Cementiris...

Un relat de: Vicenç Ambrós i Besa

El vent
hi respira.
La pluja
el neteja.
El sol
l'envernissa,
però
mai cremant.

La pau
d'un silenci,
que viu
entre els morts
i mor
entre els vius,
embruixa
el fondal
on vibra
el batall
clamant
un record
pels sants
i la mort…

Comentaris

  • felicitats!!!!!![Ofensiu]
    angie | 11-01-2009

    He triat aquest relat perquè em mola l'estètica dels cementiris i la quantitat de "vida" que hi conté. Un lloc tranquil on poder escriure.

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Increïble...[Ofensiu]
    Ullets | 25-12-2004 | Valoració: 9

    Probablement les emocions que respiro cada cop que tinc que anar el cementiri. Ara però, m'adono cada cop mes... que ha deixat de ser un lloc tan llunyà, amb silencis que espanten... per ser un lloc, on buscar l'amor de qui es troba absent.

  • El veig...[Ofensiu]
    Llibre | 19-11-2004

    i segurament no té res de similar amb el lloc que tu ens descrius amb tanta maestria, però les teves paraules em transporten a un lloc conservat en la memòria: el petit cementiri d'un poble de muntanya que vaig visitar de ben petita. Mai no hi havia pensat, en ell, i de fet no recordo el nom del poble.

    I saps què m'ha agradat. L'acotació entre comes del que podríem anomenar la segona estrofa. Una acotació que té una força punyent (com ja t'han comentat altres relataires), però a mi m'ha cridat l'atenció l'el·legància amb que amagues la frase principal, sense perdre-la.

    Dius que:

    """La pau
    ...
    ...
    ...
    ...
    embruixa
    el fondal
    on vibra
    el batall
    clamant
    un record
    pels sants
    i la mort…"""

    Genial! M'ha agradat.

    LLIBRE

  • Si, té raó[Ofensiu]
    Biel Martí | 14-11-2004 | Valoració: 9

    Sí, té raó (tres monsílabls amb accent..., ara se'm va la castanya...) en Clínez, és un poema brillant. M'ha agradat molt. Encara tinc pendent la lectura completa i comentari a fons de l'enigma... però ja arribarà, vaig una mica escurat de segons...

    Biel.

  • Oh, la, la, t'has lluit![Ofensiu]
    Josep Clínez | 06-11-2004 | Valoració: 10

    Quin poema!!!És curt, però intens i contundent, com m'agrada a mi. Saps expressar molt bé el que vols, Vicens, ja m'agradaria escriure els poemes que fas tu!!!
    Que no m'has agregat pas, encara? Doncs ja tardes, et tinc agregat ja fa temps, jo. Bé, el que et vaig dir sobre la meua història sobre el meu avi potser tardi, no estic inspirat.

    Apa, adéu

  • mistika | 06-11-2004

    Hola Vicenç!
    M'ha agradat força el teu poema!Bn expressat.Quan l'estava llegint...he pensat amb akells familiars que ja no hi són i que tan vaig arribar a estimar!
    et convido a llegir-me i comentar-me!:)
    PtNs

  • Ohhhh...[Ofensiu]
    Gorwilya | 06-11-2004 | Valoració: 10

    Primer de tot dir que he llegit el comentari que vas fer en el conte, em va fer molta il·lusió, no em pensava que agradés, la veritat és que no m'acabava de convençer i pensava que no valia res, però ja veig que m'equivocava i que no està tan malament. Gràcies per deixar el teu comentari i puntuació, em va animar i vaig pensar que podria probar d'escriure algun altre conte per a nens...

    I sobre aquesta poesia que acabo de llegir, he de dir que m'ha agradat molt. Veig tan set donen bé les posies com les novel·letes. L'he trobat molt bonica... :P

    Petons i una abraçada!

    Gorwilya

  • En silenci[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 02-11-2004 | Valoració: 10

    En silenci recordem els morts, els estimats, que són més enllà.

  • Poesia en estat pur[Ofensiu]
    brideshead | 02-11-2004 | Valoració: 10

    "...
    La pau
    d'un silenci,
    que viu
    entre els morts
    i mor
    entre els vius...."

    quanta veritat ! Vicenç, no sé pas com t'ho fas per seguir deleitant-nos, encara que sigui parlant dels qui ja no hi són....
    Un petó.

  • els cementiris també es poden visitar[Ofensiu]
    Shu Hua | 01-11-2004 | Valoració: 8

    Una vegada vaig anar al cementiri de les Corts, perquè volia viure aquestes emocions. Però a ciutat, amb els nínxols, ja no hi queda romanticisme. Malgrat tot, encara n'hi quedava en un raconet i em va inspirar un relat que ara no trobo per enlloc.
    Aquests dies et fan més poeta que cuentista, oi?

    glòria

  • mar - montse assens | 31-10-2004 | Valoració: 10

    quanta veritat acertada que hi ha en aquestes paraules:
    "La pau
    d'un silenci,
    que viu
    entre els morts
    i mor
    entre els vius"

    felicitats pels teus últims poemes!!!
    i també, gràcies
    :-)

Valoració mitja: 9.6