Càncer

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Càncer


Lluito per contenir la desmesura insòlita
a què sotmeto els versos que el teu record em dicta.
I ho faig marcant les pauses i esmerçant uns recursos
no sempre disponibles al magatzem inhòspit

d'on, poruc, proveeixo d'imatges i paraules
el rebost de queviures que són els meus poemes.
Em faig gran: m'ha costat començar a recordar
el cafè amb llet al llit i el berenar a la tarda,

i els vespres de diumenges que se'ns feien eterns,
xerrant de tot i res amb la taula parada.
Perquè tot el record que m'ha quedat fins ara

és el d'aquell dolor, la mort anunciada,
i l'ofec i el neguit del teu mal insaciable
reinventant horrors, i rosegant-te l'ànima.



Comentaris

  • Recolzament[Ofensiu]
    deòmises | 02-02-2008 | Valoració: 10

    (Ja sé que l'he comentat anteriorment, però és un delicte fer-ho de nou sense ser covard, donant la cara?)

    Una abraçada ben forta i sincera del teu deixeble

  • I jo parlant-te de sonets...[Ofensiu]
    deòmises | 28-11-2007 | Valoració: 10

    sense rima i heus ací una mostra... Sentiment al 100%, estimat amic Casals.

    d.

  • Desmesura?[Ofensiu]
    hipocrates | 20-06-2007 | Valoració: 10

    Només hi veig contenció, imatges, paraules i emoció dins un text que m'agradaria que fos meu. Però no sé escriure poesia. Et felicito, nano!

  • paraules mesurades[Ofensiu]
    ANEROL | 19-06-2007 | Valoració: 10

    contingut;

  • paraules mesurades[Ofensiu]
    ANEROL | 19-06-2007 | Valoració: 10

    contingut;

  • Emoció per tots costats[Ofensiu]
    RATUIX | 19-06-2007 | Valoració: 9

    Molt bonic.

  • Preciós[Ofensiu]
    Frida/Núria | 15-05-2007 | Valoració: 10

    preciós i preciós.

  • Excel·lent [Ofensiu]
    F. Arnau | 12-05-2007 | Valoració: 10

    A mi em passa el mateix que a tu. La meua mare ja fa dotze anys que va faltar, i també va ésser el maleït cranc, el que se la va emportar amb les seues urpes insaciables. Tanmateix, jo encara no he estat capaç d'escriure un poema dedicat a la seua memòria, amb la qualitat que regalima aquest Sonet teu (mai no podré fer-lo, doncs els sonets no són lo meu). Tan sols he estat capaç de fer petits apunts, records com flaixos, i poc més...
    Avui, llegint el teu magnífic poema, m'he emocionat recordant que tinc una tasca pendent.
    Gràcies poeta!
    Una abraçada!
    FRANCESC

  • Dolor i bellesa[Ofensiu]
    Anagnost | 04-05-2007 | Valoració: 10

    De com la situació més dolorosa ens pot dictar les obres més belles, si es té, com tu, la capacitat de convertir aquells sentiments més feridors en la més sublim creació literària. No, no hi ha desmesura insòlita, en nels teus versos, sinó l'ajustada expressió d'un neguit que interpel·la el lector.

  • ginebre | 04-05-2007

    maco!
    Consegueixes la contenció, la densitat que cal perquè no es produeixi el desbordament emocional. Domines les paraules amb mà de ferro perquè no s'exaltin. Vols que conservin el centre antic de l'origen, de l'incondicional vincle matern.

    M'agrada especialment la metàfora del teu poema com a rebost de queviures, com a magatzem d'imatges.
    Quin bellíssim sonet. De quina manera tant natural passa tot el sentit per l'estructura i la rima. Sense esforç, amb una fluidesa admirable.
    Gràcies!

  • Ple!!![Ofensiu]
    NASIO | 04-05-2007 | Valoració: 10

    És meravellós llegir de tant en tant poemes com aquest, malgrat que el tema siga tan dolorós i tant ple de sentiments...

    D'una cosa n'estic segur: La destinataria del porema estarà molt satisfeta i li haurà agradat força. És bonic saber-se estimat/ada...

    Gràcies per fer-me passar una bona estoneta!!!
    (Amb uns versos tan colpidors)

  • Corprenedor[Ofensiu]
    Jordi Droguet Xirau | 04-05-2007 | Valoració: 10

    M'ha semblat un poema molt emotiu que expressa molta angoixa i dolor . Cada paraula i cada vers és al seu lloc i el conjunt és rodó. Ës el primer cop que et llegeixo i et seguiré llegint més.

  • deixa'm dir-te....[Ofensiu]
    manel | 04-05-2007


    ...dues coses sobre els teus poemes.
    primer de tot la temàtica: construeixes amb una coherència admirable. Els teus versos són històries reals dibuixades amb una lírica que no perd en cap moment aquesta significació.
    i en segon lloc la forma: bàsicament el sonet, el deixes anar amb facilitat, suposo que t'hi sents còmode perquè llisquen naturals, com si res.

    per cert, darrerament estàs força actiu enviant novetats (o no, potser ja reposaven al rebost)

    un plaer llegir-te, com sempre.

    salut!
    manel

Valoració mitja: 9.91

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144881 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).