C

Un relat de: Joanra

A la vida ens topem amb moments on decidim començar: començar de nou, començar un projecte, o estrenar una actitud; reprendre potser algun somni que havíem oblidat o deixat de banda precisament pel fet de ser un somni.

Jo he somiat amb fer plats exquisits per a gent que els apreciï, sense estridències però amb interès; he projectat històries que mai he escrit, he estrenat honradeses i bons propòsits, he somiat viatjar per terres blanques amb rius glaçats i m'he imaginat vivint davant del mar amb les quatre coses i persones que calen per ser feliç.

He somiat també amb dibuixar imatges més belles del que puc recrear dins el meu cap. He somiat amb dur una vida d'acord amb el que, en qualsevol moment que em preguntessin, opinaria com a important i irrenunciable. M'he imaginat, en algun altre moment, com a lector savi i humil que pren tasses de xocolata calenta com la Matilda de Dahl.

També m'he imaginat explicant el que em passa per dins de manera tan diàfana i estremidora que ningú no pogués apartar la mirada. He somiat viure al marge de tot allò que considero mesquí i sobrant en l'home: el servilisme, l'especulació, la condescendència, l'esnobisme, el lideratge, l'opressió o el classisme, per citar-ne set i no set-cents.

He somiat amb fondre'm amb ella dins una barca, i que els peixos ens alimentin amb les restes mortuòries dels seus familiars i amics que ens entreguin amb absoluta fe en la vida.

I de vegades aquests moments cal que algú, de passada, algú que no coneixem però que ens fa trontollar en un minut, innocent de qualsevol premeditació, ens els faci aflorar a la pell, sacsejant-nos els pensaments.

És per això que aquest nou propòsit meu, el de comunicar i fer-me entendre com a manera de viure, tindrà nom, a diferència dels altres: l'anomenaré C.

Comentaris

  • de començament![Ofensiu]
    Unaquimera | 15-06-2006 | Valoració: 10

    També de cor i de cap
    Un relat ple de verbs molt bells que m'han permès gaudir de la lectura: somiar, imaginar, projectar, comunicar, viatjar, viure, conèixer...

    I tant que m'agradaria que ens continuéssim llegint: si et va agradar el Retrat, et recomano per continuïtat la Galeria de Retrats; si tries un altre, ja em diràs... Què em recomanes tu després d'aquesta declaració vital tan forta?

    Una abraçada ben donada, que espero que sigui ben rebuda!

    Una quimera

  • Propòsits i filosofia[Ofensiu]
    Biel Martí | 20-02-2006

    C esdevé el nom que dones a tot un plegat de desitjos que podrien molt bé comportar una filosofia de vida. Propòsits la majoria d'ells que planteges amb cert to romàntic i inclòs poètic al meu entendre (jo, que entenc poques coses i les que entenc les entenc malament). És un relat senzill, gens pretensiós, amb una frase (fondram amb ell dins una barca) que destaca entre un seguit de frases ben construides.

    Biel.