Carta per la meva nena

Un relat de: Ilargi betea

Aquesta és una carta que em va escriure la meva mare fa un parell d'hiverns. La he volgut compartir amb vosaltres per fer-li un d'homenatge i perque els consells que em dóna ens poden ser útils a tots. D'altra banda és un camí per entendre perquè sóc així: una fada-bruixa riallera , petonera i enamorada de la màgia.


CARTA A LA MEVA NENA

Avui Gugu fas 18anys i jo no puc creure-ho. Com és possible que hagi passat tant de temps? Començo a recordar-te des de sempre i veig una boleta preciosa i riallera que ho esvalotava tot.
Em vénen a la ment imatges teves; tu el teu primer dia de guarderia dient-me adéu tan contenta. Jo em vaig posar a plorar pensant que no t'importava acomiadar-te de mi, després amb el temps me'n vaig adonar que aquesta seria sempre la teva actitud davant la vida, tu intentes sempre ser feliç en qualsevol circumstància i mirar les coses de forma positiva. Per això i per molt més t'admiro i estic orgullosa de ser la teva mare.
Recordo el primer dia d'escola, anaves tan maca amb aquelles trenetes rosses, et veig al pati de l'Orlandai ballant amb una coroneta de flors. Eres la nena més bonica del món.
Et veig amb la teva disfressa de fada, amb el teu banyador groc amb puntets negres, amb el teu cabell llarg i les teves cuetes. Recordo la teva olor a "Mustela", recordo les teves manetes i sobretot recordo les teves abraçades.
Teniem una casa plena de màgia, la "senyoreta son", la "nana Gunilda", "l'àngela ratuca", molts, molts llibres i sobretot una gran caixeta de petons que no s'esgotava mai.
Sé que hi ha haver un moment en què algunes coses es van trencar, però ara amb el pas del temps me n'adono que només es van transformar, ara tots sóm feliços i les nostres cases estan plenes de nens. En aquella època tan fosca Gugu, tu eres la meva llum.
Han passat els anys Clàudia i tu segueixes sent per mi la mateixa nena rosseta i juganera, la mateixa nena... la meva nena.
Madura Gugu, però no deixis mai que mori la teva innocència, recorda sempre que existeixen les fades, els follets i les bruixes bones, i com no, els Reis Mags.
M'agradaria Clàudia tenir una vareta màgica per allunyar totes les coses dolentes de la teva vida, que no ensopeguéssis mai, que no haguéssis de plorar i que sempre, sempre fossis feliç, però no la tinc, així que només puc dir-te que la vida és més bonica si tens amics i gent que t'estimi i sobretot és molt millor si ets honesta, intenta passar per la vida sense fer mal a ningú. Regala sempre el teu somriure, els teus petons i la teva alegria. Sigues generosa, si tens alguna cosa que algú necessita més que tu dona-li i en aquell instant, amor, tindràs la teva recompensa.
No passis per la vida de puntetes, trepitja a fons i posa el cor en tot allò que facis. No t'enganyis pensant que tens molt de temps, que els anys passen de pressa i s'han de fer realitat molts somnis, lluita sempre pels teus, que res te'ls prengui.
Rebel·la't davant les injustícies, que la guerra i el dolor no et siguin indiferents, i sobretot, amor meu, sigues tolerant. Pensa que la vida té molts colors i no sempre son negres o blancs, cadascú te la seva veritat.
Saps Gugu? quan em deies "oi, mama?" em feies sentir molt important. Espero que mai deixis de fer-ho, m'encanta ser la teva mare.
A vegades, amor meu, a la vida tot es torna gris i sembla que res té sentit. En aquells moments has d'aixecar el cap, començar a caminar i tirar endavant, veuràs com sempre hi ha una llum al final del camí. Jo estaré al teu costat sempre que tu vulguis.
Plora si estàs trista, somriu si ets feliç, la vida cuidarà de tu si no t'amagues.
No canvïis mai Gugu, jo no podria estar sense el teu somriure.
Feliç aniversari i que es compleixin tots els teus somnis. T'estimo.

Mama

PD: Recorda que el dia 31 de Gener no podràs trepitjar mai cap formigueta.

[Això és una cançó que va aprendre quan tenia 18 anys, me la va escriure al final de la carta. No sabem qui és el seu autor.]

SI NO SAPS SER FELIÇ

Si no saps ser feliç ningú pot ensenyar-te'n,
si no saps ser feliç ningú et farà feliç.
No contis tants per cent de l'haver de la vida
el comptable de la mort pren la vida i l' amor.

No posis pas l'amor al plat de balança,
cada dia que neix t'ofereix una flor.
Si no saps què has de fer amb la florida blanca
tindràs buides les mans, ja sense remissió.

Si no saps ser feliç...

