. Escrius molt é, espero que en publiquis de més.

    Un salut amb tots els colors del món i més.

    ullsblaus1

  • Color i poesia[Ofensiu]
    Naiade | 04-11-2006 | Valoració: 8

    M'he trobat molt identificada amb el teu relat.
    Jo també pinto, i sempre parlo posant color a les coses. Deu ser deformació professional, però oi que tot es més bonic imaginar-ho amb tons de color i graus de llum? .
    Espero que segueixis escrivint.
    Una abraçada

    Naiade

  • una vegada[Ofensiu]
    quetzcoatl | 26-09-2006

    un conegut em va dir que no entenia de què parlava quan li parlava de la llum.
    Em va semblar incomprensible no comprendre la llum. Els colors. Les ombres...

    Tu sí que hi entens, i que en vius i te n'enriqueixes, com tots els que aprofitem per estirar el coll de cara al solet ara que la tardor amenaça amb la foscor.

    Un relat molt fresc i viu. Per quan un altre?

    m

  • genial![Ofensiu]
    Basileia | 01-08-2006

    m'has deixat il·luminada, amb ganes de buscar mil colors al meu voltant...i m'omplo d'un taronja rialler i t'envio una abraçada d'un blau carinyós..

    ah..i...


    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena



  • Segur que la llum de l'estiu[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-06-2006 | Valoració: 10

    il·lumina amb un resplendor nou els colors de casa teva, sense esmorteir-los.

    Gràcies pels teus comentaris. Si he trigat en contestar-te és perquè esperava per si publicaves algun nou relat: ho faràs?

    Tornaré per aquí però entre tant t'envio una abraçada forta i acolorida,

    Una quimera

  • Molt acollidor el teu relat i també casa teva [Ofensiu]
    Joanlluis | 29-03-2006 | Valoració: 10

    a jutjar pel teu estil i pels teus colors. Aquesta web també pot ser molt acollidora en general, és plena de gent agradable carregada de bones intencions. A tu t'ha atacat un virus amb ganes de fer mal, però no ha d'impedir-te continuar; pensa que és una petita, petitíssima part del que pots trobar. Fa temps que passeges i comentes, jo he llegit paraules teves de messos passats, sempre agradables i correctes: no et privis d'aportar-ne més! Tal com t'ha dit M.Victòria més avall, endavant!

  • Una araçada de sol!,[Ofensiu]
    blaumar | 25-03-2006 | Valoració: 10

    et mereixes per tan deliciosa presentació.
    Si us plau torna i regala'ns una altre dosi de color. N'hi ha molts que en som adictes!

  • Has construit un passadís [Ofensiu]
    Unaquimera | 13-03-2006 | Valoració: 9

    Enhorabona pel teu començament a RC! El teu text em sembla clar i senzill, cada pàrraf en paralel a l'altre construint un passadís molt agradable que permet transitar per la teva vida i per la teva casa, en la qual em fas sentir cómoda. I els teus colors em semblen encantadors. M'ha resultat molt grat llegir-te.
    No ens coneixem en persona, però tal com vas poder veure en el meu relat i la meva biografia ( gràcies pels teus comentaris a tot ) els colors són molt importants per a mí , Aquarela. Aquesta no és una afirmació casual: tinc dies clars i dies marrons, pateixo hores grises i gaudeixo de moments blaus, necessito llum groga i paisatge verd, abraçades malves i petons taronges ... Una abraçada irisada,
    Una quimera

  • Tot té el color que volem veure[Ofensiu]
    angie | 10-03-2006

    M'agrada el que transmets i t'encoratjo a compartir amb nosaltres els teus escrits i les teves estones que veig ja ocupaves amb nosaltres...

    Pintem cels de colors encara que els núvols tapin la llum del sol,
    quan l'astre es deslliuri de l'espés cotó,
    somriurà feliç de veure que la feina ja està mig feta....

    angie

  • Benvinguda[Ofensiu]

    Benvinguda i gràcies pel teu comentari, sí, és una mica trist, però no tots són així. La fotografia és del jardí d'un castell d'Escòcia. T'ho dic perquè del teu relat dedueixo que t'agraden les flors, els colors...
    Una abraçada i endavant.

Valoració mitja: 9.64

l´Autor

Aquarela

2 Relats

29 Comentaris

3184 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
D'escriure jo no en sé, vagi això per endavant. Jo el que faig és llegir i pintar.
Fa temps que entro en aquestes pàgines i us trobu i em feu feliç. M'ho he passat d'allo més bé, primer passejant anónima, lectora i comentarista després.
Llegeixo els vostres relats i em sugeriu nous colors, em recordeu d'altres que potser havia descuidat, m'apropeu a matissos impensats...
Per agrair-vos tots els bon moments que m'heu regalat, ara aporto la meva petita pinzellada.

R en Cadena

"Basileia em va encadenar i jo, encantada de la idea, he passat la cadena a la NinniN i al nyitus"

(descobreix què és "R en Cadena")

Últims relats de l'autor