Camins que s'uneixen XV

Un relat de: martaplanet

-Ho dius molt ràpid això, i ni tan sols m'ho has preguntat. - va dir ell. - Ni tan sols t'has parat a pensar perquè sóc aquí, dret, regalant-te la meva vida.
La noia va tremolar lleument i va abaixar un moment la mirada abans de tornar-la a alçar amb cert rubor a les galtes.
-Sacta, tu... - va empassar saliva abans d'atrevir-se a acabar la pregunta. - ...m'estimes?
-Més del que m'hagués pogut imaginar mai. - va respondre amb un murmuri ple d'un sentiment massa intens per ser expressat. - Més del que puc arribar a entendre.
Ella va tornar a empassar saliva, intentant assimilar totes aquelles paraules. Va dirigir la mirada cap el canell que en Sacta li subjectava amb fermesa i va fer que li deixés anar delicadament, apartant l'espasa del coll d'ell.
-M'estimes. - va murmurar ella amb incredulitat.
En Sacta no va respondre, ja ho havia deixat prou clar.
-Però jo... - la Ray va mirar-lo als ulls, insegura. - No puc escollir, Sacta, m'has d'entendre.
Ell va sospirar i va aclucar els ulls, cansat.
-Ho entenc, Ray, però, creus que el teu pare ho pot entendre, això?
La noia va tremolar lleument.
-No. - va respondre amb un sospir. - És ben clar que no.
En Sacta va tornar a obrir els ulls i la va mirar amb tristesa.
-I què faràs, doncs?
Ella va negar lentament amb el cap, pensant encara en una resposta mínimament lògica. Es van quedar callats, intentant trobar una resposta a tots els seus dubtes.
-Em sembla que només hi ha una manera d'acabar amb aquest problema. - va dir amb un mig somriure trist, ella.
Ell la va mirar encuriosit.
-Quina?
La Ray el va mirar em determinació mentre tornava a alçar l'espasa.
-La mort.
En Sacta va assentir.
-Tens raó, la família abans que cap altra cosa.
La mà d'ella va tremolar.
-No em refereixo a la teva mort.
L'home va fer una passa enrera.
-El teu pare? - va mig cridar ell.
La Ray va tornar a negar.
-La meva.
Ell va tardar una mica a entendre que suposaven aquelles paraules.
-Ray, no m'estaràs dient que...
Ella va assentir i va fer que agafés l'espasa.
-No ho pots dir de veritat! - va dir ell apartant la mà. - Ni tan sols ho pots haver pensat.
-Sacta, és l'única manera de que segueixis viu.
La Ray va tornar a ficar-li el mànec de l'espasa a la mà, però ell es va tornar a apartar.
-Com vols que aquesta sigui la manera de sobreviure? - va cridar mig embogit. - Et penses que el teu pare m'ho perdonaria? Et penses que podria seguir vivint si sabés que t'he mort?
-Sacta... - ella va dir el nom amb un sospir. - És l'única manera.
-Prefereixo que em matis.
Ella va mirar-lo amb tristesa.
-No puc, Sacta, no després de saber que no hi ha motius per fer-ho.
-I es suposa que jo si que et puc matar?
-És l'única manera. - va repetir. - Si us plau.
-No.
La Ray es va deixar caure sobre els genolls i es va posar a somicar.
-No et vull matar, Sacta, a tu no.
Un grall va ressonar en l'espessor del bosc. Tan en Sacta com la Ray es van girar de cop. En Fly era sobre una branca, observant-los, escoltant-los, els seus ulls negres i profunds brillaven denotant una intel·ligència massa humana per ser animal.
-Fly... - la veu de la Ray va tremolar.
El corb el seguia observant i, de sobte, va fer un petit salt i va desaparèixer.
El meu pare ens matarà. - va xiuxiuejar la noia, atemorida.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de martaplanet

martaplanet

129 Relats

93 Comentaris

101277 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
Sempre he pensat que les biografies només són per aquelles persones que han fet alguna cosa important en la seva vida, alguna cosa que hagi tingut tant de ressó que ha arribat a milers d'altres vides. Aixì que tampoc he pensat mai com seria la meva biografia. Simplement dir que encara estic lluitant per trobar-me a mi mateixa i trobar a la meva veu que sembla que, de moment, és l'escriptura.