Si el vestit, l'abric i el calçat t'inquieten
les estrelles i el sol no tindràs per amics.
Quant tu t'hauràs guarnit ja serà tard per viure
i seràs un retrat ennegrit i neulit.

Si no saps ser feliç....

SIGUES FELIÇ, Clàudia.




Comentaris

  • Gràcies per compartir[Ofensiu]
    Mcorbalan | 11-03-2024 | Valoració: 10

    Preciosa carta, m'ha servit molt per fer-li una carta a la meva filla, era com si li parles jo a ella. Gràcies per compartir!

  • Quina carta més preciosa![Ofensiu]
    Romy Ros | 09-06-2009 | Valoració: 10

    Realment em trec el barret davant la teva mare que et va adreçar una carta tan maravellosa, ben redactada i plena de cor i tendresa al mateix temps que conté molta saviesa. Enhorabona!

  • La teva mare...[Ofensiu]
    Els crits de tants silencis.. | 27-11-2008 | Valoració: 10

    és impresionant, realment aquesta carta m'ha emocionat.
    Quina dona més forta, kina marassa ^^
    Realment, si algun dia tinc fills m'agradia trobar paraules per poder dir tot el que sento.

    Un petó i gràcies per voler compartir algo tan íntim.

  • M'agradaria ser capaç..[Ofensiu]
    M.Salles | 01-08-2008 | Valoració: 10

    ..de poder transmetre alguna cosa semblant a les meves filles.

    Ho intento fer cada dia i de vegades no sé si sóc prou bona. M'agradaria poder escriure una carta similar...

  • Tendre, tendre tendre[Ofensiu]
    Jimbielard | 01-08-2008 | Valoració: 10

    Amor a tutiplenti!

    Gràcies per compartir-la i tenir l´oportunitat de llegir-la tantes vegades, tantes!! És preciosa i plena d´amor. Visca ta mare!!!. i gràcies de debó.


    Joan.

  • m'has emocionat...[Ofensiu]
    GATBLAU | 18-11-2006 | Valoració: 10

    m'has emocionat, de debò.. la carta m'ha arrivat endins. molt endins..tan de bó la carta me l'haguessin escrit a mi...

  • amb dues o tres llàgrimes els ulls....[Ofensiu]
    Noia de vidre | 07-08-2006

    ets afortunada!
    cuidet!

  • M'he sentit bé llegint-la...[Ofensiu]
    angie | 03-01-2006

    i he aprés molt, gràcies.
    Quan siguis mare volcaràs tot el coneixement de la teva i en gaudiràs encara més ......
    Una mare existeix sempre fins i tot quan no la pots abraçar....

    angie

  • Preciós...[Ofensiu]
    Eclipse87 | 07-05-2005 | Valoració: 10

    M'he emocionat i tot, és preciosa aquesta carta!Tens molta sort al tenir una mare així i ella de tenir-te a tu com a filla!
    Felicitats i espero que el vostre afecte i amor segueixi així de fort sempre!

  • Una carta preciosa![Ofensiu]
    Gorwilya | 11-01-2005 | Valoració: 9

    Molt bonic tot el què et va dir la teva mare en aquesta carta fa dos anyets... No sé que més podria dir, perquè en els comentaris anteriors està tot més que dit, i no m'agradaria repatir-me massa...

    Petons!!

    Gorwilya

  • un gran tresor...[Ofensiu]
    ROSASP | 09-01-2005

    Aquesta carta és un gran tresor per tu i per la teva mare, perquè és el reflex dels vostres sentiments i de la màgia de la vostra relació.
    Jo també he fet un relat per la meva filla Laia que té 12 encantadors anys, és diu Moments nostres, doncs volia dir-li moltes coses i que el pas del temps no les pogués esborrar.
    Us felicito a les dues, i que això tan bonic us duri per sempre.
    Un petó!

  • a mi mai em varen escriure una carta així[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 08-01-2005

    La meva mare mai em va escriure una carta com aquesta, eren altres temps i la vida havia fet endurir la gent, l'ùnic que em sap greu és no haver sabut escriure una carta com la de la teva mare als meus fills, potser encara no sigui massa tard ...



    Una abraçada

    Conxa

  • fantástica[Ofensiu]
    Atlàntida | 08-01-2005 | Valoració: 10

    Acabo de perdre a la meva mare el dia 6 de gener, he trovat la teva carta per què estava a relats destacats. Res es per casualitat i m'ha fet molt de bé llegir-la.
    Es igual que ens la escrigui la nostra mare o no, l'important es haber-la llegit i seguir els consells que dona.
    M'agradat molt quan et diu, que no pasis per la vida de puntetes, jo també penso així.
    Felicitats a la teva mare per haver escrit uns consells tant bons, i a tú per publicar-ho.

  • Quina carta més preciosa![Ofensiu]
    kispar fidu | 08-01-2005 | Valoració: 10

    És maquíssima! i sobretot... molt tendra.
    És una carta meravellosa, i segur que fa 2 anys, va ser un dels millors regals que vas rebre pel teu 18é aniversari. A vegades amb una carta o un escrit on alguna persona especial per tu expressa el que sent cap a tu, és el millor regal que pots rebre.
    Jo, els 18, els he fet aquest any, i la veritat que el regal que més em va agradar va ser un recull de dedicatòries escrita cada una per una persona que forma part de la meva vida, on cada una hi deia el que sentia o alguna cosa que ens portava records. Em va encantar!
    Igual que m'ha encantat la carta que et va fer la teva mare... és tot un tresor... conserva'l!

    Que vagi molt bé! ciao!

  • A mi tmb m'ha passat...[Ofensiu]
    Equinozio | 08-01-2005

    Felicitas per la mare!!
    Que bonica que és la carta.

    Jo tinc uns tiets que als setze anys ens deien que ja no ens donarien més regals per nadal, però a canvi ens feien una carta i ens donaven diners. Doncs a mi em va fer més il·lusió la carta que els diners i hi ha vegades que estic trist i la rellegeixo perquè sé que em farà més feliç.
    No és l'amor d'una mare però serveix...

    Felicitats!!!

  • Felicita...[Ofensiu]
    Ullets | 08-01-2005 | Valoració: 10

    a la teva mare de part meva. Tot el que et diu la teva mare és del tot cert. M'encanta com parla de com has de passar per la vida, sense fer mal algú... potser hi haurà qui digui que aquesta carta es apte només per somiadors. Podria dir que hi estic plenament d'acord. És meravellós, com et veu la teva mare, com s'adona de la petita gran persona que ha fet créixer el seu costat. He llegit en un comentari que aquest relat provoca enveja de la sana, sí! Pot ésser tranquil·lament. Si algú el món fos capaç de dir-me tot això, i a més a més fos la meva mare, crec que cada cop que ensopegues amb la vida, rellegiria aquesta carta, per adonar-me de com sóc d'afortunada.
    Endavant! Cuida't fada preciosa

  • preciosa carta[Ofensiu]
    març | 02-12-2004

    No saps l'enveja (sana) que em provoquen les paraules que la teva mare et va dedicar. Aquesta carta és preciosa. Tan de bo la meva mare m'hagués dit mai el que t'ha dit a tu la teva. És magnífic. Suposo que ja ho valores, però de totes maneres et dic que ho valoris encara molt més. No hi ha cosa que desitgés més, ara que perdo la meva mare, que mai m'hagués dedicat unes paraules així.

    Petons i a seguir escrivint. Mai t'he comentat res, però m'agrada molt tot el que escrius.

  • preciosa[Ofensiu]
    neret | 21-11-2004

    Encara no havia llegit aquest relat, i la veritat és que m'ha encantat. Veient com és la teva mare s'entén una mica més com ets tu... és que no es pot dir gran cosa més, aquesta carta és d'aquelles coses que et fan somriure perquè t'adones que, si hi ha gent tan maca, el món és una mica millor del que et pensaves.

    felicitats!!

  • Senzillament meravellosa[Ofensiu]
    brideshead | 19-11-2004 | Valoració: 10

    Clàudia, ahir vaig trobar-me amb aquesta carta i t'haig de dir que em va fer plorar. Com tu bé dius, el millor regal que et podran fer mai.
    Felicitats per la teva mare, i per tu, per la teva màgia, pel teu somriure, per la teva tendresa, per ser com ja sé que ets, sense conèixer-te.
    Un petó i no paris mai d'escriure!

  • Impresionant[Ofensiu]
    Marcel Vidal | 19-11-2004 | Valoració: 10

    Un 10 per la teva mare. Un 10 per tu, I un 10 per l'amor que transmet aquesta carta tan meravellosa... Les persones que són capaces d'escriure una carta així, i les persones que, al llegir-la, es capbussen en els sentiment que expressa són les que poden canviar aquest món ....

    Fins sempre.... Em sento afortunat d'haver-la pogut llegir.

  • Quina carta més bonica![Ofensiu]
    AnNna | 17-11-2004 | Valoració: 9

    Moltíssimes gràcies per penjar-la aquí i compartir-la amb tots nosaltres! Ha estat a punt d'escapar-se'm alguna llàgrima. Jo també vull una carta així quan faci els 18!! I la cançó... uff, la cançó... quines veritats diu!!!

    aDéu, bonica!
    sempre somrient!!!!

    aNNneta.

  • Deus ser molt generosa...[Ofensiu]
    moher | 22-09-2004

    si ets capaç de compartir una carta com aquesta amb tots nosaltres. És maquíssima!
    Merci per regalar-nos-la!
    Ja ho he dit en un altre comentari...però ho torno a dir a l'Ilargi, Neret...i possibles interessats.....estaria bé quedar per Gràcia un dia d'aquests, no?
    Apa, una abraçada!
    moher

  • Jo també em veig escrivint aquesta carta[Ofensiu]
    Shu Hua | 13-08-2004

    La meva nena té 21 mesos i des que la tinc (només 9 mesos, els 12 primers la van gaurdir en un orfanat xinès) la vida se m'ha omplert de tendresa. Jo, que em pensava que tenir una filla seria un rotllo amb una mica de tendresa, m'he trobat una meravellosa capsa d'amor i alegria... i també algun rotllo, però insignificant a la comparació. Quan sigui gran, jo també li escriuré una carta com aquesta.
    Moltes felicitats a tu i a ta mare.

    No sabia com buscar-te, perquè per autors no me'n surto i no recordava el títol exacte dels teus relats. M'he hagut d'esperar que sortissis als "autors per atzar".

    És una carta preciosa i

  • jo tambe anava a al'orlandai[Ofensiu]
    claudieta serrahima | 30-07-2004

    ...hola...
    diria que soc nova aqui,....estava buscan coses sobre...l'orlandai, textos..macos..i n'he trobatun...i ja t dik...es makissim!
    m'ha enkantat..a mes...jo anava a lorlandai, i em dic claudia...claudia serrahima...la noia k a pusatakesta karta no se si em conexera..jo a ella..no...
    ei...jo tambe escric ja us ensanyare alguna cosa...
    claudieta

  • Paraules d'amor[Ofensiu]
    kukisu | 16-07-2004

    No tinc prou paraules per expressar-te l'emoció que m'ha provocat aquesta carta meravellosa, tan plena d'amor... Només puc dir-te que t'agraeixo molt que ens n'hagis fet partíceps. Et felicito de tot cor!

  • Pell de gallina![Ofensiu]
    NinniN | 16-07-2004

    Ilargi!

    Quin texte tant preciós!

    M'ha fet pensar amb algún que altre escrit que m'ha fet la meva mare... jo l'estic intentant animar a que publiqui aquí: ella és tant dolça i amant dels seus fills com ho és la teva.

    Ja li has parlat d'aquesta web?

    De veritat, que una carta com aquesta... em fa tenir-vos ja afecte a tú, i a la teva mare!

    Petons, i cuida't!

  • Pell de gallina![Ofensiu]
    NinniN | 16-07-2004

    Ilargi!

    Quin texte tant preciós!

    M'ha fet pensar amb algún que altre escrit que m'ha fet la meva mare... jo l'estic intentant animar a que publiqui aquí: ella és tant dolça i amant dels seus fills com ho és la teva.

    Ja li has parlat d'aquesta web?

    De veritat, que una carta com aquesta... em fa tenir-vos ja afecte a tú, i a la teva mare!

    Petons, i cuida't!

  • Preciós[Ofensiu]
    Queca | 12-07-2004 | Valoració: 10

    Hola Ilargi!
    Una carta preciosa. Gràcies per compartir aquesta màgia amb tots.

  • Mares[Ofensiu]
    Ilargi betea | 17-06-2004

    En primer lloc et volia agrair els dos comentaris que m'has fet. De debò, crec que no me'ls mereixo...
    Pel que he llegit, endevino que tu també ets una persona molt dolça. De ben segur que el teu fill està (i n'estarà sempre) tant orgullós de tu com jo n'estic de la meva mare. Per mi saber-me estimada i rebre aquesta visió de la vida des de ben petita és el millor regal que m'han fet, i per transmetre'l només cal ser bona persona i saber estimar. No tinc cap dubte respecte que ho sabràs fer molt bé.
    Un petó i molta màgia per tu i pel teu nen!Clàudia

  • Un amor absolut[Ofensiu]
    Carme Cabús | 16-06-2004 | Valoració: 10

    Hola Ilargi,
    Estic contenta d'haver llegit aquesta carta, que vessa de d'amor i de tendresa. Aquella amor que ho omple tot de vida, un amor que no s'apaga mai.
    I els consells que et dóna són els millors que ningú et pot donar mai. Ela faig meus i els donaré també, amb el teu permís, al meu fillet de nou anys, que també és, per a mi, la meva llum.
    En tots els teus comentaris en aquest web, que m'has fet a mi i altres escriptros, ja es veu que ets una persona preciosa.
    Molts petons, molt tendres, tant per a tu com per a la teva mare. De tot cor.
    Carme

Valoració mitja: 9.82

l´Autor

Foto de perfil de Ilargi betea

Ilargi betea

28 Relats

389 Comentaris

188995 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:

- És que si fos poeta podria dir tot el que vull.

- I què és el que vols dir?

- Bé, aquest és el problema. Com que no sóc poeta no puc dir-ho.




Fragment de "El cartero de Neruda" d'Antonio Skármeta.